یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

رئیس شورای صنفی نمایش: با اجرای طرح "سلام سینما" مخالفیم

ابوالحسن داوودی*

ایسنا: رئیس شورای صنفی نمایش گفت: با توجه به اتفاقات سال گذشته، این شورا با اجرای رایگان طرح "سلام سینما" و نمایش فیلم‌های جدید در روز ملی سینما مخالف است.

ابوالحسن داودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نظر اعضای شورای صنفی نمایش نسبت به اجرای دوباره طرح سینما سلام در روز ۲۱ شهریورماه با اشاره به جلسه‌ای که با حبیب ایل‌بیگی نماینده رئیس سازمان سینمایی در این طرح برگزار شده است، بیان کرد: در آن جلسه اعضای شورا و آقای ایل‌بیگی نظرات خود را بیان کردند و به نظر می‌رسید ماحصل قضیه این باشد که هم تهیه‌کنندگان و هم سینماداران با آن شکل از اجرای طرح که در سال گذشته شاهد بودیم مخالف هستند.

او توضیح داد: سال گذشته در طرح سلام سینما فیلم‌های روز به صورت رایگان نمایش داده شدند و در بعضی نقاط هم به دلیل ازدحام غیرمعمول جمعیت خسارت‌هایی به سینماها وارد شد که این اتفاق باعث مخالفت تهیه‌کنندگان و سینماداران از اجرای این طرح به شکل سابق است.

داودی با اشاره به اینکه نظر شورا در آن جلسه اعلام شد، افزود: جمع‌بندی نظرات بر این بود که طرح به صورت نیم‌بها اجرا شود تا ارزش محصولی که اکنون عرضه می‌شود حفظ شود، یا اینکه فیلم‌های قدیمی‌تر که به‌روز نباشند در سینماها یا فضاهای خارجی همانند آنچه در خارج از کشور مرسوم است، نمایش داده شوند.

رئیس شورای صنفی نمایش درباره اینکه تمام جذابیت این طرح به رایگان بودن آن است، گفت: رایگان بودن نیمی از قضیه است و ۵۰ درصد قضیه مشکلاتی است که وجود دارد، چرا که سینماداران در همان جلسه هم مدعی بودند خسارت‌هایی که به سالن‌ها و حتی به برخی تماشاگران وارد شده به طور کامل پرداخت نشده است. ضمن اینکه تهیه‌کنندگان هم موافق اجرای این گونه‌ی طرح نیستند، چون تصور می‌شد این امر چوب حراج زدن به محصولات روز سینما است.

داودی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال در نظر داریم مسئله را در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش مطرح کنیم تا پیشنهادهای جدیدی مطرح و برای اجرای طرح سلام سینما بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.