شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

آخرین خبرهای محسنی نسب بعد از سفرترکیه:

قرار شد فیلمنامه«مجانی»با ترجمه کامل در اختیار بازیگران ترکیه قرار گیرد/ با کاترین «دنو» فرانسوی هم وارد مذاکره شده ایم

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در بازگشت از کشور ترکیه گفت: قرار شد بعد از ترجمه فیلمنامه «مجانی» متن در اختیار دو بازیگر معروف سینما ترکیه، واگاهان سایاشمان« چنار» و کیوانچ تاتلیتوگ«کوزی» قرار گیرد.

وی در گفتگو با سینماپرس گفت: تاکنون با برخی عوامل و بازیگران فیلم از جمله «کاترین دنو» از بازیگران سرشناس فرانسوی نیز مذاکراتی شده است؛ اما به دلیل اینکه فیلمنامه به طور کامل ترجمه نشده و باید فیلمنامه به فرم قرارداد هم پیوست باشد به همین علت با عوامل و بازیگران به توافق نهائی نرسیده ایم.

وی در ادامه افزود:طی روزهای گذشته برای انتخاب لوکیشن ها به ترکیه سفر کرده بودم و جالب اینکه رسانه های سیاسی ترکیه ای از ساخت فیلم سینمایی «مجانی» توسط یک کارگردان ایرانی در این کشور استقبال زیادی کرده اند.

محسنی نسب ادامه داد: این افتخار خوبی برای سینمای ایران به شمار می آید که یک فیلم سینمایی با حضور بازیگران سرشناس ترکیه ای و فرانسوی ساخته خواهد شد. به لحاظ مالی مشکلی برای ثبت قرار دادها و ساخت فیلم در ترکیه نخواهیم داشت و برای ثبت نهایی کارها، منتظر ترجمه کامل فیلمنامه هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «یاس های وحشی» با اشاره به هزینه ساخت این فیلم گفت: هزینه ساخت فیلم سینمای «مجانی» ۵میلیارد تومان است، با یک شرکت ترکیه ای چند ملیتی با نام «ویتا آدالار» به توافق نهائی رسیده ایم و قرار شد که این شرکت ۸۰ در صد از هزینه ساخت فیلم سینمایی «مجانی » را به عهده بگیرد. و ۲۰ درصد دیگر فیلم را خودم سرمایه گذاری خواهم کرد.

محسنی نسب ادامه داد: طبق مذاکرات پی درپی با شرکت سرمایه گذار ترکیه ای قرار براین شد که از یک بازیگر ایرانی که به زبانهای خارجی نیز مسلط است استفاده شود. بنابراین توافق از دکتر سید حمید رضا هاشمی بازیگر فیلمهای امریکایی و ترکیه ای در فیلم سینمایی «مجانی» استفاده خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد:  فیلمبرداری ۴۰ درصد به زبان انگلیسی و ۶۰درصد به زبان ترکیه ای در کشورهای قبرس، ترکیه، یونان و آمریکا انجام خواهد شد. زبان فیلم ترکیه ای است و ابتدا با دوبله، فیلم در سینماهای ترکیه و کشورهای عربی اکران خواهد شد. این فیلم بعد از اکران در کشورهای ترکیه و کشورهای عربی با دوبله به فارسی در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

محسنی نسب در پایان خاطر نشان کرد: فیلم سینمایی «لامپ ۱۰۰» توسط شرکت نیم روز و مهدی صباغ زاده نیمه آبان ماه  به سرگروهی سینما فرهنگ اکران خواهد شد.

لازم به ذکر است: محسن محسنی نسب متولد ۱۳۳۸ ساوه، دارای مدرك ليسانس انيميشن از دانشكده صدا و سيما است. وی فعاليت سينمايی را در سينما از سال ۱۳۵۳ در واحد فيلمسازی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آغاز كرد.

ازفعالیت های وی می‌توان به تهیه کنندگی :لامپ ۱۰۰ «۱۳۹۲»، کریستال«۱۳۸۷» و در حوزه کارگردانی به کریستال«۱۳۸۷»، شیرهای جوان«۱۳۷۸»، یاسهای وحشی«۱۳۷۶»، آخرین مرحله«۱۳۷۴»، سپیدال«۱۳۷۲» و بازباران«۱۳۷۱» اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.