جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

توضیح سهیلی به سینماپرس

کارگردان«کلاشینکف»: خیلی موافق حضور موسیقی در فیلم نیستم/ برای بهبود ریتم فیلم بخش‌هایی را حذف کردم

سعید سهیلی کارگردان  فیلم «کلاشینکف»

سینماپرس: سعید سهیلی کارگردان کلاشینکف درباره کوتاه بودن موسیقی فیلمش گفت: «این موضوع مورد توافق من با ناصر چشم آذر بود چرا که خیلی موافق حضور موسیقی در فیلم نیستم.»

سهیلی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص توضیح داد: « فیلمسازان جوانی که وارد سینما و به خصوص تلویزیون می شوند، بیش از ۹۰ درصد اثر را به موسیقی اختصاص می دهند و فقط ۱۰ درصد فیلم بدون موسیقی است.»

 وی تصریح کرد: «در آثار سینمایی هم همین طور است برخی معتقد هستند هر چه موسیقی بیشتر باشد تاثیر بیشتری بر مخاطب می گذارد در حالی که من مخالف هستم.»

سهیلی در پایان افزود: «موسیقی اگر کمتر اما به موقع در فیلم شنیده شود، اثرگذار خواهد بود. من خیلی تمایل ندارم فیلم هایم پُر موسیقی باشند. به همین دلیل هم موسیقی را فقط در سکانس هایی که لازم است حضور داشته باشد می شنوید و در جاهایی که خیلی ضروری نیست موسیقی وجود ندارد.»

سهیلی همچنین درباره کوتاه شدن دقایقی از فیلم نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: «بیش از ۹ دقیقه و در اصل نزدیک به ۱۰ دقیقه از فیلم را کوتاه و سکانس مشخصی از فیلم را حذف نکرده ام به طوری که مخاطبی که یک بار فیلم را دیده است، متوجه آن حذفیات نمی شود، چرا که حذفیات در طول فیلم به ویژه در سکانس برج میلاد صورت گرفته تا ریتم فیلم بهتر شود.»

«کلاشینکف» داستان جوان سربازی است که خواهرش مورد آزار و اذیت افرادی ناشناسی قرار می‌گیرد و وی با شنیدن این خبر، با سلاح کلاشنیکفی که به منظور حفاظت از یک بانک تحویل وی داده شده است، ترک پست کرده و به منظور انتقام‌گیری از این افراد، در پی آنها می‌شود.

در این فیلم رضا عطاران، ساعد سهیلی، فرهاد اصلانی، اندیشه فولادوند، جمشید هاشم پور، شقایق فراهانی، جواد عزتی، شهرامحقیقت دوست و... به ایفای نقش پرداخته اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.