چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

بازیگری که سردفتردار شد!

امید زندگانی

مهر: بازیگر مجموعه «کپی برابر اصل» از نقش خود به‌عنوان یک سردفتردار سخن گفت و با اشاره به معضل چک‌های برگشتی و اسناد جعلی، از آموزش‌های این سریال در حوزه مسایل حقوقی و قانونی سخن گفت.

امید زندگانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مجموعه‌‌ای که به تازگی در آن بازی کرده است، گفت: از آخرین کارهایم «کپی برابر اصل» به کارگردانی جلال‌الدین دری است که بازی من در این اثر به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه نقش یک سردفتردار را دارم و کار با وکالت و مسایل حقوقی مرتبط است. این سردفتردار از یک کلاهبرداری جلوگیری می‌کند و من فکر می‌کنم این روزها اگر نگاهی به آمارهای مالی بیندازید با معضل رو به رشدی از چک‌های برگشتی و خرید و فروش اسناد جعلی و جعل اسناد منقول و غیر منقول مواجه می‌شوید بنابراین فکر می‌کنم وجود چنین آثاری در تلویزیون برای جامعه یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

بازیگر مجموعه «در پناه تو» با اشاره به پیام سریال تلویزیونی «کپی برابر اصل» درباره مشکلات مالی و حقوقی عنوان کرد: پیام این سریال این است که مردم تحت قول و قرارهای دوستانه قراردادهای مالی نبندند و قانون را به اهلش بسپارند؛ مخصوصا قشر هنرمند که در مسایل مالی بسیار احساساتی برخورد می کنند و یکی از اقشار آسیب‌پذیر در میان مردم در این زمینه هستند.

بازیگر مجموعه «پرواز در حباب» با اشاره به شرایط زندگی امروز که باعث شده مردم فرصتی برای آموزش مستقیم نداشته باشند، عنوان کرد: مردم در جامعه امروز به دلیل ترافیک زندگی و مشغله‌های کاری فرصت کمتری برای مطالعه، تحقیق، آموزش مسایل حقوقی، اقتصادی و اجتماعی دارند. بنابراین این مسایل وقتی در یک سریال مطرح می‌شود خانواده ها در دور هم جمع شدن‌های خود می‌توانند با دیدن چنین سریال‌هایی این آموزش‌ها را هم دریافت کنند و «کپی برابر اصل» کاری است که به لحاظ حقوقی مسایل خوبی را آموزش می‌دهد.

زندگانی به تغییراتی که به سرعت در جوامع اتفاق می‌افتد اشاره و بیان کرد: طبعا فیلم و سریال‌هایی که در جامعه امروز ساخته می شود باید با این تغییرات مطابق باشد. وقتی ما می‌خواهیم از مسایل سطحی زندگی در جوامع پیشین صحبت کنیم به دلیل تغییرات تدریجی می‌گوییم نسل قرن ۱۸ و ۱۹ اما در جوامع امروز به دلیل رشد و سرعت این تغییرات می‌گوییم نسل دهه ۶۰ یا ۷۰ بنابراین آموزش مستقیم از طریق رسانه‌های تصویری به دلیل این ریتم تند و تعاریف جدید از زندگی چندان جایگاهی ندارد و باید هر روز به طریق جدیدتری فرهنگسازی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.