دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

به بهانه فروش چشمگیر یک فیلم در سینماها

چرا «شهر موشها ۲» خیلی زود میلیاردی شد؟ / سرتیپی: باید در مقابل «مرد عنکبوتی» و «باربی»شخصیت‌های بومی را در سینمای ایران تقویت کنیم

علی سرتیپی در  نشست خبری «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند

سینماپرس: علی سرتیپی تهیه کننده سینما پیرامون دلایل فروش «شهر موشها ۲» گفت: « عمده ترین دلیل فروش فیلمی که تاکنون ۴ میلیارد تومان را رد کرده است، نوستالژیک بودن آن می دانم.»

سرتیپی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «حضور خانم برومند، قصه مناسب کودک، دکور جذاب، عروسک های دوست داشتنی، تبلیغات خوب و ... از عواملی هستند که هم کودکان دهه شصت و هم کودکان نسل جدید را به سینما کشانده است. نکته جالب اینجاست که مخاطبین فیلم ما خانم های دهه شصتی هم هستند.»

مدیرعامل شرکت پخش «فیلمیران» تصریح کرد: «فیلم «شهر موشها ۲» از آن فیلم هایی است که باید چند بار دیده شود، به عنوان مثال شخصیت «کپلک» بعد از چند بار دیدن جذاب تر به نظر می آید. «کپلک» شخصیت دوست داشتنی فیلم ما از نگاه مردم است. جالب است بدانید در همین چند روز مخاطبانی داشته ایم که فیلم را ۸-۹ بار دیده اند.»

سرتیپی اظهار داشت: «امیدوارم این موج پایدار سبب شود تا متوجه شویم وقتی فیلم خوبی ساخته می شود، مخاطب برای دیدن آن به سینما می رود، به خصوص فیلم کودک. وقتی فیلمی با استانداردهای داخلی ساخته شود مردم به سینما می روند. مردم ما با سینما قهر نکرده اند، فیلم خوب تولید نمی شود. وقتی فیلمی در دو هفته ۴ میلیارد تومان بفروشد نشان می دهد که مردم سینما را دوست دارند.»

وی پیرامون استقبال مردم از عروسک های «شهر موشها ۲» بیان داشت: «ما برای اولین بار فضای سینما را صنعتی کردیم؛ فیلم های پرهزینه باید راهی برای بدست آوردن هزینه تولیدشان داشته باشند چرا که فقط گیشه نمی تواند وسیله ای برای تولید بعدی فیلم های بزرگ باشد.»

سرتیپی افزود: «ما در ۴ بخش لوازم التحریر، عروسک، بازی موبایلی-پیامکی و بازی آنلاین مواد فیلم را عرضه کردیم که تاکنون از آن استقبال هم خوبی هم شده است. هدف مان از این کار این است که بتوانیم بچه های نسل جدید را به مانند بچه های دهه شصت که با خاطرات «شهر موشها» و «مدرسه موشها» بزرگ شدند، با شخصیت های بومی و ملی سینمایمان آشنا کنیم.»

وی اظهار داشت: «تلاش مان بر این است در کنار کاراکترهای سفارشی از جمله «مرد عنکبوتی» و «باربی» کودکان امروز را با کاراکترهای بومی سینمایمان آشنا کنیم. باید در کنار «مرد عنکبوتی» شخصیت «کپل»، «فامیل دور» و «کلاه قرمزی» وجود داشته باشد.»

سرتیپی در مورد ساخت سری سوم «شهر موشها» بیان داشت: «فقط می توانم بگویم بزودی سری سوم «شهر موشها» را تولید می کنیم.»

 

برچسب‌ها

نظرات

  • زیبا ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۱۳:۰۲
    0 1
    اقای سرتیپی حرفتان را قبول ندارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.