چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹

نگاهی واقع بینانه به یکسال عملکرد رئیس سازمان سینمایی

میزان «انصاف» و «صداقت» در دولت اعتدال/ مدیران بعدی درباره «ایوبی» چه خواهند گفت؟

جواد شمقدری- حجت الله ایوبی

سینماپرس: فرید یکتا / رئیس سازمان سینمایی با گذشت یک چهارم از عمر سینمایی دولت امید و اعتدال، بطور مشخص در قیاس با مدیران قبلی چه برنامه جدید و تأثیرگذاری را در جهت تقویت و پیشرفت سینمای ایران ارائه و اجرا نموده است؟ آیا زمان آن نرسیده که با صداقت بیشتری سخن گفت و با نگاهی منصفانه تر به تلاشهای صورت گرفته قبل، فضای واقعی و غیر شعاری واژه «تعامل» و «اعتدال» را فراهم آورد؟

سال گذشته در همین روزها، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، «حجت الله ایوبی» را بر مسند ریاست سازمان سینمایی کشور نشاند و  طی مراسمی وی را جایگزین «جواد شمقدری» نمود.

 با توجه به شعارها و وعده های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری در حوزه فرهنگی و به رغم وجود ابهامات حقوقی بسیار در خصوص ادامه فعالیت «خانه سینما» و بالطبع  فضای ملتهبی که از مدتها پیش توسط عده ای خاص نزد اهالی سینما و حتی بخش های مختلف دولت و حاکمیت شدت یافته بود، آنچه که بیش از هر اقدامی و بطور طبیعی، در آغاز بکار سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت، بازگشایی خانه سینما بود؛ اقدامی که شمقدری می بایست مطابق نظر بسیاری از دلسوزانش، با وجود یازده صنف قانونی به ویژه در بخش تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان، آن را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به سرانجام می‌رساند و مانع از پی ریزی مجدد و ادامه یک فرایند غیرقانونی در میان صنوف سینمایی می گردید.

در هر حال، بعد از این اتفاق زیرکانه و البته سیاسی دولتمردان تازه روی کار آمده، اگرچه اعتماد اولیه بسیاری از اعضای خانواده بزرگ سینما به ایوبی و سیاستهای وی برای گامهای بزرگتر جلب گردید و حتی در ۱۰۰ روز اول فعالیت سازمان سینمایی جدید، همه سعی کردند این مدت را فرصتی برای مطالعه و آسیب شناسی راهبردها و برنامه های اجرایی مدیریت قبلی تلقی کنند و خود را متقاعد سازند که مدیران سینمایی ، برای شناسایی نقاط ضعف ها و ارائه برنامه های جدید نیاز به وقت بیشتری دارند، اما گذشت زمان آرام آرام این چشم انداز زیبا و روشن را مه آلود ساخت؛ تا جایی که برخی سینماگران به صراحت از هرگونه اتفاق جدید درعرصه سینما ابراز ناامیدی کرده و وعده های بدون پشتوانه و شعاری مدیران را کسل کننده دانستند.

فارغ از ادعای تکراری جناب ایوبی مبنی بر تلاش برای استقرار آرامش در سینما که ذکر مستمر این جمله، متاسفانه تنها دغدغه ها و انتظارات سینماگران فهیم کشور را تا حد فعالیت یا عدم فعالیت یک خانه نه چندان صنفی تنزل می بخشد و در سطور فوق علت  و ضرورت آن ذکر شد، اینک در آستانه دومین سال فعالیت مسئولان سازمان سینمایی، سوال این است که دست اندرکاران دولتی حوزه سینما در طول یکسال گذشته تاکنون و به تعبیری با گذشت  یک چهارم از عمر سینمایی دولت امید و اعتدال، بطور مشخص چه برنامه جدید و تأثیرگذاری را در جهت تقویت و پیشرفت سینمای ایران ارائه  و اجرا نموده و در برابر تشکیل کارگروههای مختلف و جلب نظرات و دیدگاههای متنوع  و در عین حال انتقاد و گله‌گذاری های متعدد از سیاستها و برنامه های سینمایی دولت دهم در سخنرانی و گفتگوهای رسانه ای، کدام طرح و ایده مهم و پراهمیتی را جایگزین و یا اصلاح کرده‌اند؟

البته کسی منکر زحمات نیست و این حق برای مدیران سازمان سینمایی محفوظ است که مانند یک سال گذشته و برای چندمین بار، برقراری آرامش در میان دوستان خانه سینما - که برخی از آنها به صراحت و در کمال لجبازی بیش از هرکسی یا نهادی مسبب جنجال های یکی دو سال اخیر بودند - و نیز تلاش برای جلب مشارکت آنان در تصمیم گیریها، شوراهای مشورتی، گروههای داوری جشنواره ها و تولیدات سینمایی را در کنار بازتعریف و یا اصلاح برخی شیوه نامه های اجرایی مناسب سلیقه خود در بخش مستند و فیلم اولی ها، به همراه اجرای طرح ناموفق و غیر کارشناسی«سلام سینما» و یا طرح رویایی«سینما کارت» را به عنوان گزارش عملکرد خویش در ۳۶۵ روز ذکر نمایند، اما آیا همه آنچه که وعده اش را می‌دهند در همین چند بند خلاصه می‌شود و زمان آن نرسیده که با صداقت بیشتری سخن گفت و با نگاهی منصفانه تر به تلاشهای صورت گرفته قبل، فضای واقعی و غیر شعاری واژه «تعامل» و «اعتدال» را فراهم آورد؟ و آیا اساسأ شایسته نیست تذکر مقام معظم رهبری را بگوش بگیریم که در صورت نفی تلاشهای مدیران قبلی، شاید همین رفتار بعد از رفتن از این مسئولیت مهم، توسط مدیران بعدی با شما و همکارانتان صورت گیرد؟ 

گزارش ذیل اشاره ای دارد بر اشتراکات فعالیت‌های مدیران سازمان سینمایی در دولت دهم و یازدهم که این روزها به سادگی مصادره و چشم انصاف بر روی آنها بسته می‌شود؛ نگارنده نگارش این تحلیل را وظیفه اخلاقی و شرعی خود میداند؛ باشد که اذهان و وجدان‌های آگاه و هوشمند، مرعوب فضاسازی های کاذب رسانه ای و اظهار نظرات مغرضانه نشوند و با درک شرایط سخت سیاسی و اقتصادی سالهای گذشته، قضاوتی عادلانه از تلاش مدیران دلسوز سینما داشته باشند و زبان تقدیر را فراموش ننمایند.

تشکیل شورای عالی سینما: 

شکل گیری شورای عالی سینما در دولت دهم و تشکیل جلسات مستمر آن با حضور رئیس جمهور وقت، از جمله اقدامات بسیار موثر و بی سابقه شمقدری بود که به رغم همه فضاسازی هایی که در ماههای آخر مدیریت وی، توسط عده ای خاص در مورد ضرورت حذف این شورا صورت گرفت، با انتصاب اعضای جدید در این شورا استمرار پیدا کرد؛ اما اینکه چطور در دوره قبل «محمود احمدی نژاد» به راحتی برای شنیدن نقطه نظرات کلان سینماگران و تصمیم گیری های مورد لزوم، در جلسات این شورا حضور می یافت و در این دوره بعد از ماهها هنوز «حسن روحانی» مجال حضور در این شورای راهبردی را پیدا نکرده اند، ابهام برانگیز است.

تأسیس و آغاز بکار رسمی سازمان سینمایی:

حجت الله ایوبی سال گذشته با همه همجمه های رسانه های وابسته به جریان خاص و اظهار نطرات سلیقه ای و غیر مسئولانه در سینما، سرانجام تولیت سینمای ایران را در قالب یک «سازمان» نه معاونت و با «ردیف بودجه مستقل» و نه وابسته به بودجه وزارتخانه، از مدیران قبلی تحوبل گرفت و از آنجا که نگاه زیرساختی حاکم بر این اقدام مفید بر هیچ مسئول و کارشناسی پوشیده نبود و تأیید محض ایوبی تبعات خوبی برای وی به همراه نداشت، وی «کوچک سازی» سازمان را مد نظر قرار داد که در طول این یکسال، اگرچه عناوین معاونت‌ها و برخی ادارات تغییر کرد و حذف و یا ادغام صورت گرفت اما هنوز برای نگارنده این سوال است که در برابر هیاهوی احیای چند معاونت و دستگاه دولتی و بعبارتی «فربه سازی» دولت یازدهم، چطور امر کوچک سازی می بایست تنها در سازمان جدید التأسیس سینمایی رخ می داد؟ آیا واقعأ این اصلاح ساختاری، روند فعالیتها را به نسبت گذشته سرعت بخشیده است؟ و آیا این امر موجب تعدیل و ساماندهی نیروهای انسانی و کارکنان مازاد شده است؟ 

ساماندهی صنوف سینمایی در مسیر قانونی: 

تعطیلی خانه سینما فرصتی را فراهم نمود تا سرانجام بعد از گذشته بیست و اندی سال از تأسیس این خانه، غیر از آن چند ده نفر معروف و همیشه حاضر در پروژه ها و رسانه ها و...حدود ۴ هزار نفر دیگر از فعالان سینما، با کارکردهای یک نهاد صنفی آشنا شده و مطالبات خود را در بستری عادلانه و نه ارباب مآبانه با مسئولان امر مطرح نمایند. نتیجه آن هم ثبت حقوقی یازده صنف در مسیر صحیح و قانونی و بهره مندی آنان از حمایتها و تسهیلات رفاهی و معیشتی دولت قبل همچون کارت‌های هدیه نقدی، بن های کالا، مسکن مهر و...بود که بتوانند آسوده تر به فعالیتهای فرهنگی خود بپردازند. این موضوع در دولت جدید و به رغم بازگشایی خانه سینما و اصرار اعضای خانواده بزرگ سینما، تاکنون حتی در یک مورد هم تکرار نشده و بنا بر اظهارات مدیر عامل خانه سینما اراده ای بر ادامه آن هم نیست! ضمن اینکه سردرگمی صنوف تابعه خانه سینما در حالت فعلی در ثبت حقوقی خود در وزارت کار و یا هر نقطه دیگر غیر از وزارت ارشاد، همچنان محل پرسش است.

دیجیتالی کردن سالن های سینمایی:

شاید جناب مسچی مدیرعامل محترم موسسه سینماشهر بهتر از هر کسی بداند که در پی تشدید تحریم ها و عدم تأمین پزیتیو لازم برای فیلمبرداری فیلمها، نهضت دیجیتالی شدن سالن های سینما در سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر به مدیریت محمد رضا عباسیان در سال ۹۱ برای ۲۰۰ سالن آغاز شد نه نیمه دوم سال ۹۲! لذا با توجه به اینکه این پروژه متناسب با بودجه آن زمان در چند سالن شکل گرفت و همزمان با اتمام دولت دهم و کاهش بودجه تخصیصی، فرصتی برای توسعه آن پدید نیامد، نمیتوان بدون توجه به نقش موثر مدیران قبلی حداقل به اندازه یک اشاره کلامی، ادامه و یا تکمیل آن را اقدام ابتکاری دولت یازدهم بحساب آورد و حذف سابقه آغاز این حرکت در ذهن مسئولان امروزی، بسیار جای شگفت است.

تأسیس سینماها و شهرک های سینمایی:

بازدید اخیر رئیس سازمان سینمایی از شهرک سینمایی هشتگرد و گله مندی از رکود در ساخت این مجموعه از سال ۸۲ تاکنون، نگارنده را بر آن داشت تا با کنکاش در این موضوع به نکات جالب تری دست یابد، اینکه بعد از گذشت شش سال از زمان جناب حیدریان در معاونت سینمایی، فاز اول اجرایی این پروژه در زمان مدیریت سینمایی دولت دهم آغاز شد و تمامی مراحل فعلی اعم از تثبیت زمین مطلوب، تسطیح و زیرسازی، استقرار کارگاه، پیشرفت فیزیکی برخی ساختمانهای موجود و... محصول تلاش شمقدری و مدیرانش است که فی الحال به ایوبی واگذار شده تا با «اراده ملی» مورد اشاره ایشان، در طول سه سال آینده به یک نتیجه قابل قبول برسد. ضمن اینکه در بحث سالن سازی، احداث - بازسازی ۹۰ درصدی - مجهزترین پردیس سینمایی کشور با عنوان«هویزه» در مشهد در یک پروسه زمانی ۱۰ ماهه و با بودجه سازمانی از جمله اقدامات مدیران قبلی بوده است که بجاست متولیان امر در صورت وجود چنین اقدام مشابهی در طول یکسال گذشته حداقل در سطح آغاز پروژه و اصطلاحأ زدن کلنگ بر نقطه ای از تهران یا شهرستانها گزارش مبسوطی جهت روشن شدن اذهان عمومی ارائه نمایند.

تولید آثار فاخر و استراتژیک سینمایی:

 «سینمای استراتژیک» حول چهار محور اصلی مورد تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید آثاری با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی همواره در دولت قبل مورد توجه بوده و ساخت فیلمهایی از این دست همچون«چ»، «فرزند چهارم»،«ملک سلیمان»، «شهابی از جنس نور»،«شکارچی شنبه»، «۳۳ روز» و حتی شاید «لاله» به عنوان اثری که هویت و حضور اجتماعی زن ایرانی مسلمان را برای جهانیان به تصویر می‌کشد، در همین راستا بوده است. حال شایسته است رئیس سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید نیز میزان اهتمام خود را به این موضوعات مهم در طول یکسال گذشته اعلام نمایند. هر چند که در ادامه این مبحث، حذف تدریجی نیروهای ارزشی از دایره حمایت شدگان تولیدات سینمایی و رفتار دوگانه مدیران مورد اشاره در توقف جنجالی و عجولانه پروژه سینمایی«لاله» در بدو انتصاب و در مقابل آرامش این روزهای مدیران تابعه سازمان سینمایی و تمایل برای ادامه تولید این فیلم سینمایی، دیگر بر همگان روشن و اضح است.

بهره مندی از دیپلماسی سینمایی در کشورهای اسلامی:

گسترش انقلاب و اعتراضات مردمی به دولت‌های دیکتاتور و دست نشانده استکبار جهانی در کشورهای عربی، هر وجدان بیداری را نسبت به اتفاقات جدید در سرزمین های اسلامی حساس نمود و در این راه حضور پررنگ سینمای جمهوری اسلامی ایران در لابلای انواع هجمه های فرهنگی و نفوذ تفکرات شبه روشنفکری و سکولار که در فرصتی قصد مصادره این جوشش دینی و انقلابی را داشتند از تأثیر کمی در بین هنرمندان آن کشورها برخوردار نبود؛ چه بسا که اولین گروههای سینمایی از کشور تونس و مصر به دعوت مدیران قبلی به ایران آمدند و تعاملات خوبی نیز شکل گرفت، بگونه ای که در حال حاضر برگزاری هفته های فیلم و دوره های آموزشی سینمای جوان مکمل همان تلاشهاست؛ فارغ از برخی رفتارهای منفعلانه ایوبی به ویژه در سفر به کشور تونس، بی شک ناظرین و علاقمندان به سینما مایل هستند که اگر در طول یکسال گذشته با تکیه بر رویکرد انقلابی و مدنظر رهبری ذکر شده، اقدام دیگری در کشورهای هدف صورت گرفته از زبان مدیران سازمان سینمایی بشنوند.

برگزاری کنفرانس های بین المللی ضد صهیونیستی:

 لغو کنفرانس بین المللی«افق نو» و در پی آن نشست «هالیوودیسم و سینما» در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم فجر از جمله اقدامات عجولانه و بی دلیل مدیران دولت اعتدال بود، نتیجه آن بدبینی های نشأت گرفته از برخی فشارهای خارج سازمان سینمایی، منجر به از دست دادن فرصتی مطلوب برای افشای مضاعف نقش افکار صهیونیستی در عرصه سینمای جهان در سال گذشته شد؛ حال اینکه امسال در فضایی آرام و منطقی دوباره کنفرانس«افق نو» همزمان با جشنواره فیلم مقاومت برگزار می‌شود و تنها می ماند ابهاماتی که علاوه بر داخل کشور، ذهن مهمانان خارجی را به شدت درگیر خود کرده است که دلیل یکسال تأخیر در برگزاری این نشست مهم سینمایی چه بوده است؟

تنظیم سند سینمایی کشور:

«روح حاکم بر سند توسعه سینما بدبینانه است»؛ این جمله رئیس سازمان سینمایی بعد از جلسه با مشاور روحانی و جمعی از سینماگران برای بررسی سند سینما در جمع خبرنگاران است. بر اساس تجربیات قبلی اینگونه اظهارات چندان از سوی مدیران فعلی دور از ذهن نیست؛ اما به نظر میرسد جناب ایوبی از این موضوع غافل هستند که سینمای ایران غیر از دو سه مورد جزیی، فاقد هرگونه قانون مصوب مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرف ۱۱۵ سال از ورود سینما به کشور تاکنون است و سند مورد نظر از حدود سه سال پیش با پیگیری مجدانه شخص مدیریت سابق سازمان سینمایی و زیر نظر یک کارگروه فرهنگی به سرپرستی جناب آقای دکتر ولایتی مشاور محترم مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نمایندگان همه دستگاههای فرهنگی کشور تنظیم گردید؛ لذا اگر همین همت و اراده هم نبود، سینمای کشور که دوران پر ادعای هشت ساله اصلاحات را بدون تدوین و تصویب حتی یک قانون در مجلس پشت سر گذاشت، این روزها هیچ پشتوانه ای نداشت و مدیران جدید می بایست راه رفته را از نقطه صفر شروع می‌نمودند. حال این گوی و این میدان!

مصادیق بسیار است...

از بودجه تخصیصی ۹۵ میلیارد تومانی سال گذشته، تا امسال که تنها بخاطر ضعف در بودجه نویسی و برآوردها به ۸۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است، از ساماندهی و راه اندازی موسسه امور جشنواره ها و بین الملل که ابتدا در دولت تدبیر و امید دستخوش تغییرات و حرف و حدیث های بسیار گردید تا این روزها که قرار است طبق روال دولت گذشته فعالیت نماید، از ساخت و اکران فیلمهای سه بعدی ایرانی و خارجی تا فراموشی کامل آنها به دلیل سختی و پیچیدگی کار که حتی در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بر خلاف دوره های پیش، بخشی به آن اختصاص داده نشد، از برگزاری برخی جشنواره های ابداعی و البته موثر همچون فیلمنامه نویسی، فارغ التحصیلان آموزشگاهها و...تا حذف آنها به بهانه صرفه جویی و یا شاید هم اهمال و بی توجهی، از جداسازی جشنواره فیلم‌های ویدئویی «یاس» از «فجر» تا رفتار برخی مدیران و کارشناسان این دوره که در رسانه ها این اقدام را ایده خود پنداشتند، از رونق سریال سازی در شیکه نمایش خانگی تا واکنش برخی مدیران جدید که بر خلاف واقع خود را واسطه ورود فیلمساز معتبری چون «داود میرباقری» به ساخت سریال «شاهگوش» و یا حتی در موقعیتی دیگر، خویش را حمایت کننده اصلی در تولید آثاری چون«شیار ۱۴۳» می‌دانند و انگار از زمان سوخته اکران این فیلم در سینماها بی خبرند!، از ادغام جایزه شهید آوینی در جشنواره «سینما حقیقت» تا دریغ از چند طرح با موضوع دفاع مقدس و ارزشهای انقلابی در طرحهای مصوب مرکز گسترش، از کاهش مدبرانه فیلمهای توقیفی و تعامل با سینماگران در انجام اصلاحات در چهار سال گذشته تا فی الحال که غیر از جنجال آفرینی و خودزنی، استنباط دیگری از آن نمی‌شود کرد، از برگزاری پرشور جشنواره های منطقه ای سینمای جوان در طول سالهای پیشین که روزهای نخست دولت، حیف و میل بیت المال تلقی می شد تا این روزها که برای حضور در افتتاحیه و اختتامیه های آن و انجام سخنرانی ها و دادن پیامها لحظه شماری می‌شود!.....

قضاوت را باید به وجدان‌های بیدار و آنانی که خود را به خواب نزده اند واگذار کرد؛ کافیست که بدانیم «صداقت» و «انصاف» از اصول مدیریت اسلامی و سیاست دینی است و مصادره ناحق اقدامات مدیران متعهد به حفظ ارزشهای اسلامی، آنهم نه با حداقل ذکر نام آنان به نیکی، بلکه با انواع تخریب ها و کنایه ها و بی انصافی ها، امری پسندیده و اخلاقی نیست.

 

 

نظرات

  • ام اچ.دوستانفر ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۲:۰۹
    5 5
    آقاى يكتاى عزيز. مشخص است كه زحمت كشيده ايد در تحقيق ونگارش اين مقاله.. اما متاسفانه اين مطالب بر مبناى آنچه در رسانه ها و افواه انتشار يافته . تهيه شده است. نه براساس وقايع دور از چشم و حقايق پنهان شده و دگرگون جلوه داده شده ، در تمام هردو دوران قبل و حاضر توليت سينمايى كشور...مثلا بدانيد كه : شمقدرى كه هيچ . رئيس جمهور و تمام مقامات عاليه ديگر در كشور ، هم ، قادر نبودند كه خانه سينما راباز كنند !! كوزانوستراى(مافیا) موجود در خانه سينما همه چيز را به توسط دلالان سياسى و سرمايه دار ، مديريت ميكرد تا خود را به فضاى وعده گرفته فعلى گره بزنند. روزى اسناد آن عمليات منتشر خواهد شد. بقيه مطلب شما ، بازهم ازاين نواقص و ناآگاهى ها ، در خود دارند. بهر حال خسته نباشيد.
  • رضا ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۷:۴۳
    9 2
    ضمن تشکر از بیانات فوق باید کوتاه عرض کنم که چرا تعارف می کنیم و مطلب را سر راست نمی گوییم این بنده خدا و همکارانشان اساسا برای این کار ساخته نشده اند و سینما و مدیریت آن مردانی قوی خشن و با دل و جرات میخواهد که مثل یک کماندو اهل عمل باشند تا حرفهای زیبا و فریبنده . مردان شیک و اطو کشیده در این عرصه جنگ فرهنگی به کار نمی آیند همانند مردان حاکم بر خانه سینما که دل به تعارفات و چرب زبانی ها و دولاراست شدن های عده ای خاص دارند تا خود را دلسوز نشان دهند و امروز دیگر برکسی پنهان نیست که بیش از پیش نیت و افکار خودخواهانه و منفعت طلبانه آنان برملا شده است به گونه ای که خیلی از حامیان خود را از دست داده اند و واقعیت خانه سینما که خانه ی امن اهالی سینماست اینی نیست که آنها در حیاطش سنگر چیده اند و دور نیست که برچیده خواهدشد.
  • سیدرضا ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۱۶:۲۹
    11 1
    متاسفانه عملکرد همکاران آقای دکتر اگرهم خاصیت لازم را داشته باشدبه واسطه حضور برخی آدم ها مجامع سینمایی را از ریل تدبیر وامید خارج کرد سینمای جوان نمونه کوچک آن است
  • محمد ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۲۲:۴۳
    8 0
    آقای ایوبی سینمای ایران دوجنبه بیشتر ندارد یکی مدیریت ودیگری سه سطح فعالیت فیلم سازی که اغلب به دوگروه مخالف هم تقسیم شده وجنبه مدیریت سینمای کشور را نوبتی در دست می گیرند وهراز گاهی به زعم خودشان طوفان می کنند اما خود در آن طوفان غرق می شوند اما کارهای انجام شده در دوره شما ومدیران ضعیف شما بخاطرتکرار گذشته های ناموفق در سینمای ایران نسیم هم ایجاد نکرد ه
  • مهدی ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ - ۱۹:۴۴
    7 0
    خدا قوت مطلب خوب و روشنگرانه ای است. اما به نظر می رسد محتاطانه تنظیم شده تا خدای ناخواسته به کسی برنخورد.
  • ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ - ۰۰:۱۴
    7 0
    یک خانم بی تحربه سینمای جوان را از تجربه ها خالی می کند این خانم نه منتخب طیف مدیران سابق است نه منتخب ناشی از تدبیر وامید آقای ایوبی خانم «ف»چرا در سینمای جوان حکومت راه اندازی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ - ۱۴:۰۴
    6 1
    یه کامنتی درباره حکومت یه خانم درسینمای جوان نوشته شده بود من ارتباط نزدیکی با سینمای جوان دارم متاسفانه آقای مدیر سینمای جوان پشت طیف های مختلف قرار دارد برخی کارگردانهای مطرح منفعت طلب وزیر سیطره فکری آقای ج ص م و همین خانم ط ف در مدیریت فعلی کاری جز اجرای برنامه های ناموفق دیگران ندارد
  • صادق ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ - ۲۰:۴۸
    7 1
    تیم آقای ایوبی هم تیم بسیار عجیبی است مصطفی ابطحی که در تمام عمرش حتی به سینما فکر هم نکرده است! و سوابق او با هرچه جور باشد لااقل با سینما منطبق نبوده و نیست و تنها دوستی و چانه زنی ... آرش امینی باعبور از الزاماتی که این جایگاه باید داشته باشد و ایشان ندارند، اساسا این فرد هم یمک فرد عادی در حوزه موسیقی است که به دلیل آشنایی در یک کنسرت در فرانسه و در زمان رایزنی ایوبی در سال 87 در ستاد جشنهای سالگرد پیروزی انقلاب به او پروژه ای داد و اینک... خود ایوبی هم سینمایی نبوده و نیست و از بدو حضور جز انهدام باقیمانده داشته ها و بسترسازی برای ایجاد بحران بین دولت و مجلس به دلیل صدور مجوز به فیلمهای ضدارزش مانند شیفتگی و عصبانی نیستم و ... کار چشمگیری نکرده چون نتوانسته است. سایر حوزه های ارشاد هم همینطوری است- معاونت هنری در یکسال بلایی بر سر تئاتر درآورده که تا سه سال آینده هم نمیتوان اثراتش را زدود در موسیقی بی برنامگی از یکطرف، فشارهای خانه موسیقی و مریان شجریان از سوی دیگر، تغییرات در مدیریتها با انتصابهای بی دلیل منجر به این شده که مدیردفتر موسیقی هر از گاهی مصاحبه کند و کارهای صورت گرفته در دولت دهم را مصادره کند مثل سامانه های اینترنتی دفتر موسیقی و . . . موسیقی در دولت یازدهم به زمین بازی دگراندیشان خانه موسیقی برای تلاش کردن در راستای بازگرداندن نمادهای طاغوت مانند تکخوانی زن و اجراهای اعضای خانه موسیقی مانند حسین علیزاده و مجید درخشانی و دیگران با تکخوانی زن در خارج از کشور و تلاش برای بازگرداندن محمدرضا شجریان به عرصه هنر تبدیل شده است و انگار هیچ موضوع دیگری نیست!! در هنرهای تجسمی هم مثل تئاتر آنقدر حاشیه های بد درست شده که . . . حوزه نشر هم با انتشار صدها کتاب از معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی و افرا ضد انقلاب مانند اسماعیل خویی، مسعود لقمان، رضابراهنی، یغما گلرویی، سید مهدی موسوی و . . .براستی آینده ای پر از ابهام و مصیبت را برای مردم و نظام درست کرده اند! واقعا به عنوان یک شهروند که بیشتر عمرش را در فرهنگ و هنر گذرانده نمیدانم علی جنتی و مرادخانی و ایوبی و صالحی چه پاسخی دارند که بدهند!
  • جوان گریزان تویسرکانی ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۲۲:۱۰
    9 0
    باسلام و احترام : جناب آقای دکتر ایوبی : لطفا سرپرستان سینمای جوان را که سالهای سال است بر روی پیکر نحیف دفاتر افتاده اند و برای ابقائ خود دست به هرکاری میزنند و به هرجا متوسل میشوند را کنار بزنید و بگذارید روح تازه ای بر پیکر این گل زیبا دمیده شود . به خدا ما جوانان گناه داریم بدادمان برسید ... با تشکر
  • ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۲۳:۲۸
    5 0
    جوان عزیز تویسرکانی دوست عزیز شما اشتباه آمدی آقای دکتر از آدمهای رضایت دارند که بقول شما هم شمارا بدبخت کردند هم با کارهای بی اساس شان خود را آقای صانعی سالها پیش به تقلید از آقای بهشتی می گفتند که بهترین روز برای سینمای جوان روزی است که تعطیل شود اما امروز دولت در سایه سینمای جوان است مسئول روابط عمومی خود را مدیر عامل کرده برای آقای دکتر دیکته نوشته و ایشان هم آن را اجرا کرده مدت زمان بدبختی شما با وجود سینمای جوان طولانی شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.