جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

گفتگوی سینماپرس با مدیر کانون نمایش‌های دینی

محمود فرهنگ : ۲۰ نمایشنامه برای مقاطع ابتدایی و راهنمایی به چاپ می‌رسد/ ۱۵ نمایش در ماه محرم در کشور اجرا می‌شود

محمود فرهنگ *

سینماپرس: محمود فرهنگ مدیر کانون نمایش‌های دینی گفت: درحال حاضر ۲۰ نمایشنامه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در دست داریم که امیدواریم مهرماه توسط انتشارات «تربیت» به چاپ برسد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درگفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخبر خود گفت: کتاب « دایره المعارف نمایش های ایمانی جهان» نوشته دکتر ناظرزاده کرمانی که حاصل ۲ سال پژوهش و ۲۰ سال کار ایشان و جزو کتابهای مرجع و دانشگاهی به حساب می آید در ماههای آینده رونمایی می شود.

وی درادامه افزود: همچنین۲ نمایشنامه فاخر به نام های « مدرس» از حسین مختاری و « یکی از دختران حضرت فاطمه» توسط ابوالفضل ورمرزیار در حال نگارش نهایی است و برای چاپ در ماههای آینده آماده می شوند.

فرهنگ در پایان خاطر نشان کرد: در کانون نمایش های دینی ۱۵ نمایش صحنه ای و خیابانی آماده داریم که در بخش دوم جشنواره صاحبدلان، انشاالله در ایام محرم، صفر و دفاع مقدس در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است: محمود فرهنگ نویسنده، کارگردان مطرح کشور در سال ۱۳۳۲ در همدان متولد شد. وی کارشناسی الهیات و معارف خود را از دانشگاه تهران اخذ نمود و یک دوره چهارساله حوزه کارشناسی دوبله را گذرانده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری تئاتر دفاع مقدس ۳ سال، عضو شورای نمایش عروسکی کانون پرورش فکری ۲ سال، رییس شورای نظارت بر نمایش ۸ سال، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تهران ۴ سال، کارگردان برگزیده ۸ سال از جشنواره دفاع مقدس از جمله حضور مدیریتی وی در عرصه تئاتر کشور است.

لازم به ذکراست در کارنامه فعالیت محمود فرهنگ نویسندگی و کارگردانی نمایش "فیل کوچولو"، "رویای صادقه "، "اسم شب"، " تولدی دیگر" (خیابانی) تایلند، بازیگری و دستیار کارگردانی در نمایش "بایگانی" به کارگردانی محمد کاسبی و ...وجود دارد.

تولید ۴۰ قسمت تئاتر کودک و نوجوان و معرفی ادبیات نمایشی و تهیه ۲۶ قسمت نمایش‌های آیینی در برنامه تلویزیونی فرزندان ایران، تهیه ۱۲ قسمت "آموزش تئاتر" جهت نوجوان‌ها شبکه دو و ...نیز از جمله فعالیتهای وی ظرف سالهای گذشته تاکنون است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.