یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

ناصر تقوایی:شایعات دروغ می‌گویند،قصد ندارم فیلمی بسازم

بزرگداشت ناصر تقوایی در خانه هنرمندان ایران

ایلنا: تقوایی از خبرسازی‌ها و شایعاتی که درباره اثر جدیدش منتشر شده؛ گله دارد.

ناصر تقوایی به ایلنا گفت: این روزها از قول خودم نام فیلم جدیدی که می‌خواهم بسازم را نیز منتشر کرده‌اند درصورتیکه هنوز برای ساختن هیچ کاری تصمیمی نگرفته‌ام حتی به آن فکر هم نکرده‌ام. قطعا سناریوهای بی‌شماری در ذهنم دارم و فیلمنامه‌های حاضر و آماده‌ای هم دارم اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام فیلمی را جلوی دوربین ببرم، بارها هم گفته‌ام که در فضای غیرحرفه‌ای و بیمار نمی‌توانم کار کنم. البته دوستان در معاونت سینمایی لطف کردند و مرا به کار کردن مجدد دعوت کردند اما هنوز متقاعد نشدم که در فضای سینمای امروز ایران؛ فیلمی بسازم.

کارگردان کاغذ بی‌خط گفت: مدت‌هاست که آموزگارم و سعی می‌کنم آنچه در این سال‌ها خوانده و تجربه کرده‌ام را در اختیار جوانان قرار دهم تا بتوانند به حرفه‌ای که علاقه دارند با دانش وارد شوند.

کارگردان ناخدا خورشید اظهار داشت: وقتی خبری را می‌بینم که می‌گوید تقوایی این فیلم را می‌سازد یا قصد ساخت فلان فیلم را دارد هم خوشحال می‌شوم از اینکه هنوز مردم دوست دارند آثارم را دنبال کنند هم ناراحت به‌خاطر اطلاعات غلطی که به مخاطبان داده می‌شود.

او اضافه کرد: بدون شک هر کارگردانی دوست دارد آثار بیشتر و بهتری بسازد و اتفاقا علاقه ندارد نوشته‌هایش را در پستو پنهان کند اما نکته این است که من هرگز حاضر نبودم به هر قیمتی فیلم بسازم. قطعا در شرایطی فیلم می‌سازم که بتوانم حرفم را بدون هیچ سانسوری بزنم و حتما فیلمی می‌سازم که تاثیرگذار باشد و چیزی به مردم اضافه کند. به صرف اینکه درآمدی داشته باشم و کم‌کار جلوه نکنم؛ حاضر نیستم فیلم بسازم.

تقوایی؛ فیلمساز باتجربه‌ای است که کم فیلم می‌سازد ولی از استادان سینما به حساب می‌آید. در کارنامه فیلمسازی‌اش تنها ۶ فیلم بلند و یک اپیزود از فیلم بلند اپیزودیک «کشتی یونانی» از مجموعه «قصه‌های کیش» دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.