شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

سعدی: ۸۰ درصد تحقیقات زندگی «شهید مطهری» را برای ساخت سریال به تلویزیون ارائه داده ایم

سعید سعدی*

سینماپرس: سعید سعدی تهیه کننده سینما صبح امروز از کامل شدن ۸۰ درصد تحقیق و پژوهش سریال زندگی شهید مطهری خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه اظهار داشت: در حال حاضر پیگیری ساخت سریال زندگی شهید مطهری را بر عهده دارم که از آثار فاخر صدا و سیما محسوب می شود. 

تهیه کننده «آلزایمر» ادامه داد: مراحل تحقیقات و پژوهش این سریال حدود دو سال ونیم است که در حال پیگری است و ابتدا حجت الاسلام سعید بهمن پور طرحی ۲۶ قسمتی را همراه با خلاصه هر قسمت به سازمان صدا و سیما و بنیاد شهید مطهری ارائه داد اما پس از بررسی‌هایی‌ که اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما انجام داد به این نتیجه رسید که کار پژوهش این سریال را به فرد دیگری واگذار کند.

وی ادامه داد: پس از این تصمیم سازمان، تحقیقات جدیدی برای تولید این سریال از سوی دکتر یعقوب توکلی آغاز شد و امروز بعد از گذشت حدود یک سال و نیم سال از تحقیقاتی که صورت گرفته است، نزدیک ۸۰ درصد تحقیق و پژوهش این سریال انجام شده است.

تهیه کننده «اینجا بدون من» تصریح کرد: ما کلیه تحقیق و پژوهش های صورت گرفته و به همراه لیست عوامل پیشنهادی برای ساخت این سریال را به سازمان صدا و سیما تحویل داده ایم و در انتظار پاسخ آنها هستیم.

تهیه کننده «گیلانه» در مورد عوامل این تصریح کرد: به محض اینکه سازمان صدا و سیما پاسخ مثبتی به ما بدهد وارد مرحله نگارش فیلمنامه خواهیم شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «روزهای زندگی» گفت: این سریال به زندگی شهید مطهری از زمان تولد تا شهادت ایشان می پردازد.

برپایه این گزارش، سعيد سعدی در سال ۱۳۴۱ در تفرش متولد شد. از سال ۱۳۶۰ فعاليت هنری خود را با فيلمبرداری جنگ شروع نمود، و در طی هشت سال دفاع مقدس علاوه بر فيلمبرداری، برنامه سازی جنگ (فيلم های مستند) را نيز انجام داد. در سال ۱۳۶۸ وارد دانشگاه شد و در كنار تحصيل مسئوليت توليد مؤسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام را نيز به عهده گرفت. در سال ۱۳۷۵ بعد از توليد فيلم سينمايی «دكل»،‌ مسئوليت گروه تلويزيونی سپاه را عهده دار شد و در سال ۱۳۷۶ با حفظ سمت تا سال ۱۳۸۰ به عنوان معاونت صدا و سيمای سپاه انتخاب شد و مدت كوتاهی نيز در سمت مديريت شركت طلوع به فعاليت پرداخت. او در كنار مسئوليت سازمانی خود از سال ۱۳۷۵ مديريت شركت فيلمسازی فدك را نيز به عهده گرفت و از سال ۱۳۸۱ نیز طی مدتی مديريت شهرك سينمايی دفاع مقدس را عهده دار بود.

 

۱۶ فیلم در کارنامه تهیه کنندگی سعید سعدی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «آرایش غلیظ» ، «کیفر» ، «موش»، «گیلانه» ، «اینجا شهر دیگریست» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.