سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

در گفت و گو با سینماپرس مطرح شد؛

هفتمین اثر سینمایی فرهاد مهرانفر در انتظار مشارکت فارابی/ عوامل«چشمه» تا یک ماه آینده مشخص خواهند شد

فرهادمهرانفر**

سینماپرس: فرهاد مهرانفر کارگردان سینما صبح امروز گفت: بعد از صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «چشمه»، این فیلم را برای مشارکت به بنیاد سینمایی فارابی ارسال کردیم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای جدید خود اظهار داشت:  اگر فارابی پاسخ بدهد و مشارکت لازم را انجام دهد حتما فیلم سینمایی «چشمه» را در فصل پاییز کلید خواهیم زد. 

کارگردان «چریکه هورام» در ادامه افزود: مجری طرح این اثر سینمایی موسسه فرهنگی «نگین هستی» است و دیگر عوامل این اثر سینمایی تا یک ماه آینده به طور کامل مشخص می‌شوند.

مهرانفر در ادامه در مورد به خلاصه داستان و ویژگیهای فیلم جدیدش اشاره کرد و افزود: «چشمه» یک درام استوار بر هویت بومی منطقه ای حوزه کویر است و محور و تم اصلی آن بحث کمبود آب و کم توجهی به تقدس آب است که می‌تواند گریبان گیر مناطق خشک فلات ایران شود.

کارگردان «درخت جان» در ادامه در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «سرزمین رها» نیز گفت: قرار است این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و رشد شرکت داشته باشد و پخش این فیلم بر عهده «شکوفا فیلم» به مدیریت داریوش بابائیان است.

بنابراین گزارش، اين فيلم كه ابتدا «بر بال‌های خيال» نام داشت روايتگر داستان سفر خيالی پدری با دخترش است كه اين سفر ذهنی و ناشی از به كما رفتن پدر طی سه روز است كه در نهايت به اهدای اجزای بدنش منتهی می شود.

«سرزمین رها» بر اساس داستان واقعی زندگی امير بدر طالعی از هنرمندان خوب كشورمان ساخته شده است كه در سن ۳۷ سالگي به كما رفت و پس از سه روز نيز فوت كرد و اجزاي بدنش اهدا شد، با مرگ اين هنرمند ايده اوليه اين فيلم به ذهن فرهاد مهران‌فر مي رسد و در ادامه خزر مهرانفر به نوشتن فيلم نامه می پردازد.

بهزاد جعفری نسب، مهدی فجری، ترانه مومنی، مسعود بدر طالعی و سيما محمدزاده در فیلم سینمایی  «سرزمين رها» به ایفای نقش پرداخته اند.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «چشمه» پس از «موشک کاغذی»، «درخت جان»، «چریکه هورام»، «قطعه زمستانی»، «شعله در باد» «سرزمین رها» به عنوان هفتمین اثر سینمایی از فرهاد مهرانفر به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.