سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

جستجوی جلیل سامان برای بازیگر نقش شهید چمران

جلیل سامان،

مهر: جلیل سامان از برگزاری جلسات منظم با مهدی چمران برای یافتن جزئیات زندگی شهید چمران خبر داد و اعلام کرد در این مرحله می‌توانند بازیگر نقش اصلی سریال زندگی و مبارزات شهید چمران را انتخاب کنند.

جلیل سامان فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین اتفاقات پروژه تلویزیونی شهید چمران خبر داد: اکنون در مرحله برآورد پیش‌تولید صفر قرار داریم و باید جزئیات ادامه کار در این مرحله مشخص شود؛ اینکه قرار است برای ساخت قسمت‌های مربوط به آمریکا به کدام کشور سفر کنیم و چه میزان هزینه خواهیم داشت.

انتخاب بازیگر برای ایفای نقش شهید چمران

وی افزود: ما در این مرحله می‌توانیم برای نقش‌های اصلی بازیگر انتخاب کنیم چراکه با یک کار تاریخی مواجهیم نه اثری داستانی. در کار داستانی تا پیش از اتمام نگارش فیلمنامه، نمی‌شود بازیگر انتخاب کرد اما در یک اثر تاریخی باید فردی شبیه به شخصیت اصلی را برای ایفای نقش برگزید و ویژگی‌های داستانی نکته دیگری محسوب می‌شود.

این کارگردان با اشاره به انتخاب برخی از لوکیشن‌ها در این مرحله، یادآور شد: همچنین می‌توانیم در این فرصت بخشی از طراحی لباس سریال را انجام دهیم و حتی لباس‌های مردم کوچه و بازار را تهیه کنیم. تهیه و ساخت اشیا و لوازمی که در زمان زندگی شهید چمران مورد استفاده قرار می‌گرفته نیز امری زمان‌بر است؛ مثلا اینکه بیشتر چه ظروف یا خوردنی‌هایی استفاده می‌شدند یا در بقالی‌ها چه چیزهایی پیدا می‌شد.

پیش تولید صفر برای طراحی و ساخت اشیا و لوازم گذشته

سامان ادامه داد: طراحی، ساخت یا خریداری تمام این موارد به زمان بسیاری نیاز دارد و ما مرحله پیش‌تولید صفر را برای این کار گذاشته‌ایم تا با برآورد امکانات و داشته‌هایمان بتوانیم پیش‌تولید دقیقی داشته باشیم.

سازنده سریال‌های «ارمغان تاریکی» و «پروانه» درباره فیلمنامه تصریح کرد: همزمان با تحقیق، نگارش سریال را آغاز کرده‌ام. خوشبختانه تحقیقات به اندازه‌ای بوده که خلاصه سریال را بنویسم گرچه هر قسمت نیاز به جزئیات بسیاری دارد.

برگزاری جلسات منظم با برادر شهید چمران

وی در پایان عنوان کرد: ما جلسات منظمی با مهندس چمران برادر شهید چمران داریم و با ايشان درباره هر قسمت گفتگو می‌کنیم. او جزئیاتی که از شهید چمران و وقایع آن زمان به خاطر دارند برای ما بيان می‌کنند و اطلاعاتی را در اختیارمان قرار می‌دهند که از آنها برای نگارش استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.