سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

با حضور در جشنواره فیلم مقاومت

الیوراستون با «مرز جنوبی» زندگی«هوگو چاوز» را در ایران روایت می‌کند

"الیور استون

سینماپرس: الیور استون کارگردان آمریکایی قرار است با مستند «مرز جنوبی» در بخش بین الملل سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت شرکت کند.

به گزارش سینماپرس، گفته می‌شود فیلم مستند «مرز جنوبی» الیور استون قرار است در بخش بین الملل جشنواره مقاومت اکران شود. در این مستند وی به زندگی هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا پرداخته است.

علاوه بر چاوز در این مستند با رهبران آرژانتین، برزیل، اکوادور، بولیوی، کوبا و پاراگوئه مصاحبه شده است.

استون در «جنوب مرز» به دنبال نمایش تاریخچه مختصری از وقایع ونزوئلا و چگونگی به مقام ریاست جمهوری رسیدن هوگو چاوز است. دوربین او چاوز را دنبال و به محله کودکی او می‌رود و نشان می‌دهد که او در فقر متولد شد. فیلم استون با مدت زمان ۱۰۲ دقیقه گفته می‌شود در بخش بین الملل جشنواره مقاومت به نمایش گذاشته می شود. احتملا انتخاب آنی مستند به خاطر تفکر ضدامپریالیستی چاوز است.

ویلیام الیور استون کارگردان متولد سال ۱۶۴۶ میلادی، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی به واسطه کارگردانی سری فیلمهایی که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده بود به شهرت رسید و تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار گردیده است.  او از سربازان جنگ ویتنام بوده و از آوریل ۱۹۶۷ تا نوامبر ۱۹۶۸ در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است. استون سه فیلم درباره ویتنام ساخته است، «جوخه» (۱۹۸۶)، «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹) و «بهشت و زمین» (۱۹۹۳ ) او این سه فیلم را سه گانه نامیده، هر چند هر کدام جنبه های مختلفی از جنگ را به تصویر کشیده است. «جوخه» شرح تجربیات خودش در جنگ ویتنام است. برای جوخه و متولد چهارم جولای برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است.

ویژگی بارز فیلم های او را استفاده از چندین دوربین مختلف و فرمت های مختلف از وی.اچ.اس گرفته تا فیلم ۸ میلی متری و ۷۰ میلی متری ذکر کرده اند. او گاهی فرمت های مختلف را در یک فیلم به کار می گیرد که «قاتلین بالفطره» از جمله آن هاست. از جمله فیلم های او می توان به «در جستجوی فیدل» (۲۰۰۴ )، «اسکندر» (۲۰۰۴)، «هر یکشنبه موعود» (۱۹۹۹)، «نیکسون» (۱۹۹۵)، «درها» (۱۹۹۱)، «دست» (۱۹۸۱) اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.