شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵

گزارش خبرنگار سینماپرس از جشنواره یاس

انتقاد فاطمه گودرزی از عدم استفاده از بازیگران حرفه‌ای در تولیدات شبکه نمایش خانگی/ قرار نیست همواره از نابازیگر بهره برد!

فاطمه گودرزی

سینماپرس: فاطمه گودرزی در حاشیه افتتاحیه دومین جشنوار بین المللی فیلم ویدئویی یاس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از عدم استفاده از بازیگران حرفه ای در آثار شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد.

گودرزی که امشب در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم یاس مورد تجلیل قرار خواهد گرفت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص ایجاد فضا برای حضور بازیگران پیشکسوت در شبکه نمایش خانگی افزود: «فیلمسازان و تهیه کنندگان در انتخاب بازیگران اثر خود گهگاه اشتباه می کنند و در برخی آثار شاهد حضور عده ای نابازیگر هستیم که کمکی به کیفیت فیلم هم نخواهند کرد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «زمانی برای ساخت فیلم های مستند از نابازیگر و افراد بومی استفاده می کردند که خیلی هم خوب بود چرا که نشان دهنده آن موقعیت جغرافیایی بود و چه بهتر که از افراد بومی و بکر آن جا استفاده می شد؛ اما قرار نیست وقتی یک اثر سینمایی، تلویزیونی و یا ویدئویی ساخته میشود بطور مستمر از نابازیگر استفاده کرد!»

گودرزی افزود: « این در حق کسانی که بازیگری حرفه شان است و از این طریق زندگی شان را می گذرانند، اجحاف برزگی است. ما بازیگران خوبی داریم که فراموش شده اند. چرا برخی می خواهند سود بیشتری کنند و بی دلیل از نابازیگر استفاده می کنند تا دستمزد کمتری دهند؟»

گودرزی در خصوص برگزاری جشنواره های سینمایی در شهرستان های مختلف اظهار داشت: «وقتی جشنواره ها در نقاط مختلف کشور برگزار شود امکانات و فرصت های فرهنگی در تهران متمرکز نخواهد شد. این بزرگ ترین کمک به فرهنگ کشور است چرا که سبب شناساندن ظرفیت ها و برنامه های فرهنگی به تمامی شهرهای کشور می شود. فراموش نکنیم ما در شهرهای مختلف کشور جوانان مستعد و مشتاق حرفه سینما و تلویزیون بسیار داریم.»

وی در پایان افزود: «در همین خطه شمال کشور جوانان بسیار مستعدی داریم که باید فضایی برای رشد آن ها فراهم شود. وقتی همه چیز در تهران متمرکز باشد غیر ممکن است جوانان دیگر شهرهای کشور در عرصه های هنری تعالی پیدا کنند. جوانان نگاه زیباتری به این حرفه دارند چرا که به آینده نگاه می کنند پس باید به آنها توجه بیشتری شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.