سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

گله مندی های مدیر عامل موسسه آوینی

حمید بهمنی: شاخک‌های انحرافی برخی افراد تنها با حضور هنرمندان ارزشی در عرصه فیلمسازی فعال می‌شود!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی گفت: برخی از فیلمسازان و مسئولان شاخک های انحرافی دارند که تنها با حضور هنرمندان ارزشی و اعلام آمادگی آنها برای تولید آثار مورد نیاز نظام اسلامی فعال میشود!

حمید بهمنی که در حال حاضر مدیر عامل موسسه شهید آوینی است در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت:  بنده به نوعی جزو افرادی هستم که به اصطلاح «توسری خور» جامعه هنری هستند وبرای ساخت فیلمهای درخور ارزشهای نظام با مشکل روبرو می شوند، اما عزیزان و دوستان مورد علاقه مسئولان سینمایی به راحتی برای ساخت فیلم‌های بی ارزش مجوز دریافت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: درحال حاظر فیلمنامه ای در خصوص دفاع مقدس برای گرفتن مجوز به مسئولان ارائه و تاکنون جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ام، سه نهاد مهمی که متولی حمایت و تولید آثاردفاع مقدس هستند قاطعانه از تولید اینگونه آثارجلوگیری می‌کنند. همچنین دوفیلم نامه در مورد هولوکاست و داعش در دست دارم که با این راهی که مسئولان درپیش گرفته اند به هیچ جایی نخواهیم رسید.

 کارگردان فیلم سینمایی « آخرین نبرد»ادامه داد: من فرزند انقلاب هستم و به مانند دیگردوستان برای ساختن فلیمی که به ارزشها واندیشه های رهبری خدشه وارد کند تن به خواری وذلت نمیدهم، تا به امروز فیلمی علیه ارزشهای نظام و رهبری نساخته ام و نخواهم ساخت.

بهمنی درخصوص تاریخ سینما گفت: اطلاعاتی که این روزها مسئولان به صورت پتک برسرهنرمندان می‌زنند نادرست و غلط است، تاریخ سینما بطور شفاف نشان داده که قالب خاصی برای تولید فیلم ندارد اما مسئولان سینمایی تاریخ سینما را درتولید فیلم خاص و در قالب خاص می‌بینند.

وی بیان کرد: حدود ۳۳ سال در سینمای ملی کارکرده ام  و امروز دوستان به دنبال خانه نشین کردن بنده هستند، تا به امروز به لطف خدا و ائمه فیلم ساخته ام وکسی نمیتواند مرا خانه نشین کند. بنده با تجربه های زیاد ازجنگ وارد سینما شده ام  و در رویه زندگی خود التماس کردن برای پیش برد اهدافم را قبول ندارم؛ این خصلت را از امام حسین(ع) و اهل بیت یادگرفته ام.

بهمنی در جواب این سوال که علت به وجودآمدن این مشکلات در مدیریت سینما چیست؟ گفت: علت به وجود آمدن این گونه مشکلات در مدیریت سینما باند بازی، گروه گرایی، انتقام گیری و مدیریت غلط در حوزه فرهنگ است. فیلم نامه های خوبی در مدیریت سینما درحال خاک خوردن هستند با وجود اینکه مسئولان پول خوبی دردست دارند برای ساخت فیلمهای ارزشی امتناع کرده واین پولها را برای ساخت فیلمهای بی ارزش و ضد نظام هزینه میکنند.

بهمنی ادامه داد: با این راهی که مسئولان در پیش گرفته اند قطعأ سینمای ما به ناکجا آباد می‌رسد و هیچ اتفاق مثبتی در این عرصه رخ نخواهد داد.

وی درخصوص وضعیت سینمای امروز افزود: سینمای امروز به سمت سفارشی بودن و تعارف های کذایی پیش می رود؛ اینگونه سینما از ناکجاآباد سردرمی آورد و هیچ یک از مشکلات فرهنگی که دغدغه مقام معظم رهبری هستند را برطرف نمی کند.

بهمنی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: رهبر انقلاب امسال با این عنوان به صورت شفاف نشان داده اند که دغدغه فرهنگ را دارند و از تمام هنرمندان ومسئولان میخواهند با عزم ملی و مدیریت جهادی برای برطرف کردن معضلات فرهنگی تلاش کنند اما مسئولان درخواب غفلت به سرمی برند و هیچ توجه ای به گفته های حضرت آقا ندارند. جریان اقتصاد و فرهنگ به هنرمند نشان میدهد که لباس جنگ بپوشد و اسلحه به دست بگیرد  اما مگرمی‌شود بدون فشنگ به جنگ علیه معضلات و تهاجمات فرهنگی رفت وآنها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: طبق نظر صریح حضرت آقا با ساخت فیلمهایی در خصوص دفاع مقدس، حجاب، مقاومت، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی می توان این مشکلات را برطرف کرد اما مسئولان مربوط با مجوز به فیلمنامه هایی که در شان اسلام و مردم مسلمان کشور نیستند و بیشتر برای تخریب افکارعمومی و آموزش ابتذال درجامعه نوشته شده اند معکوس حرکت میکنند.

بهمنی درپایان خاطر نشان کرد : در زمان فعلی باید برای تنهایی و مظلومیت رهبرانقلاب اشک ریخت.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ - ۱۷:۲۲
    0 0
    برادر من کجایی که خیلی از همقطاران شما گوی سبقت را نه از شما بلکه از خیلی ها امثال شما و ما ربوده اند و تنها فکرشان جیبشان و افزودن توان مالی خود است ... کجاست رفاقتهای بچه جبهه ای ها که پشت هم بودند و نمی گذاشتند کسی زمین بخوره کجا رفتند بچه مسلمان های سینما که امروز در ماشین های شیک آخرین مدل و خانه های شمال شهر سکنی دارند و فراموش کردند که هدف مقتدایشان چه بود... اکنون آنان برسر چه دعوا و جنگ دارند ... گویی از ماست که برماست ... یادت باشد آن شب سرد زمستانی که سرما به استخوانت نفوذ میکرد و شما و خیلی از بچه های جنگ بر روی پشت بامی بلند جمع شده بودید تا سکانسی از وصل را تجسم تصویری بخشید یادت می آید دوستانت حتی از نزدیکانت در آن جمع بودند اکنون با خودت خلوت کن ببین از میان آن دوستان چند نفر اکنون چون شما فکر میکنند و کجا هستند و چگونه فیلمسازی میکنند ... حرفت حق است و دردت درد خیلی از بچه مسلمون های واقعی ست همون هایی که امروز تاوان حقیقت گویی را پس میدهند همان هایی که به دنبال اصول هستند و همان هایی که عدالت محور تمامی برنامه های زندگی آنهاست اما گوشی شنوا در این میدان نبرد و تنازع بقا دیده نمیشود ....!!! کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت نینوایید ... کجایید ای سبکبالان عاشق پرنده تر ز مرغان هوایید!!!!
  • محمد ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ - ۱۷:۴۵
    1 0
    برادر حمید عزیز من اگر خودم را معرفی کنم شما دوست گرامی به عیار عرض من بیشتر واقف می شوید از جنابعالی خواهشی دارم انقلاب عزیز وارزشهای اسلامی از افراد خودی بیشترین ضربه را خورده بیاید همه را زیر پزچم آن گردهم بیاوریم راهی که کمتر امتحان کردیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.