دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

پرفروشترين كاراكترهاي سينمايي كه به دنياي اسباب بازي آمدند /تصاوير

سینماخبر: در صنعت سينما ۱۰ فيلم پرفروش است که بيشترين فروش اسباب بازي،‌کيف و لوازم التحرير و لوازم جانبي مثل پتو،‌ کاغذديواري، روکش بالش و ... را داشته اند.

اسباب بازي کودکان صنعتي به ارزش ۲۲ ميليارد دلار است. مخصوصا وقتي صنعت اسباب بازي با صنعت فيلمسازي ترکيب شود. هرزمان که فيلم جذاب و پرفروشي روي پرده سينماها مي رود،‌ به دنبال آن انواع اسباب بازي،‌لوازم التحرير، لوازم اتاق بچه و .... که مضموني از فيلم را دارد ساخته و روانه بازارها مي شود.

براي همين کارخانه هاي اسباب بازي سازي سعي دارند هرچه سريعتر حق ساخت کاراکترهاي اين فيلمها را بدست آورند.

بنابر گزارش بلومبرگ اگر فروش يک فيلم به ميليارد دلار برسد به طور حتم اسباب بازي ولوازم جانبي که با اقتباس از فيلم ساخته مي شود فروشي بين ۲۵۰ تا ۳۰۰ ميليون دلار خواهد داشت. اين موضوع اخيرا در کشورمان رايج شده است که نمونه آن ساخت لوازم و اسباب بازيهايي با اقتباس از انيميشن شکرستان،‌کلاه قرمزي،‌شهر موشها،‌پايتخت و ... هستند.

در صنعت سينما ۱۰ فيلم پرفروش است که بيشترين فروش اسباب بازي،‌کيف و لوازم التحرير و لوازم جانبي مثل پتو،‌ کاغذديواري، روکش بالش و ... را داشته اند.

در گزارش سينما خبر با ۱۰ فيلم آشنا شويد که آمار بيشترين فروش استباب بازي و لوازم جانبي را داشته اند.

«جنگ ستارگان» ۱۲ميليارد دلار

«جنگ ستارگان» براي اولين بار در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و با ادامه ساخت پنج قسمت بعدي و حضور کاراکترهايي با توانايي هاي خاص،‌ باعث شد بالاترين فروش انواع اسباب بازي بنام خود بزند. اسباب بازيهاي جنگ ستارگان کاملا برگرفته از کاراکترها و تواناييهاي آنها در فيلم است.

«ماشينها» ۱۰ ميليارد دلار

انيميشن «ماشينها» اگرچه در دو قسمت ساخته شد و کمتر از ۲ ميليارد دلار فروش کرد ولي اسباب بازي کاراکترهاي معروف آن تا بيش از۱۰ ميليارد دلار درسراسر جهان فروش داشته است.

«يخ زده» ۵ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار

«يخ زده» پرفروشترين انيميشن تاريخ سينما است و محبوبيت کاراکترهاي آن تنها در ميان کودکان نيست. به گونه اي که در کريسمس ۲۰۱۳ عروسکهاي آنا والا به پرفروشترين هديه براي زوجهاي جوان تبديل شده بود.

«ترانسفورمرها» ۳ ميليارد دلار

«ترانسفورمرها» در ۴ قسمت ساخته شد و به دنبال ساخت فيلم آن شرکت  هاسبرو طراحي روباتهاي اين فيلم را براي ساخت انواع اسباب بازي در اختيار شرکت هاي اسباب بازي قرار داد. اسباب بازيهاي ترانسفورمرها معمولا از قيمت بالاتري برخوردار هستند.

«داستان اسباب بازي» ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار

داستان اسباب بازي در سه قسمت ساخته شد و به فروش ميلياردي دست يافت. همين موجب ساخت و طراحي اسباب بازيهاي آن شد گرانترين آنها «بازلايت ير» و «وودي» هستند ولي خانم و آقاي سيب زميني نيز درگروه پرطرفدارها قرار دارند.

«لاک پشتهاي جهش يافته نينجا» ۴۵۰ ميليون دلار

اين فيلم به تازگي اکران مي شود و ۴ کاراکتر اصلي آن قورباغه هايي با تجهيزات پيشرفته هستند.

«بتمن» ۲۴۵ ميليون دلار

تاکنون چندقسمت از فيلم بتمن ساخته شده که از چند قهرمان و ضدقهرمان برخوردار بوده اند. با اين حال کاراکتر بتمن بيشترين طرفدار را داشته است. جالبترين نکته درباره فيلمهاي بتمن طراحي لباس آن در عروسکهاي بتمن است.

«من نفرت انگيز» ۲۳۰ ميليون دلار

«من نفرت انگيز۲» يکي از علل اصلي فروش بالاي اسباب بازيهاي آن شد. مينيون ها و اسلحه هاي خنده دار آنها بالاترين فروش را نسبت به عروسک ديگر کاراکترهاي اين انيميشن داشته اند.

«مرد عنکبوتي» ۱۵۵ ميليون دلار

مطرح ترين وسايل جانبي مرد عنکبوتي ماسک و لباس آن است. عروسکهاي مرد عنکبوتي نيز در گروه پرفروشترين ها قرار دارند.

«انتقامجويان» ۱۵۰ ميليون دلار

انتقامجويان فيلمي کميک است که قسمت دوم آن در حال ساخت است.با اين حال اسباب بازي کاراکترهاي ابرقهرمان آن بسيار مورد توجه کودکان است. پليس آهني و هالک پرفروشترين کاراکترهاي عروسکي اين فيلم هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.