چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

عبدالرضا اکبری: همچنان سرلشکر زاهدی هستم!

عبدالرضا اکبری؛

مهر: عبدالرضا اکبری از بازی در نقش سرلشکر زاهدی در سریال «معمای شاه» گفت و اینکه در یک تله‌فیلم معمایی و جاسوسی بازی می‌کند، او این روزها دو پیشنهاد متفاوت برای بازی دارد و از آنجایی که مردم دوست ندارند نقش منفی ایفا کند، در پذیرش پیشنهادهایش مردد است.

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین کارهای خود اینگونه خبر داد: بازی در سریال «معمای شاه» که سرجای خود هست و گه‌گاه آفیش می‌شوم و سر صحنه می‌روم. این روزها جابجایی در لوکیشن‌های سریال صورت گرفته و دوستان از کاخ‌ها به فضای باز اسباب کشی کرده‌اند و در شهرک سینمایی غزالی کارشان را ادامه می‌دهند. دکورهای جدیدی هم ساخته شده و وقتی نوبت من برسد در این لوکیشن هم مقابل دوربین می‌روم.

نیاز به بازسازی و گریم‌های سنگین در «معمای شاه»

وی افزود: این سریال پر از هنرپیشه و لوکیشن و ماجراهای بسیار است. به تاریخ معاصر هم می‌پردازد که چندان از آن دور نشده‌ایم. با این حال به بازسازی و گریم‌های سنگین نیاز داریم. من هم نقش سرلشکر زاهدی را بازی می‌کنم که از مهره‌های شناخته شده در سال ۱۳۳۲ به حساب می‌آید.

بازی در تله‌فیلمی با مایه‌های جاسوسی

این بازیگر ادامه داد: این روزها بازی در یک تله فیلم به نام «اسم رمز خیانت» به کارگردانی سعید عالم زاده را آغاز کرده‌ام که در مایه‌های جاسوسی و پلیسی است و قصه پیچیده‌ای دارد و قرار است مهر ماه پخش شود.

اکبری تأکید کرد: یکی دو پیشنهاد سریال تلویزیونی هم به من شده که یکی از نقش‌ها منفی و دیگری مثبت است. فعلا فیلمنامه‌شان را می‌خوانم و متن را سبک سنگین می‌کنم تا ببینم بهتر است کدام یک را بپذیرم.

مردم دوست ندارند نقش منفی بازی کنم

وی درباره ایفای نقش‌های منفی گفت: درباره قبول کردن نقش منفی به خاطر اینکه مردم دوستش ندارند، شک و تردید دارم. البته خودم بدم نمی‌آید قبول کنم، چون این نقش‌ها جای کار دارد و وسعت عملکرد بازیگر بیشتر نمایان می‌شود. برای بازیگری مثل من که همیشه نقش مثبت کار کرده‌ام این تغییر وضعیت خوب است اما متاسفانه مردم نقش منفی دوست ندارند.

این بازیگر با اشاره به این سخن مردم که به او می‌گویند نقش منفی را هم مثبت بازی می‌کند، تصریح کرد: البته ما نقش‌های صد در صد منفی هم نداریم و اسم این شخصیت‌ها بیشتر خاکستری است و وضعیت بینابینی دارند. خصوصیات و ویژگی‌های منفی در وجود هرکسی ممکن است وجود داشته باشد.

فرصتی برای تحول کاراکترها در قاب تصویر

اکبری در پایان گفت: معمولا این شخصیت‌ها به جنبه‌های منفی خودشان پی می‌برند، به سمت تحول حرکت می‌کنند، کامل می‌شوند و سرشان به سنگ می‌خورد. بنابراین ممکن است در آینده آدم‌های مثبتی باشند. این نوسان زیبا است و باید این فرصت را برای این کاراکترها در قاب تصویر قائل شویم تا خودشان را تغییر بدهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.