چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

دوباره وعده ای دیگر...

اعلام آمادگی رئیس سازمان سینمایی برای واسپاری برگزاری جشنواره ویدئویی، سه روز مانده به برگزاری آن!

دیدار انجمن صنفی موسسات فیلمسازی با رییس سازمان سینمایی

سینماپرس: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که در طول مدت گذشته کمتر پای درد دلهای انجمن های صنفی نشسته است در یکی از این دیدارهای نادر خود، سه روز مانده به برگزاری جشنواره فیلمهای ویدئویی«یاس»، نسبی به واسپاری این جشنواره مهم و معتبر به انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی که در حوزه تولیدات ویدئویی فعالیت دارد اعلام آمادگی نموده است. وعده ای همچون وعده های گذشته که امکان اجرایی کمی داشته و میتواند پله اول برای واسپاری جشنواره های مهم تر به مراکز دیگر سینمایی باشد!

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، اعضای شورای داوری ، اعضای هیات مدیره و اعضای کمیسیون های تخصصی انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران با "حجت الله ایوبی" دیدار کردند.

"ایرج محمدی" رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی در ابتدای این نشست گفت: جریان فرهنگی هنری در بخش شبکه نمایش خانگی و تولید آثار ویدیویی مغفول مانده که البته این بخش با در ماه های اخیر تا حدودی ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب پروانه تولید فیلم های ویدیویی مربوط به موسسات خارج از انجمن صنفی موسسات فیلمسازی است توضیح داد: بسیاری از این موسسات به دلیل سرمایه ایی که دارند وارد فیلمسازی می شوند که این روند امنیت شغلی ما را با مخاطراتی روبرو کرده است.

این تهیه کننده با اشاره به حمایت های سازمان سینمایی از انجمن یادشده تاکید کرد: ما بودجه ایی نداریم و از محل دریافت حق عضویت امور انجمن را اداره می کنیم و سال گذشته تنها ۱۲ میلیون تومان از وزارت ارشاد بودجه گرفتیم.

محمدی همچنین خواستار حضور نماینده از از انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران به عنوان نماینده بخش شبکه نمایش خانگی برای حضور در کارگروه های ویژه مالیاتی شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت امور وام، پیشنهاد کرد با رایزنی مدیریت سینما، امکان اخذ وام از بانک های دولتی برای موسسات ویدیویی ایجاد شود.

"مهناز مظاهری" نیز در ادامه این نشست با اشاره به انجام امور داوری و برگزاری شورای حل اختلاف از سوی

وی توضیح داد: هیاتی هفت نفره متشکل از پیشکسوتان عرصه تولید به طور تخصصی به پرونده ها و اختلافات این بخش رسیدگی می کنند.

"اکبر تحویلیان" نیز در ادامه یادآور شد: گروهی از فعالان در شرکت های ویدیو رسانه میان خانه سینما و تلویزیون سرگردانند و تکلیف بیمه آنان مشخص نیست.

وی یادآور شد: تعداد این افراد زیاد است و به عنوان نمونه فیلمنامه نویس، فیلمبردار و دیگر فعالان عرصه ویدیو رسانه حمایت نمی شوند.

این تهیه کننده از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد مشکل بیمه این افراد به نوعی رفع شود.

در ادامه توکلی نیز با اشاره به مشکلات پیش روی موسسات با شهرداری و مطرح کردن بحث مالیات خواستار رفع این مباحث و تشکیل کارگروهی برای به رسمیت شناخته شدن مشاغل به اصطلاح نوظهور شد.

"حبیب الهیاری" نیز با اشاره به موضوع قاچاق فیلم و عدم برخورد جدی با این مسئله در سال های اخیر گفت: تهیه کنندگان امروز جرات ورود به عرصه تولید را ندارند زیرا آثارشان بلافاصله بعد از ساخت وارد شبکه قاچاق می شود.

وی با اشاره به ناکارآمدی تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم درخواست کرد این مهم همانند سال های اخیر به تهیه کنندگان واگذار شود.

"حجت الله ایوبی" پس از شنیدن نظرات حاضران در این نشست یادآور شد: فعالیت شما نه تنها در مقابل سینما نیست بلکه در کنار سینما است.

وی تصریح کرد: اگر ما دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشیم باید بدانیم که شما امروز رقیب شبکه های ماهواره ایی هستید؛ تلویزیون دیگر نمی تواند رقیب شبکه های خارجی باشد ؛زیرا بیننده های این رسانه کم شده و با افزایش روند آزار دهنده تبلیغاتی این رسانه، ریزش مخاطبان آن ادامه دارد.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: شما در خانه ها حضور دارید از این رو باید مناسبات خود را با سینما و خانه سینما افزایش دهید و حرکت صنف  انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران به دلیل دوری از حاشیه و همدلی می تواند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

ایوبی از اعلام آمادگی سازمان سینمایی برای واگذاری برخی امور به انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران خبر داد و اظهار کرد: آمادگی واگذاری برخی امور به این صنف وجود دارد و تاکید ما بر نقش نظارتی سازمان سینمایی است.

وی خطاب به حاضران با یادآوری اینکه اگر صنف شما قدرتمند شود بر مشکلات پیش رو غلبه می کنید افزود: درباره درجه بندی دفاتر ویدیویی پیشنهادات خود را ارائه دهید و معتقدیم فعالیت های این بخش را شما باید انجام دهید.

رییس سازمان سینمایی درباره موضوع مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی نیز افزود: موضوع قاچاق فیلم نسبت به دیگر کالاهای فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است و تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق فیلم در سال های اخیر شاید باعث بهتر شدن وضع قاچاقچیان شد.

ایوبی با بیان اینکه با وجود ستاد مبارزه با قاچاق فیلم همچنان مشکلات ما پابرجاست از بازگشت به سیستم مقابله با این پدیده به صورت موقت استقبال کرد.

وی همچنین از ایجاد ساز و کاری مناسب به منظور جلوگیری از قاچاق آثار سینمایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری نهادهای ذی ربط این امر محقق شود.

رییس سازمان سینمایی از آمادگی برای واسپاری برگزاری جشنواره یاس به انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران خبر داد گفت: استان مازندارن در برگزاری این جشنواره مشارکت داردو چنانچه مایل باشید می توانیم برپایی این رویداد را به شما واگذار کرده و در این راه کمک کنیم.

مظاهری، مفید، تحویلیان، اردستانی، انصاریان، جودی، قیصریان، تجریدی، مه نگار، توکلی، الهیاری، تن، پور معادی، کریم زاده، رضایی وهاشمی از حاضران این نشست بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.