سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

با انجام تغییراتی در نمایش چهره حضرت عباس(ع)

حوزه هنری«رستاخیز» احمد رضا درویش را در ایام محرم در سینماها نمایش می‌دهد

رستاخیز

سینماپرس: فیلم «رستاخیز» با انجام اصلاحات و اعمال تغییراتی در نمایش چهره حضرت عباس(ع)، به تازگی پروانه نمایش گرفته است و با توجه به سیر داستانی خود درباره عاشورا احتمالا نزدیک به ایام محرم روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،‌ پس از حضور فیلم سینمایی «رستاخیز» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر و برخی شبهات درباره این فیلم و نمایش چهره حضرت ابوالفضل العباس (ع)، این فیلم پس از آنجام اصلاحات لازم و برخی تغییرات كه در پی اعمال نظر مراجع صورت گرفت، موفق به دریافت پروانه نمایش شد.

طبق شنیده‌ها در حال حاضر فیلم سینمایی «رستاخیز» مراحل آماده سازی را پشت سر گذاشته و یكی از فیلم‌های متقاضی اكران فصل پاییز و در ماههای محرم و صفر است كه احتمالا پس از اتمام نمایش و كف فروش فیلم «آرایش غلیظ» در گروه سینما استقلال به نمایش در خواهد آمد.

بنا به گزارش برخی خبرگزاری ها پخش این فیلم بر عهده حوزه هنری خواهد بود.

پیش از این اعلام شده بود نمایش عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» منوط به تغییرات در بخش‌هایی از این فیلم است كه وزیر ارشاد نیز در آخرین اظهار نظر خود درباره «رستاخیز» عنوان كرده بود كه «رستاخیز» بدون اعمال تغییرات به نمایش عمومی درنخواهد آمد.

این فیلم درباره واقعه عاشورا است كه با همراهی بكیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد و مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌كشد.

فیلم برداری پروژه «روز رستاخیز»  ۱۶ بهمن‌ ماه سال ۸۸ هم زمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز و پس از طی بیش از ۲۵۰ جلسه فیلم برداری در شهرهایی چون شهداد كرمان، اصفهان، شاهرود، رباط كریم و تهران نهایتا ۱۲ دی ‌ماه ۸۹ به پایان رسید.

در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسین پورشیرازی، فرهاد قائمیان، آرش آصفی، بابك حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، سعید علیپور، علی عباسی، محمود محكمی، مهتاب كرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوكات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش كرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.