یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

دوخت بیش از ۱۰۰۰ دست لباس برای فیلم جدید ابولقاسم طالبی

عباس بلوندی در نشست خبری فیلم «چ» در جشنواره فیلم فجر

فارس: طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» از تولید پرحجم دکور و لباس برای تازه ترین ساخته ابولقاسم طالبی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ دست لباس برای این فیلم دوخته می‌شود.

 

عباس بلوندی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در مورد فعالیت‌های سینمایی این روزهای خود گفت: این روزها مشغول انجام طراحی صحنه و لباس فیلم «یتیم‌خانه ایران» هستم.

وی افزود: پیش تولید این فیلم ادامه دارد و ساخت و ساز دکورها و دوخت لباس‌ها که به دلیل حجم کار بسیار بزرگ است با دوخت بیش از هزار دست لباس ادامه دارد.

بولوندی خاطر نشان کرد: این کار پروژه سختی است، قصه جنگ جهانی اول و قحطی ایران در آن سالهاست که باعث شد حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی ایران در آن زمان تلف شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران در آن سال‌ها کشور بی‌طرف در جنگ بود اما با حمله قشون انگلستان و روسیه به ایران و جمع‌آوری غلات موجود در کشور توسط آنها از یک سو و از سوی دیگر خشکسالی کشور باعث به وجود آمدن یک قحطی بزرگ و کشته شدن نیمی از جمعیت کشور شد که به نظرم هولوکاست اصلی همین موضوع بود که در کشور ما بوده است.

این طراح صحنه و لباس سینمای ایران در ادامه درباره لوکیشن‌های این فیلم و دکورهایی که برای آن ساخته شده است، گفت: فیلمبرداری در محل‌های مختلفی انجام می‌شود که البته عمده آن در اطراف تهران است که یک بخش در جاده شهریار، بخشی در بیابان‌های اطراف تهران و بخشی هم در شهرک سینمایی است که دکورهای حجیم باید برای آن ساخته شود که البته ساخت یکی از این دکورها در شرف اتمام است.

وی افزود: با توجه به حجم کار، ساخت دکورها تا روز آخر فیلمبرداری هم زمان می‌برد و باید همزمان با فیلمبرداری در یک محل دکورهای مربوط به پلان‌های دیگر را همزمان بسازیم.

 

به گزارش فارس، عباس بلوندی تاکنون طراحی صحنه و لباس آثار گوناگون سینمایی همچون «چ»، «ملکه»، «گشت ارشاد»، «فرزند خاک»، و... را در کارنامه خود دارد، وی تاکنون موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس برای فیلم «شب واقعه» و «ملکه» شده است. وی همچنین تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس را جمعه گذشته از شانزدهمین جشن سینمای ایران برای فیلم «ملکه» دریافت کرد.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۶۲۳۰۰۰۵۱۵#sthash.YtOvx۶zH.dpuf

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.