چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

در همایش شعر «فلسطین، کربلای امروز»

شیخ طادی:به سکوت فرهنگی گرفتار شده‌ایم / حسینی: صهیونیست خبیث، مرد میدان کودک بی سلاح است!

حسینی-شیخ طادی

سینماپرس: کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» با بیان اینکه در کشور به سکوت فرهنگی گرفتار شده‌ایم، گفت: جهان اسلام مدام در قبال وقایع مختلف از جمله موضوع غزه منفعل عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دومین همایش شعر فلسطین کربلای امروز با عنوان «عصر شعر غزه در خون» شب گذشته ۲۸ مرداد با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، پرویز شیخ‌طادی کارگردان فیلم «شکارچی شنبه»، جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون، عباس براتی‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، علی‌محمد مؤدب و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن همایش‌های ایوان شمس برگزار شد.

پرویز شیخ‌طادی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: گرچه ما همایش‌هایی را درباره غزه برپا می‌کنیم و در جمع‌مان به عزاداری می‌پردازیم اما متأسفانه منفعل عمل می‌کنیم یعنی جهان اسلام مدام نسبت به وقایع از جمله موضوع غزه منفعل عمل می‌کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که در ۷۰ سال آینده هم ما منفعل از نقشه‌ها و برنامه‌های جهان استکبار و غرب نباشیم.

وی اضافه کرد: نیروهای بسیج و سپاه در این حوزه منفعل نبودند و توانسته‌اند با تقویت بنیه دفاعی کشور موقعیت ما را از وضعیت انفعال در این بخش خارج کنند.

شیخ طادی ادامه داد: اگر در حوزه سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصادی همچون حوزه‌های دفاعی با پیشگیری و دقت در هدف‌گیری پیش رفته و طبق توصیه‌های رهبری اقدام می‌کردیم اکنون تحریم‌ها و فشارها هیچ تأثیری بر وضعیت کشور نداشت و ما همچون بازوی دفاعی اکنون دارای یک بازی قوی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بودیم.

به گفته کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه»، پیشگیری و پیش‌بینی‌های مدبرانه بسیج و سپاه و صنایع دفاعی باعث پوشش و تقویت بخشی از ضعف‌ها و کم کاری‌های حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود و وضعیت ما را در پای میزهای مذاکره آبرومند می‌کند و از تهاجمات و بلاهایی که جهان غرب و استکبار بر سر سایر کشورهای اسلامی آورده‌‌اند، نجات می‌دهد.

شیخ‌طادی با اشاره به بیان ظهور آقا امام زمان توسط برخی از افراد، گفت: اگر امام زمان (عج) ظهور کنند مشکل آدم‌های تنبل حل نخواهد شد بلکه باید ما از انفعال درآمده و به تولید کارهای خوب و پویا بپردازیم به گونه‌ای که اکنون جای خالی تئاترهای بزرگ درباره غزه به وفور مشاهده می‌شود.

این کارگردان درباره مذاکرات اخیر هسته‌ای،‌بیان کرد: اگر ما اکنون بسیار آبرومندانه و با جدیت بر سر میز مذاکره حضور می‌یابیم به خاطر عملکرد خوب بسیج و سپاه است.

 

*حسینی: صهیونیسم درنده خویی را تا ورای حیوانیت و تا مرز دیو صفتی پیش برده است

 

سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم نیز در این مراسم ضمن قرائت یادداشتی درباره مردم غزه، بیان داشت: خدایا، بارالها! تو بندگان خود را آزاد و آزاده آفریده ای و در مسیرشان قبض و بسطی به جز به اختیار نچیده ای. پروردگارا! بارالها! تو به حکم محکم حکمتت، بندگانت را در حصار اجبار، بندی امر و نهی نکرده ای که تکلیف و باید و نبایدها را بر اساس حسن و قبح عمل تبیین کرده ای! تو که علیم و قادری چنین حکیم و صابری!

 

وی اضافه کرد: دریغا که چماعتی از بندگانت که خود را در بند امتثال اوامرت نمی بینند بر تخت جباریت می نشینند. بندگان آزاد را به بردگی مدون بر می گزینند. انسان ها را در زندان خواسته های شوم و زیاده طلبی های مشئوم و رفتارهای مذموم، حبس می کنند. پا را فراتر از زندانبانی می گذارند که زندانی حقوقی دارد و چون کسی به احقاق حق این زندانی برنمی خیزد و عاطفه ای را برنمی انگیزد، حق در محاق کامل فرو می رود و دیگر زندانی در حصر دیوار و نرده نیست، در محاصره گلوله و بمب است!

 

دکتر حسینی ادامه داد: انگار مصمم هستند آنجا نوار غزه نباشد، حصار غزه باشد. باریکه غزه نباشد، تاریکه غزه باشد. در حصار غزه به خلاف همه حصارها که حصن و محافظند اینجا دیوارها خبیث و معارضند. دردا که حصار، جان پناه است و این نوار طناب در است!

 

وی افزود: این حصن و حصار در محاصره جنگلی از ابوالحصن، روباه مکار و انسان های بیمار صهیونیست قرار دارد. در صحن زندان برای زندانیان فرصت تنفسی هست و حال اینکه در آنجا صحن ای از دود و آتش و اشک آور و زجرآور و در نهایت تک تیراندازانی است که برای اثبات مهارت تیراندازیشان، پیشانی های کوچک کودکان را سیبل کرده اند!

 

به گفته حسینی، باورتان می شود که مزدور و مزوری از این طایفه همیشه سرگردان و خدازده تاریخ در شبکه اجتماعی بی محابا می نویسد: امروز ۱۳ سر کوچک را متلاشی کردم. امروز ۱۳ کودک فلسطینی را از جمع مبارزین فردا حذف کردم! و در همان روزها در تل آویو جشنی به مناسبت بمباران مدرسه تحت نظارت یونیسف برپا می شود و شعر آن این است: فردا کودکی در فلسطین نخواهد بود که به مدرسه برود. فردا مدرسه ای در غزه نخواهد بود که کودکی را بپذیرد! و هل هله می کردند.

 

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیدید ماده شیری که آهویی شکار شده اش را وقتی درید و آهو بره ای را در شکمش دید از خوردن آن آهو منصرف شد و تلاش می کرد بره آهو را نجات دهد. ای وای من! که غریزه وحشی سلطان درندگان به کودک رحم دارد و این بی بته ها و بی ریشه های تاریخ و این حرام لقمه های رباخوار همیشه تاریخ، درنده خویی را تا ورای حیوانیت و تا مرز دیو صفتی پیش برده اند.

 

وی اضافه کرد: آی قلدران و خائنان تحت حمایت عمر و بن عبدود، میدان خندق در پیش است. ما را از احزاب نترسانید، ما با علی به میدان ۀمده ایم، بار دیگر هم سر عمروبن عبدود را در کنار سرهای خائنان جای خواهیم داد. دیری از روز ۱۷ شوال سالروز جنگ خندق نگذشته است. عمروبن عبدود نعره زد: شما که می گوئید کشتگانتان در بهشت هستند و مقتولان ما در جهنم! آیا یکی از شما نیست که من او را به بهشت بفرستم و یا او مرا به دوزخ روانه کند؟ گویی اشارتی به فرهنگ احدی الحسنین است. پیروزی که پیروزی است، شهادت هم که بهروزی است. پس، چه کم آید از تو گر من، برسم به آرزویی؟!

 

حسینی بیان کرد: تازه آن پهلوان قریشی بود چه ارتباطی با این پلیدان صهیونیست دارد که به شنیدن ترقه ای چون موش به سوراخ می خزند؟ صهیونیست خبیث مرد میدان کودک بی سلاح است! رژیم کودک کش اسرائیل آبرویی برای خود باقی نگذاشته است. مردک نادان عقب افتاده ای به نام نتانیاهو خود را با مرشه دایان و قصاب صبرا و شتیلا آریل شارون می خواست هم وزن کند. شرایط زمان و مکان را فراموش کرده است. شرایط جهان اسلام را فراموش کرده است.

 

وی افزود: اگر برخی سران خفته اسلامی، ننگ نفی قاعده نفی سبیل و عدم اجرای، «ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» را به قیمت تداوم چند روزه قدرتشان می خرند به اسف سافلین! بیداری جهان اسلام را عشق و امید است! اگر در یک جنگ ۶ روزه و در واقع ۱۲ ساعته، ۴ کشور عرب به مرز انفعال و التماس از قدرت ها و مجامع جهانی افتادند و آنچنان زهر چشمی از اسرائیل دیدند که عاقبت مذاکره و صلح و تسلیم را برگزیدند، ملت از خواب گران برخاسته فلسطین و مردم مقاوم حصار غزه چنان درسی به اسرائیل دادند که اینک برای آتش بس متوسل به سازمان های جهانی شده است! و این نیست جز تغییر روحیه، فکر و نگاه قوی به دیدگاه ناب اسلامی! الله اکبر که وعده خدا حق است.

 

این کارشناس فرهنگی گفت: الله اکبر! نه اسرائیل ۱۹۶۷ قوی تر از امروز بود و نه اعراب ۱۹۶۷ ضعیف تر از امروز! اگر در آن روز اسرائیل ۱۰۰۰ تانک و ۳۶۰ هواپیما داشت، مصر به تنهایی ۲۰۰۰ تانک و ۸۰۰ هواپیما به انضمام شبکه های پرقدرت سام ۲ را در اختیار داشت.

 

وی اضافه کرد: آری امروز غزه قهرمان با همراهی ملت مسلمان و مردم بیدار جهان در کنار ایران و علی زمان کاری کردند کارستان! و این طیبه نصرت و یاری خداوند است که قدرتی فوق قدرتش متصور نیست و بشارتی است بر شکاف گنبد آهنین و خروج غاصبان از برج و بارویی که برای خود ساخته اند و زود است که به سرنوشت ذلت بار گذشتگان خود مبتلا شوند و همچون یهود عنود که از مدینه النی اخراج شدند سرزمین قدس را به اجبار ترک کنند.

براساس این گزارش این مراسم با شعرخوانی شعرا و اجرای قطعه ای از رسول نجفیان درباره مردم غزه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.