سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

یک تهیه کننده استرالیایی مطرح کرد

گریک هدریک: من برای یادگیری به ایران آمده ام/ در استرالیا فیلم هایی که بیچارگی مردم را نشان می دهد، فروش نمی کند

آرم جشنواره یاس*

سینماپرس: گریک هدریک تهیه کننده و فیلم نامه نویس استرالیایی که یکی از مهمانان جشنواره فیلم یاس است، در دلیل حضورش در این جشنواره گفت: «من برای یادگیری به ایران آمده ام، می خواهم بدانم وضعیت فیلمسازی در ایران چگونه است. برای نقد به این جشنواره نیامدم.»

هدریک در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «در نظام سیستم تلویزیونی استرالیا درجه بندی آثار به شدت جزئی و دقیق انجام می شود، ما کیفیت آثار را بر اساس آن درجه بندی می سنجیم. در اصل درجه بندی آثار ملاک و معیار سنجش تولید آثار تلویزیونی است. تلویزیون استرالیا بر این اساس پیش می رود و به همین دلیل است که در تولید آثار خود موفق بوده است. اما نمی دانم این روش می تواند برای موفقیت تلویزیون در ایران اجرا شود.»

این تهیه کننده در اولین کارگاه آموزشی تصریح کرد: «اگر در استرالیا فیلم هایی که بیچارگی مردم را نشان می دهد ساخته شود، فروش نمی کند. مردم به دنبال آثار شاد هستند و ترجیح می دهند آثاری را ببیند که در آن شخصیت پردازی شده و در اصل شخصیتی را به تماشاگر معرفی می کند. در استرالیا به تصویر کشیدن مشکلات و بیچارگی دیگران فروش نمی کند و مردم هرگز مخاطب چنین فیلم هایی هم نیستند.»

هدریک در پایان افزود: «در تلویزیون هم همین طور است و سرمایه گذار برای تولید و پخش چنین آثاری در استرالیا پیدا نمی شود چرا که مطمئن است مخاطب ندارد. شبکه های خصوصی هم هرگز تامین بودجه و سرمایه گذاری برای تولید تله فیلم های یک قسمتی نمی کنند مگر اینکه ضمانت کند جمعیت زیادی از مخاطبین حاضر شوند از فیلم دیدن کنند و یا داستان فیلم از ابتدا تا انتها جذاب باشد. حتی در پایان هم می تواند داستان را به گونه ای امیدوار کننده به پایان برساند تا مخاطب از دیدن فیلم لذت ببرد.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.