سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

در گفتگویی مطرح کرد:

ميناسكانيان: جشنواره موسيقی به نوازندگان جوان انگيزه می‌دهد

رافائل ميناسكانيان*

سینماپرس: رافائل ميناسكانيان عضو شورای سياستگذاری بخش كلاسيك هشتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: جشنواره موسيقی جوان در شناخت استعدادها نقش بسزايی دارد و باعث ايجاد انگيزه و تشويق جوانان به اين هنر می شود.

به گزارش سینماپرس وی در گفتگویی گفت: برگزاري چنين جشنواره اي در اين جايگاه بسيار مناسب و تاثيرگذار است و خوشحالم از اينكه امسال بخش كلاسيك نيز به اين جشنواره اضافه شد.

وي ادامه داد: اميدوارم جشنواره موسيقي جوان تداوم داشته باشد و باعث تشويق جوانان و هنرمندان كشورمان شود.

ميناسكانيان با اشاره به ميزان شركت كنندگان در بخش كلاسيك هشتمين جشنواره موسيقي جوان اظهار داشت: در اين دوره تعداد شركت كنندگان خوب و نشان از علاقه مندی آنها به موسيقي كلاسيك داشت اما متاسفانه ما در زمينه سازهاي بادي از نظر نوازنده بسيار ضعيف هستيم چرا كه در اين جشنواره نيز اين بخش به نسبت ساير بخش ها شركت كنندگان كمي را به خود اختصاص داده بود كه اين نشان از ضعف آموزش و كمبود اساتيد اين سازها دارد.

اين نوازنده پیانو گفت: بواسطه نبود استاد در زمينه آموزش سازهاي بادي همه نوجوانان و جوانان به ساز پيانو و بعضا سازهاي ديگر رجوع كرده اند و اين در حالي است كه بايد با تشويق اين نسل و تقويت نوازنده چنين سازهايي در آينده نيازمند نوازندگان خارجي در اركسترهايمان نباشيم.

وي بيان داشت: جشنواره موسيقي جوان مي تواند راهكارهاي مناسبي به والدين و شركت كنندگان در جهت انتخاب مسير درست و حركت جوانان در عرصه موسيقي بدهد.

ميناسكانيان در خاتمه خاطر نشان كرد: بسياري از اهداف شوراي سياستگذاري اين دوره از جشنواره تا به امروز محقق شده و بايد بخش ديگري را در اجراي صحنه اي اين نوجوانان و جوانان ببينيم .

اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان را در شاخه موسیقی كلاسيك رافائل ميناسكانيان، شاهين فرهت،‌آذين موحد، مهرداد پاكباز و مرجان قنبري مهر تشكيل مي دهد.

هشتمين جشنواره موسيقي جوان به دبيري هومان اسعدي از ۱۵ تا ۲۰ شهریور در خانه هنرمندان، تالار رودکی و تالار وحدت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.