شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

اثری اقتباسی از یک رمان ژاپنی

پورصمدی: فیلمبرداری فیلم جدید راما قویدل را یک ماه دیگر آغاز می‌کنم

مرتضی پورصمدی*

سینماپرس: مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری سینما گفت: تا یک ماه دیگر قرار است اولین ساخته بلند راما قویدل را فیلمبرداری کنم.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای اخر خود اظهار داشت: قرار است راما قویدل حدود یک ماه دیگر اولین فیلم بلند سینمایی خود را که به صورت کاملاً کلاسیک و اقتباسی از یک رمان ژاپنی نوشته شده است کلید بزند و برای فیلمبرداری این فیلم از من دعوت کرده است. 

مدیر فیلمبرداری «گیلانه» در ادامه افزود: من فیلمنامه را مطالعه کردم و خیلی از آن لذت برده ام و در چند جلسه که با او به گپ و گفت پیرامون فیلم جدیدش پرداختم، احساس کردم او بعد از سال ها حضور در سینما در سمت های مختلف  حالا به پختگی کامل رسیده است و می شود به راحتی با او کار کرد.

مدیر فیلمبرداری «هیس ...» در ادامه افزود: فیلم جدید راما قویدل یک اثر اجتماعی است که از قصه کاملاً لطیف و کلاسیکی هم برخوردار است و امیدوارم بتوانیم با او همکار خوبی داشته باشم.

پورصمدی در ادامه به آثار آماده اکران خود نیز اشاره کرد و گفت: فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ آبان» به کارگردانی وحید جلیلوند را کار کردم.  همچنین  قبل از عید نوروز  فیلمبرداری فیلم های سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی و «متل قو» به کارگردانی فرشید نوابی را انجام دادم که این دو فیلم به دلیل طول کشیدن مراحل فنی  در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نکرد. بعد از آن فیلم سینمایی «ارغوان» را نیز به کارگردانی مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار کار کردیم.

وی در پایان این گفت وگو در مورد معیار خود برای انتخاب یک فیلم گفت: طبیعی است که جدی ترین شاخص برای سنجش عیار یک اثر ، فیلمنامه آن باشد که تکلیف را مشخص می کند جنس کار چیست و آیا می توان فیلم را دوست داشت یا خیر.

بنابراین گزارش، مرتضی پورصمدی در مهر ماه سال ۱۳۳۱ در همدان به دنيا آمد . وی تحصيلات را تا دوره متوسطه در همدان ادامه داد و سپس برای ادامه تحصيل در رشته فيلمبرداری در مدرسه عالی راديو و تلويزيون به تهران آمد . وی پس از فارغ التحصيل شدن، به عنوان فيلمبردار در تلويزيون مرکز کرمانشاه مشغول به کار شد. در سال ۶۲ وی به تهران منتقل شد و فيلمبرداری مستند را به شکل حرفه ای ادامه داد.

 فیلم های «طبقه سوم»، «دوزخ، برزخ ، بهشت»، «شبانه روز»، «یک گزارش واقعی»، «آتش سبز»، «دایره زنگی»، «اقلیما»، «شبانه»، «گیلانه»، «ترانه کوچک من» و ... در کارنامه فیلمبرداری مرتضی پورصمدی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.