دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

غلامرضا فرجی اعلام کرد:

مخالفت رسمی شورای صنفی نمایش با اجرای طرح «سلام سینما»/ اکران فیلم‌های روی پرده ادامه می یابد

 استقبال از جشنواره فیلم فجر در سینماهایی مردمی

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن تصمیم‌گیری برای ادامه اکران فیلم‌های روی پرده به دلیل رعایت کف فروش گفت: با اجرای طرح روز رایگان سینما، «سینما سلام» قطعا مخالف هستیم.

وی در گفتگو با سینماپرس گفت: در جلسه امروز ، قرارداد نمایش فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» در گروه قدس برای اکران پس از «شهر موش‌ها ۲» ثبت شد. 

فرجی ادامه داد:  همچنین مقرر شد که اکران فیلم‌های «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی ، «امروز» ساخته سید رضا میر کریمی ، «کلاشنیکف» ساخته سعید سهیلی ، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی به دلیل آنکه کف فروش‌شان بالا بود، ادامه داشته باشد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش  همچنین درباره اجرای طرح رایگان «سینما سلام» که در جلسه امروز مطرح شد توضیح داد: شورای صنفی نمایش با اجرای این طرح به صورت رایگان کاملا مخالف است و پیشنهاد می‌کند که در روز سینما، به مخاطبان بسته‌های فرهنگی نفیس هدیه داده شود.

فرجی  توضیح داد: پیشنهاد ما این است که به مخاطبی که در روز ملی سینما به سینماهای سراسر کشور می‌آیند، یک بسته فرهنگی هدیه داده شود. طبیعتا این بسته فرهنگی می‌تواند با نظر سازمان سینمایی یا مجریان طرح «سلام سینما» اجرایی شود.

این عضو شورای صنفی نمایش همچنین درباره نظر این شورا درباره ایجاد گروه ششم سرگروهی در سینمای ایران نیز گفت: درباره این موضوع بحث شد و یکسری موافق و یکسری مخالف آن بودند و در نهایت تصمیم‌گیری انجام نشد.

غلامرضا فرجی در پایان گفت: قرار شد که شورایعالی تهیه‌کنندگان، کانون پخش‌کنندگان، کانون کارگردانان و انجمن سینماداران کتباً موافقت یا مخالفت خود را درباره ایجاد گروه ششم سرگروهی به شورای صنفی نمایش اعلام کنند، پس از آن، شورا براساس نظر دوستان نظر خود را اعلام می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.