جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

تیم برتون به جمع عروسکی‌های ایران می‌آید

تیم برتون

مهر: رامین سیار دشتی بازیگر و کارگردان تئاتر نمایش «تولد غم انگیز پسر آهنی» را که برگرفته از یکی از داستانهای فانتزی تیم برتون کارگردان سرشناس سینماست برای حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک آماده می کند.

رامین سیاردشتی کارگردان نمایش «تولد غم‌انگیز پسر آهنی» درباره اجرای این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک به خبرنگار مهر گفت: داستان این نمایش از قصه ای کوتاه نوشته تیم برتون گرفته شده است. تیم برتون کارگردان سرشناس سینما مجموعه داستانی دارد به نام «مرگ غم انگیز پسر صدفی»  که در ایران هم ترجمه شده که این نمایش بر اساس یکی از قصه های کوتاه چند خطی این مجموعه به نام «پسر آهنی» نوشته شده است.

وی افزود: داستانهای این کتاب همان تصویرسازی های آشنای تیم برتونی را در فضایی فانتزی القا می کنند. البته من به همراه نسیم احمدپور طرح تازه ای برای این داستان نوشتیم و آن را بازنویسی و دراماتورژی کردیم. حدود یک ماه و نیم است که در حال تمرین نمایش هستیم تا آن را برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی آماده کنیم.

این بازیگر تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در این نمایش بیشتر از تکنیک سایه استفاده می شود و البته یک عروسک حجم هم داریم که یک آدم آهنی نوزاد است. این نمایش ۷ عروسک گردان و دو بازیگر دارد که کاظم سیاحی و ندا جبرئیلی بازیگران آن هستند. محمدرضا جدیدی نیز آهنگساز این اثر نمایشی است.

بازیگر «انتظار گودو» در پایان صحبتهایش درباره داستان این اثر نمایشی گفت: «تولد غم انگیز پسر آهنی» درباره زن و شوهری است که با وسایل الکترونیکی و برقی منزلشان در یک چالش بزرگ قرار دارند. در حقیقت موضوع این نمایش چالش انسان با ماشین است.

رامین سیار دشتی علاوه بر کارگردانی «تولد غم انگیز پسر آهنی» در نمایش «بگذار پرنده ها بخوابند» به کارگردانی روشنک کریمی نیز ایفای نقش می کند که این اثر نمایشی نیز برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک آماده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.