چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸

در جمع خبرنگاران اعلام شد

ایوبی فیلم‌های مسئله دار را به چین صادر می‌کند!

هفته فیلم چین

سینماپرس: حجت الله ایوبی در مراسم افتتاحیه هفته فیلم چین در جمع خبرنگاران گفت: انشالله با تولید آثار سینمایی مشترک و اکران آنها در سینمای چین فیلم های توقیفی را نیز به چین صادر می‌کنیم تا از دست آنها خلاص شویم!

به گزارش خبرنگار سینماپرس حجت الله ایوبی در حاشیه مراسم گشایش هفنه فیلم چین در موزه سینما در گفتگو با خبرنگاران چینی و ایرانی همچنین گفت: سینمای چین اقتباسی است و در آثارشان  از متون کلاسیک  به خوبی استفاده می‌کنند. فیلمهای چین  می‌تواند مورد استقبال مردم ایران قرار بگیرد و سینماگران ایران نیز علاقه مند هستند با استفاده از متون کلاسیک و تاریخ فرهنگ چین فیلمهای امروزی بسازند.

ایوبی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده در خصوص تولیدات مشترک تصویری میان ایران و چین نیز گفت: دو کشور در عرصه های مختلف می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و یکی از این همکاریها می‌تواند تولیدات مشترک باشد. ارتباط خوبی بین دو کشور به وجود آمده است و مایل هستیم در بازار چین حضور داشته باشیم تا با ارائه فیلم های ایرانی در این بازار بتوانیم مردم چین را با فرهنگ خودمان آشنا کنیم.

وی ادامه داد: راه ابریشم جزو افتخارات ایران و چین است و باید گفت قلب راه ابریشم، این دو کشور بحساب می آیند. راه ابریشم راه تجارت و اقتصاد نبود و می‌توانستیم از این راه برای تبادل فرهنگی استفاده کنیم اما این همکاری با یک تاخیر بسیار طولانی ۱۰۰ ساله روبرو شد.ایران و چین ارتباطات سینمایی خوبی دراین مدت با یکدیگر نداشتند اما این اراده در چینی ها دیده می‌شود تا بتوانند از راه ابریشم به عنوان یک مسیر تبادل فرهنگ استفاده کنند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در بخشی دیگر از گفتگوی خود با خبرنگاران از قطعیت برگزاری مستقل بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر امسال خبر داد و گفت: برگزاری مستقل این بخش  و در فرصتی جداگانه میتواند به جذب فیلمسازان دیگر کشورها برای حضور در ایران کمک کرده و آنها را با فرهنگ و آداب ایرانیان بخوبی آشنا نماید؛ ضمن اینکه فیلمسازان ایرانی هم از تجربه آنها در عرصه فیلمسازی بهره بیشتری می‌برند.

این گزارش حاکیست ایوبی در مراسم افتتاحیه خطاب به رییس سازمان ملی رادیو، تلویزیون، مطبوعات چین و نیز سفیر این کشور در ایران که در مراسم حضور داشتند بیان کرد: شما ۱۵۰ سال پس از میلاد، کاغذ را اختراع کردید و اروپایی‌ها تقریبا ۱۵۰۰ سال بعد از کاغذ و قلم شما استفاده کردند. ما و شما ملتی هستیم که هنری به اسم خوشنویسی را داریم و تنها تمدن‌هایی هستیم که خط برای‌مان یک هنر تلقی می‌شود.

ایوبی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و چین تقریبا همزمان با یکدیگر سینما را شروع کردند ادامه داد: امروز جهان علاقه‌مند است حرف‌های پدرها و پدربزرگ‌ها را بشنود. ما و شما از جهت تمدنی در مقام پدر و پدربزرگی هستیم و چه قدر خوب است که می‌توانیم برای جوان‌ها به زبان سینما سخن بگوییم.

رییس سازمان سینمایی ایران در ادامه با بیان اینکه امروز در جهان، سینمای ایران و سینمای چین وجود دارد با شوخی و خنده خطاب به مسئولان سینماگران چینی حاضر در مراسم گفت: امیدوارم مردم ایران همان‌قدر که کالاهای چینی را خوب می‌شناسند و در خانه‌هایشان کالاهای این کشور زیاد دیده می‌شود سینمای چین را هم بشناسند. همچنین خیلی خوب می‌شود اگر ما بتوانیم با معاون وزیر چین معامله‌ای را انجام دهیم.

ایوبی درباره این معامله با همان لحن شوخی گفت: می‌توان شرایطی فراهم کرد تا یک بیستم سینماهای چین فیلم‌های ایرانی و یک بیستم سینماهای ایران هم فیلم‌های چینی را نمایش دهند. البته به سینماگران ایرانی این را بگویم که با یک بیستم سینماهای چین تقریبا هزار و ۱۰۰ سینما گیرشان می‌آید. اما ترجیح می‌دهم عدد آن طرف را نگویم.

هفته فیلم چین در تهران با نمایش ۵ فیلم «خاطرات پلیس»، «پرواز شمشیر در دروازه اژدها»،« شریک چینی»، «راه» و نمایش «شاه میمون» در موزه سینما برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.