سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

سینماپرشین کرج عید غدیر افتتاح می‌شود

ایوبی: برای تکمیل شهرک سینمایی هشتگرد «اراده ملی» نیاز است/ پروژه ای که از سال ۸۲ به سرانجام نرسیده است!

بازدید ایوبی از شهرک سینمایی هشتگرد و سینما پرشین کرج

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از پروژه ناتمام شهرک سینمایی هشتگرد گفت: اصل موج علاقه برای ساخت شهرک‌های سینمایی مطلوب بوده و همه به این نتیجه رسیدیم که سینما باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

به گزارش سینماپرس، رییس سازمان سینمایی به همراه مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر و نصرت‌الله مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی در نشستی مشترک با ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ و دست اندرکاران این پروژه که از سال ۸۲ در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث است گفت وگو کرد.

در ابتدای این نشست مشاوران پروژه و مهندسان درباره عدم تامین بودجه سالانه شهرک سینمایی هشتگرد گلایه کردند.

آن‌ها همچنین از اختصاص بودجه ۲ تا ۳ میلیارد بطور سالانه برای ساخت شهرک سینمایی هشتکرد به جای بودجه ۱۲ میلیاردی سالانه خبر داده و خواستار تامین بودجه کامل برای تکمیل شهرک هشتگرد شدند.

دست اندرکاران پروژه شهرک سینمایی هشتگرد همچنین گلایه هایی را از شهرداری و عدم همکاری نهادهای ذی‌ربط بیان کردند.

در ادامه این نشست شهرام جعفری نژاد مشاور در طراحی، ساخت و بازسازی مجموعه های سینمایی و شهرک های سینمایی نیز تاریخچه ایی از تلاش های انجام شده برای احداث شهرک سینمایی در کشور و عدم آگاهی درباره ماهیت چنین شهرک هایی توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین از تلاش نهادهایی همچون شهرداری برای احداث شهرک سینمایی خبر داد.

ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ نیز در ادامه این نشست با اشاره به ایرادات وارده از سوی مهندسان ساخت شهرک سینمایی هشتگرد افزود: شهرداری نمی تواند از قانون سرپیچی کند و هزینه مربوط به شهرداری برای ساخت این مجموعه باید پرداخت شود.

وی پیشنهاد داد برای هر بخش از شهرک سینمایی مجوزهای مورد نیاز به صورت جزیی از شهرداری اخذ و هزینه های مربوطه در چند مرحله و بطور توافقی پرداخت شود.

فرماندار ساوجبلاغ همچنین از همراهی فرمانداری این شهر برای ساخت شهرک سینمایی هشتگرد خبر داد.

حجت الله ایوبی پس از شنیدن اظهارات حاضران گفت: اصل وجود شهرک سینمایی مورد تایید سینماگران است و در این مدت تقاضای بسیاری برای احداث چنین شهرک هایی در بخش های مختلف داشتیم.

بازدید ایوبی از شهرک سینمایی هشتگرد و سینما پرشین کرج

پروژه ناتمام شهرک سینمایی هشتگرد

وی یادآور شد: به عنوان نمونه مسوولان استان مازندران در حاشیه برگزاری جشنواره یاس از اختصاص ۵۰ هکتار زمین به منظور احداث شهرک سینمایی خبر داده و برای این مهم پیش قدم شده اند.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: اصل موج علاقه برای ساخت شهرک های سینمایی مطلوب بوده و همه به این نتیجه رسیدیم که سینما باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

ایوبی با اشاره به لزوم پایداری دولت ها و تداوم برنامه های فرهنگی پس از تغییر در بخش های مختلف دولتی درباره پروژه هشتگرد توضیح داد: دست اندرکاران شهرک سینمایی هشتگرد زحمت کشیده اند اما حاصل کار مطلوب نبوده و پیشرفت کنونی این شهرک جز ضرر نیست.

وی ادامه داد: سال ها از زمان احداث شهرک هشتگرد گذشته و نقشه های آن قدیمی شده است از این رو باید درباره این پروژه فکری اساسی کرد.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: چنانچه شهرداری یا هر نهاد دیگری خواستار ایجاد شهرک سینمایی باشد ما باید نسبت خود را با آن تعریف کنیم و چنانچه احداث شهرک سینمایی از سوی نهادهای دیگر قطعی باشد باید برای پروژه هشتگرد تعریف دیگری بیابیم.

ایوبی گفت: برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری ویژه ایی از سوی نهادهای ذی ربط در شهر هشتگرد مورد نیاز است؛ قوانین برای ساخت بناهای مختلف در این منطقه وجود دارد اما برای این پروژه همه باید نگاه ویژه ایی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید در شهرداری و دیگر نهادها، اراده ایی به منظور همکاری برای احداث شهرک سینمایی هشتگرد شکل گیرد و اراده ملی برای تحقق این مهم نیاز است.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: پرسش اصلی این است که آیا پروژه شهرک سینمایی هشتکرد باید متوقف شود؟ ادامه یابد یا تغییر ماهیت دهد؟

ایوبی تصریح کرد: نگاه ما به این پروژه تجاری نبوده و فرهنگی است از این رو بعد از بازبینی و در یک جمع بندی نهایی که با مشورت دست اندرکاران پروژه انجام خواهد شد درباره آن تصمیم می گیریم.

وی اظهار کرد: با توجه به سرمایه های هزینه شده در سال های اخیر در پروژه شهرک هشتگرد، درباره آن به جمع بندی خواهیم رسید.

احداث پروژه شهرک سینمایی هشتگرد از سال ۸۲ آغاز شد اما بعد از گذشت ۱۲ سال این پروژه همچنان به سرانجامی نرسیده است.

بنا به گزارش سینماپرس این دیدار در حالی صورت می گیرد که شهرک سینمایی مذکور با همه گله مندی ها  از هر آنچه که تاکنون در ابعاد حداقلی برخوردار است متعلق به تلاشهای مدیران دولت دهم است و طی سال ۸۲ تا ۸۸ غیر از کلنگی که بر یک زمین نامعلوم توسط معاونت سینمایی دولت اصلاحات بر زمین خورده شد، اتفاق دیگری برای پیگیری ساخت این شهرک رخ نداد.

ضمن اینکه به نظر می رسد بکار بردن واژه «اراده ملی» برای ساخت یک شهرک سینمایی و اقدامات مشابه که این روزها مدام از سوی حجت الله ایوبی تکرار می گردد اساسا در پروژه های بزرگ در سطح ملی بکار برده می‌شود و رایزنی برای تخصیص بودجه ای مشخص و رایزنی با چند اداره محلی و استانی چندان موضوع پیچیده ای نیست!

بنابراین گزارش، حجت الله ایوبی همچنین ظهر روز دوشنبه ۳ شهریور با حضور در مهرشهر کرج از پردیس سینمایی پرشین بازدید و با سید مصطفی هاشمی مدیر و سرمایه گذار ساخت این سینما و امیرحسین علم الهدی مشاور این پروژه سینمایی گفت وگو کرد.

علم الهدی در این دیدار اظهار امیدواری کرد که پردیس سینمایی پرشین همزمان با عید غدیر افتتاح شود.

سید مصطفی هاشمی نیز درباره نحوه ساخت این مجتمع تجاری سینمایی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ساخت این مجموعه از سال ۸۷ آغاز شد و در نهایت امروز دو سالن هریک با ظرفیت ۲۰۰ نفر در این پردیس آماده خدمات رسانی به سینما و سینما دوستان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو سالن، سالن هایی با ظرفیت ۷۵ نفر نیز تعبیه شده و در مجموع این سینما با چهار سالن آماده خدمات رسانی است.

رییس سازمان سینمایی پس از بازدید از بخش های مختلف این مجتمع، با اشاره به لزوم حضور بخش خصوصی در سالن سازی از تلاش های هاشمی در این راستا تقدیر کرد.

پردیس پرشین با ظرفیت ۵۵۰ صندلی در مهرشهر کرج واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.