دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

راهکار تلویزیون برای رفع خستگی از برنامه‌ها

ایسنا: تهیه‌کننده و مجری برنامه «زنده باد زندگی» از آغاز پخش سری جدید این مجموعه خبر داد و گفت: بر اساس تجربه جدید معاونت سیما برنامه‌های متوالی به شکل مقطع پخش می‌شوند اما در فواصلی نفس می‌گیرند و خود را آماده می‌کنند.

محمد جعفرخسروی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: سری جدید و چهارم برنامه، مقارن با میلاد امام رضا (ع) به روی آنتن می‌رود. تاکنون ۲۹۰ قسمت از برنامه در سه دوره پخش شده است.

وی افزود: با پخش برنامه‌های متوالی، معاونت سیما تجربه‌ی جدیدی کسب کرده است؛ به این صورت که برنامه‌ها به شکل مقطع پخش شوند اما در فواصلی نفس می‌گیرند و خود را آماده می‌کنند که به نظرم اقدام خوبی است چون پخش متوالی گروه را خسته می‌کند؛ ضمن اینکه برنامه‌هایی نظیر «زنده باد زندگی» از نظر رویکرد و ساختار محدود هستند و ما نمی‌توانیم به هر شکلی که دلمان می‌خواهد کار کنیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در سری جدید برنامه فقط تغییرات ظاهری داریم و از نظر محتوا به همان شکل سابق عمل می‌کنیم؛ یعنی به خانواده‌های روستایی، شهرستانی و معمولی و خانواده‌هایی که کمتر در تلویزیون و شبکه‌های سراسری دیده شدند، می پردازیم.

او خاطرنشان کرد: ما در شبکه‌های سراسری گاه در کمند مرکزگرایی گرفتار می‌شویم و «زنده باد زندگی» خود را از این حلقه فارغ می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سری جدید این برنامه دارای ۱۲۸ قسمت باشد، خبر داد: به احتمال بسیار زیاد سری چهارم «زنده باد زندگی» بازپخش نخواهد داشت.

این تهیه‌کننده دلیل بازپخش نداشتن سری جدید این برنامه را اینگونه عنوان کرد: این برنامه نمی‌تواند هزینه‌های خودش را از محل مشارکت‌هایی در برنامه سازی تامین کند چون ساعت پخش، ساختار و محتوایش باعث شده مشارکت کنندگان زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این برنامه نباشند؛ بنابراین ناچاریم زمان بخش نیمروزی را در کنداکتور آزاد بگذاریم تا با تولید برنامه‌های متنوع مشارکتی هزینه «زنده باد زندگی» و تولید برنامه‌های اینچنینی را تامین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.