سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

«پینوکیو» و «دامبو» در میان برترین فیلم‌های کودک تاریخ سینما

پینوکیو

فارس: منتقدین سینمایی روزنامه انگلیسی زبان تلگراف برترین فیلم‌های کودک تاریخ سینما را انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،  روزنامه انگلیسی زبان تلگراف 75 اثر سینمایی کودک  را به عنوان برترین آثار کودک تاریخ سینما معرفی کردند.

برترین‌های این فهرست به شرح زیر است:

_فیلم سینمایی «امیل و کارآگاهان»، این فیلم در سال 1931 به کارگردانی «اریش کستنر» ساخته شد.

«امیل و کارآگاهان» داستان پسری روستایی است که پولش را در قطار می‌دزدند و او دزدان را در مسیری طولانی تحت تعقیب قرار می‌دهد.

_انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله»، کمپانی هالیوودی «والت دیزنی» در سال 1937 با این انیمیشن ، کار خود در عرصه ساخت انیمیشن را آغاز کرد.

 

_فیلم سینمایی «جادوگر شهر اوز»، این فیلم محصول کمپانی هالیوودی «مترو گلدن مایر» در سال 1939 میلادی است.

 

_انیمیشن «پینوکیو»، کمپانی «والت دیزنی» این انیمیشن را در سال 1940 به عنوان دومین  انیمیشن خود براساس رمان کودک  «حوادث پینوکیو» اثر «کارلو کولودی»، نویسنده ایتالیایی، ساخت.

_انیمیشن «دامبو»، این انیمیشن 64 دقیقه‌ای محصول سال 1941 میلادی است.

 

_انیمیشن «بامبی»، این انیمیشن که محصول سال 1942 میلادی است، داستان بچه آهویی است که یک شکارچی مادر او را می‌کشد و او تنها و غمگین در جنگل رها می‌شود .

_فیلم سینمایی «باغ اسرار‌آمیز»،این فیلم سینمایی به کارگردانی «فرد ویلکوکس» که در سال 1949 میلادی ساخته شده است، بهترین اقتباس سینمایی است که تا به امروز از رمانی به همین نام اثر «فرانسس الیزا هاجسون برنت» انجام شده است.

 

_انیمیشن «پیتر پن»، این انیمیشن محصول کمپانی «والت دیزنی» در سال 1953 میلادی است. والت دیزنی این انیمیشن را با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام اثر «جی‌ام باری»  ساخته است.

 

_فیلم سینمایی «بادکنک قرمز»، این فیلم محصول سال 1956 میلادی است و در همان سال برنده جوایز زیادی از جمله یک جایزه در رقابت‌های سینمایی جشنواره فیلم کن و جایزه بهترین فیلمنامه در مراسم اهدای جوایز اسکار شد.

 

 

__انیمیشن  «101 سگ خالدار»، این انیمیشن را کمپانی والت دیزنی سال 1961 ساخت ولی پس از آن نیز نسخه‌های سینمایی و تلویزیونی زیاد دیگری از روی آن ساخته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.