شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

نویسنده "دردسرهای عظیم": تا آمدم شخصیت جواد عزتی را کاملا دگرگون کردم

سریال دردسرهای عظیم

کاظمی‌پور به «نسیم»، گفت: از ابتدا کنار پروژه نبودیم اما تا آمدیم شخصیت "لطیف" سریال را تغییر دادیم/ در ایران کارها دقیقه نود ساخته می‌شوند و ما هم بعنوان نویسنده عادت کرده یا بهتر بگویم خودمان را وفق داده‌ایم

علیرضا کاظمی پور نویسنده سریال "دردسرهای عظیم" در گفتگو با «نسیم»، درباره رویه معمول و مرسوم نگارش متن سریال ها نظر خود را بیان کرد.

کاظمی پور نویسنده سریال "دردسرهای عظیم"  درباره شکل گیری طرح این مجموعه گفت: من و آقای جلالی زمانی به عنوان نویسندگان این سریال انتخاب شدیم که آقای فاضلی طرح آن و ۵ قسمت از فیلمنامه را نوشته بودند. بعد از آن ما آن قسمت ها را بازنویسی کردیم و کار با ایده هایی که داشتیم پیش رفت.

وی با اشاره به برخی از تغییرات افزود: این تغییرات مشخصا به شخصیت لطیف بر می‌گردد که می توان گفت کاملا تغییر کرد. همچنین رابطه او با نامزدش بهار تعریف جدیدی پیدا کرد.

نویسنده سریال "آوای باران" درباره این که کدامیک از رویه های همزمان نویسی فیلمنامه با تولید سریال یا شروع ساخت آن با فیلمنامه ای کامل و آماده بهتر است، گفت: سیستم درست و استاندارد فیلمنامه نویسی این است که با متن کامل کار شروع شود و وقتی که تهیه کننده فیلمنامه کاملی در اختیار ندارد، تصویربرداری را کلید نزند اما به دلیل این که در ایران کارها معمولا در دقیقه نود ساخته می شوند و دو یا سه ماه قبل از تولیدشان نوشتن متن شروع می شود، ما هم به عنوان نویسنده به این رویه عادت کرده یا بهتر بگویم خودمان را وفق داده ایم.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته این روند حسن هایی هم دارد، از جمله این که اگر هنگام تولید اتفاق غیرمنتظره ای پیش بیاید و پروژه متوقف شود، نویسنده می تواند به پیشبرد پروژه و ایجاد یکسری تغییرات کمک کند.

کاظمی پور ادامه داد: همچنین یکی دیگر از امتیازات این شیوه این است که اگر کار به پخش برسد و فیلمنامه آن هنوز در حال نوشتن باشد، دست نویسنده برای نحوه پایان بندی سریال باز است. هر چند نمی توان از عیب های آن هم چشم پوشی کرد از جمله این که نویسنده تمرکز و وقت کافی برای نوشتن متن کار را ندارد و نمی تواند آن وسواس و دقت نظر لازم را اجرا کند.

مجموعه تلویزیونی "دردسرهای عظیم" به کارگردانی برزو نیک نژاد هر شب به جز پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت ۲۱ از شبکه سه روی آنتن می رود. این سریال دارای ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای و محصول گروه فیلم و سریال این شبکه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.