چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

در نشست ایوبی و دریادار سیاری تأکید شد

نیروی دریایی امکانات خود را برای تولید آثار سینمایی، مستند و انیمیشن در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد

نشست خبری حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس: در نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و فرمانده نیروی دریایی ارتش، مقرر شد نشست‌های مشترکی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه برگزار و این توافقات در قالب تفاهم نامه تنظیم و به اجرا برسد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست که با حضور دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمای، حجت الله روشندل رییس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی، علیرضا رضاداد مشاور رییس سازمان سینمایی ، رمضانعلی حیدری خلیلی مشاور راهبردی رییس سازمان سینمایی و ناخدا حامدی مدیر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سینما برای معرفی خدمات و دستاوردها و نقش نیروی دریایی در حوزه دفاع مقدس و در ایجاد امنیت در دریاها و مبارزه با دزدان دریایی و دیگر فعالیت‌هایمغف ول مانده نیروی دریایی از طریق سینما عنوان شد.

طرفین در این دیدار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تصویرکردن فعالیت‌های نیروی دریایی یادآور شدند که نیروی دریایی ظرفیت‌هایی دارد و از طریق شکل گیری تفاهم نامه مشترک می‌توان هم افزایی سینما و نیروی دریایی را افزایش داد.

بر این اساس مقرر شد تفاهم نامه‌هایی میان طرفین منعقد و همکاری هایی در زمینه تولید فیلم‌های سینمای بلند، مستند و انیمیشن در حوزه دریا شکل گیرد.

حجت الله ایوبی در این نشست گفت: دستاوردهای نیروی دریایی باید معرفی شود و متاسفانه در این بخش فعالیت‌های درخور توجهی ارائه نشده است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه دریا از سوی سینما توضیح داد: با توجه به افزایش روحیه میان فعالان سینما در دولت تدبیر و امید، می‌توان از این ظرفیت‌ها به منظور ارائه تصویر درست از فعالیت‌های نیروی دریایی استفاده کرد.

امیر دریادار سیاری نیز در این دیدار یادآور شد: نیروی دریایی به عنوان بخشی که نقشی مهم در دفاع از امنیت کشور دارد امکانات خود را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد.

در ادامه مقرر شد نشست‌هایی بین نمایندگان نیروی دریایی و سازمان سینمایی برای رسیدن به جزییات برای افزایش همکاری‌های دوجانبه برگزار و این توافقات در قالب تفاهم نامه تنظیم و به اجرا برسد.

 

سفر دریایی در قالب راهیان نور با حضور سینماگران و فرماندهان نیروی دریایی، شناسایی سوژه‌های خوب برای فیلمسازی در حوزه دریا، استفاده از ظرفیت فیلمسازان مستند، مشارکت نیروی دریایی در احداث طرح شهرک سینمایی دریایی در چابهار که پیشتر از سوی وزارت راه بیان شده بود از دیگر مباحثی بود که در این نشست مشترک بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.