جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

در گفتگو با خبرنگار ما

شاه حسینی: اتفاقات هولناک اخیر غزه، من را برای تولید «به کودکان شلیک نکنید» بیشتر مصمم کرد

انسیه شاه حسینی*

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما صبح امروز از ادامه نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» خبر داد و گفت: اتفاقات هولناک اخیر غزه مرا برای تولید این فیلم بیشتر مصمم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه گفت: همچنان به شدت درگیر نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» هستم و انشاء الله بزودی قصد داریم پیش تولید این فیلم را آغاز کنیم.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: با توجه به اتفاقات اخیر و  فجایعی که در غزه رخ داده است، موضوع فیلم جدید من  هم از چنین فجایعی چندان بدور و بی ربط نیست.

وی تأکید کرد: با نگاه به مظلومیت مردم مسلمان فلسطین، بیش از گذشته ترغیب شده ام که فیلمم را تولید کنم؛ چرا که احساس می کنم وظیفه ام هزار برابر بیش از گذشته شده است و به همین دلیل باید با تعهد بیشتری برای ساخت «به کودکان شلیک نکنید» گام بردارم.

وی ادامه داد: معتقدم اساس هر فیلمی در وهله اول فیلمنامه قوی و مستحکم آن است؛ لذا همیشه بیشترین تمرکزم را روی این بخش می گذارم و بدون دقت و تفکر روی فیلمنامه، به هیچ وجه اقدام به تولید نمی کنم.

شاه حسینی یادآور شد:  این روزها بیشتر سعی دارم فیلمنامه ام را برای مخاطبان خاص و عام سینمارو، به شکل عینیتری در بیاورم و به همین دلیل جدا از حذف برخی از بخش های فیلمنامه اولیه، در حال اضافه کردن، بازنگری نهایی  و جایگزین کردن بخشهای حذفی هستم.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله در جشنواره فیلم فجر امسال به دلیل کاربرد تصاویر اکشن در این فیلم، شاهد یک فیلم جنگی متفاوتی خواهیم بود. 

کارگردان «پنالتی» که یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش جلوه گاه نور سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت است در بخشی دیگر از سخنانش در مورد ارزیابی خود از آثار شرکت کننده در این بخش گفت: تعداد زیادی از فیلمسازان جوان و با استعداد آثارشان را برای داوری و قضاوت  به جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ارسال کرده بودند که متاسفانه اغلب آن ها موضوعات مختلفی را در برداشت که خارج از مباحث دفاع مقدس بود به همین دلیل ما مجبور شدیم برخی از آن ها را کنار بگذاریم چرا که جشنواره مقاومت تعریف خاص خود را دارد و بیشتر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد.

کارگردان «غروب شد بیا» تصریح کرد:  یکی از مسائل مهمی که ما با دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز مطرح کرده ایم این بود که تمامی فیلمسازان جوانی که آثارشان در بخش های فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی پذیرفته شده است را از این پس مورد حمایت خود قرار دهند و آن ها را بعد از برگزاری این رویداد رها نکنند؛چرا که بارقه های امید در میان این آثار وجود داشت و مسلماً از میان همین جوان های با استعداد، در آینده فیلمسازان بسیار خوب و ارزشی رشد خواهند کرد.

بنابراین گزارش،آخرین فیلم سینمایی این سینماگر زن عرصه دفاع مقدس، «زیباتر از زندگی» به تهیه کننده سید سعید سیدزاده است که قرار است توسط موسسه جبرئیل فیلم به زودی به اکران عمومی درآید.

حامد کمیلی، محمود پاک نیت، قربان نجفی، مهوش صبرکن، سید جواد طاهری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» داستان شهید علم الهدی و رزمندگانی است که در عملیات نصر حضور داشتند، این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد.

بنابراین گزارش، این فیلم توانست در بخش جلوه های ویژه میدانی سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و همچنین جایزه ملی را دریافت کند.

فیلم های «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده» و «پنالتی» در کارنامه کارگردانی انسیه شاه حسینی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.