شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

دوستی ۲۹ ساله؛ دلیل حمایت آقای مدیر از داوران جشنواره ضدایرانی!

نشست علی مرادخانی با هیأت مدیره خانه تئاتر

فارس: یکی از استراتژی‌های فرهنگی مؤثر غربی‌ها برای اثبات سخن باطل‌شان، سربازگیری از شهروندان کشوری است که مورد هجوم قرار می‌دهند. چه چیزی از این بهتر که وقتی غربی‌ها ایران را به عنوان «سرکوبگر آزادی» هدف قرار می‌دهند، ساعد مشکی شهروند ایرانی نامش در حلقۀ داوران آن نمایشگاه باشد.

به‌گزارش خبرنگار تجسمی فارس چندی پیش و به‌دنبال گزارش خبرگزاری فارس در مورد حضور داوران جشنواره پوستر ایران در جمع داوران جشنواره‌های ضد ایرانی ،و پس از ارائه سند از سوی این خبرگزاری ،معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و همچنین مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی به اخبار منتشر شده در خصوص همکاری منصوبان وزارت ارشاد در یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر و نسبت آنها با نمایشگاه های ضد ایرانی واکنش نشان دادند . ملانوروزی مدعی شد که "اگر مدرک بدهید؛ برکنارشان می‌کنم"، خبرگزاری فارس نیز مستندات مربوط به همکاری نامبردگان را با آن نمایشگاه ضد ایرانی ارائه و منتشر کرد؛ لکن این مدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون نه تنها به وعدۀ خود عمل نکرده است بلکه ظاهراً اصرار بر خبط و خطای خود دارد. دلیل انتشار مطلب حاضر پافشاری این مدیر وزارت ارشاد بر اشتباهی است که مرتکب شده و وعده ای که از آن تخلف کرده است.

این کلام حضرت ‌رسول ‌اکرم (ص) است که : "وعده دادن چون دِین به گردن گرفتن است. وای بر آنکه وعده دهد و تخلف کند. وای بر آنکه وعده دهد و تخلف کند. وای بر آنکه وعده دهد و تخلف کند."

در حالیکه اخبار و شواهد متقن و موثق حاکی از همکاری دبیر منصوب شده با نمایشگاه خارجی حامی فتنه دارد اما مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار نموده که "بنده مدت ۲۹ سال است که «ساعد مشکی» را می‌شناسم" !

 

 

ایشان غافل است که دوستی ۲۹ ساله نمی تواند مستندات همکاری دبیر منصوب شان را با حامیان خارجی فتنه پاک کند. در جریان فتنه سال ۸۸ دیدیم آنهایی را که ۳۰سال می شناختیم کارشان به کجا انجامید. پس گوشزد این نکته به مدیرکل تجسمی دولت" اعتدال و امید " لازم است که نه دبیر منصوب شما یار انقلاب بوده و نه شما انقلابی هستید که به واسطۀ یار بودن با شما تطهیر شود. بر کسی پوشیده نیست که یکی از استراتژی های فرهنگی موثر غربی ها برای اثبات سخن باطل شان ،سربازگیری از شهروندان کشوری است که مورد هجوم قرار می‌دهند. چه چیزی از این بهتر که وقتی غربی ها ایران را به عنوان "سرکوب گر آزادی" هدف قرار می دهند ، ساعد مشکی شهروند ایرانی نامش در حلقۀ داوران آن نمایشگاه باشد و یا هنگامیکه ایران را با حداقل ۳۸۸ کشته در سال در راس کشورهای ضد حقوق بشری قرار می دهند برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی چه چیزی موثرتر از اینکه موضوع " لغو جهانی مجازات اعدام" در کشورمان را یک داور ایرانی به نام پریسا تشکری همراهی کند. تشکری که خود در صفحات شخصی‌اش هم ابایی از اعلام شرکت در جشنواره‌ای اینچنینی ندارد.

 

 

از همین منظر است که برای موضوع نمایشگاه "تساوی جنسیتی" نیز از ایران سرباز می گیرند و مجید عباسی با لباس ایرانی، سرباز فرنگی می شود در هیئت داوران پاریسی. آنچه مهم است قرار گرفتن نام این سربازان است در فهرست آنها؛ پس تفاوت نمی‌کند که قضاوت آنها اینترنتی باشد یا حضوری . و پرسش اساسی اینکه چرا هیچ یک از نامبردگان علی رغم اعلام های عمومی و رسمی و مکرر طی این سال ها ، هیچ گاه در هیچ یک از رسانه ها اعلام برائت نکردند و انصراف شان را خبر ندادند و آن را ثبت نکردند؟ و اکنون حضورشان را حاشا می کنند در حالیکه اخبار رسانه ها چیز دیگری می گوید.

آقای مدیر کل ارشاد همۀ مستندات و مدارک موجود دال بر شرکت منصوبان شما برای یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر در نمایشگاه های ضد ایرانی "پوستر برای فردا" است و اکنون نوبت شماست که برای ابقای آنها و تطهیر خود مدارک تان را مبنی بر عدم همکاری آنها با جشنواره مذکور ارائه کنید وگرنه لکۀ ننگ مشارکت شان دامن مدیریت شما را خواهد گرفت و همانطور که پیش از این اعلام شد آن وقت پیگیری این موضوع ادامه خواهد داشت. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود ؛ با اینکه شما بگوئید و مدیر بالاتر از شما یعنی معاون هنری تائید کند و جوابیه بدهد؛ لکۀ چرکین همکاری چند طراح ایرانی "انجمن صنفی گرافیک ایران" با آن جشنواره پاک نمی شود و شما نیز از این خطا تبرئه نمی شوید.

طبق گزارشی که در ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۰ توسط همان سایت (البته به زبان فرانسه) منتشر شده یعنی یک سال بعد از نمایشگاهی که ساعد مشکی داور آن بوده نام این دبیر منتصب وزارت ارشاد و پریسا تشکری در آن ثبت شده است. اگر وزارت ارشاد تمامی پایگاه های خبری فارسی و خارجی را نادیده و غیر مستند فرض کند چطور می تواند گزارش مستند و رسمی آن سایت را تکذیب کند؟! بعلاوه در صفحۀ شخصی شبکه اجتماعی گرافیکی پریسا تشکری که توسط خود هنرمند ایجاد شده اولین سطر افتخارات این خانم داوری در نمایشگاه مذکور است (تصاویر آن پیوست این مطلب شده) ، چطور این واقعیات را کتمان می کنید؟!

نکتۀ دیگر مخالفت با موضوع «نسل‌کشی و مظلومیت مردم غزه» به عنوان سوژه اصلی دوسالانه پوستر امسال است! شما اظهار کرده اید که چون بحث غزه موضوع امروز است و احتمالاً تا بهمن ماه ادامه ندارد، آن را از نمایشگاه حذف کرده اید! چنین استدلالی برای کنار گذاشتن موضوعی که نه تنها موضوع جهان اسلام که فاجعه ای برای همۀ انسان ها در دنیای معاصر است، حیرت انگیز است و حیرت انگیزتر اینکه چطور به این پیشگویی رسیده اید! آیا با الهام از گفته های "نوستراداموس" یا با اقتدا به فلان صوفی و درویش پیشگو ؟ !

فراموش نکنید پس از گذشت بیش از نیم قرن از چیزی که آن را "هولوکاست" لقب داده اند، هر ساله نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی هنری برپا می کنند تا به واسطۀ آنها موضوع مظلومیت یهودیان و یاد کشته های آشویتس را زنده نگه دارند. فیلم های مستند و داستانی و سینمایی می سازند، برنامه های تلویزیونی تولید و موزه تاسیس می کنند و ... آن وقت شما مدیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همین اول بسم الله مدیریت تان می گوئید ممکن است مساله غزه تا بهمن ماه فراموش شود پس آن را در حد جشنواره تابستانی جوانان در اردبیل برگزار می کنیم. عجبا !

ما به لطف و کرم و نصرت الهی امید داریم و ان شاء الله مردم مظلوم غزه همین فردا بر دشمنان دژخیم و درنده غاصب صهیونیست غالب شوند؛ اما به یاد داشته باشید اگر چنین نصرتی هم عنقریب نصیب شان شود باز نباید نسل کشی زنان و کودکان بی دفاع غزه فراموش شود . باید برای چنین فاجعه ای سال ها مرثیه سرود آن هم در ابعاد جهانی و در قالب های گوناگون هنری و همچنین برای دوسالانه های دیگری که در راهند.

امیدواریم سنگی را که حضرات درچاه انداخته اند تدبیر کنند و با امید آن را بیرون آورند پیش از آنکه وزیر محترم ارشاد مورد خطاب قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.