سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

نگاه یک مدیر تلویزیون به چالش «سطل آب یخ»

علی بخشی زاده مدیر شبکه دو

ایسنا: مدیر شبکه دو در پاسخ به اینکه رسانه در قبال جریان‌های برآمده از فرهنگ‌های دیگر از جمله جریان‌ اخیر «سطل آب یخ» که برای همدردی با بیماران فلج‌ اعصاب میان شخصیت‌های مشهور جهان شکل گرفت و سپس به ایران هم راه پیدا کرد، چه وظیفه‌ای بر عهده‌ دارد، پیشنهاد داد که به دور از چالش با این جریان، حرکتی بومی را مد نظر قرار داد.

علی بخشی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اینکه تلویزیون به عنوان رسانه ملی چقدر می‌تواند مسیر جریان‌های به وجود آمده از فرهنگ‌های دیگر را تغییر داده و جریان‌سازی‌ کند؟ گفت: شخصا به این مسائل به عنوان چالش‌ نگاه نمی‌کنم، بلکه هنر بومی‌ کردن را در قبال آن مطرح می‌کنم. همان‌طور که شاهد بودید پیش از اتفاق آب یخ، بسیاری از هنرمندان ما درخصوص چالش‌های اخیر دیگر هم گفت‌وگو‌هایی را انجام دادند و اعلام کردند که در قبال آزار و اذیت‌ مردم غزه سطل خاک روی سرمان می‌ریزیم که به نظرم خود این اتفاق یک پاسخ منطقی نسبت به فضایی است که در فضای مجازی شکل گرفته است.

وی در عین حال تأکید کرد:‌ به هرحال ما ایرانی هستیم و فرهنگ کشورمان مولفه‌هایی دارد و همواره به ما یادآوری می‌کند که چگونه به فکر باشیم؛ به عنوان مثال در حرکتی که توسط برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های سیما در پاسخ به تهاجم خونخوارانه اسرائیل نسبت به مردم غزه انجام شد، همکاران ما توانستند همگرایی، وحدت و همدلی‌ را در حوزه هنرمندان کشور ایجاد کنند و به نوعی پایه‌گذار این اتفاق شدند. حتی در این زمینه جناح‌های مختلف سیاسی کشور با یکدیگر هم‌نظر و هم‌کلام شدند و با شخصیت‌های محبوب کودکان هم‌صدایی کردند؛ در مقابل تلویزیون هم در انعکاس این اتفاق نسبتا موفق بود.

بخشی‌زاده در پایان گفت‌و‌گویش با ایسنا اظهار کرد: با توجه به میزان ذخایر آب در کشورمان، شاید یکسری حرکت‌ها مورد قبول فرهنگ افرادی باشد که خارج از ایران هستند و بعضا مردم ما یکسری از رفتارها را نمی‌پسندند، به همین خاطر لازم است در بروز چنین اتفاقاتی فرهنگ خودمان را در اولویت قرار داده و مسائل مربوط به این قضایا را رعایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.