جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

حدیثه تهرانی: ده‌نمکی کارگردان روشنفکری است/ «معراجی‌ها»؛ جوان‌پسند و امروزی

مهر: بازیگر نقش دانشجوی هنر در «معراجی‌ها» این سریال را به کلی متفاوت با نسخه سینمایی‌اش معرفی و تأکید کرد سریال «معراجی‌ها» کاملا جوان پسند و امروزی است.

حدیثه تهرانی بازیگر سریال «معراجی‌ها» که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه همکاری با این پروژه توضیح داد: دو سال پیش مسود ده نمکی برای کار تازه‌اش دنبال بازیگر می‌گشت و من به دفترش معرفی شدم. او من را دید و بعد از آن ماجرا دیگر کسی به من زنگ نزد من هم پیگیر کار نشدم و فکر کردم که دیگر سریال ساخته نمی‌شود تا اینکه سال گذشته به من زنگ زدند تا دوباره به دفتر بروم. آنجا ده نمکی به من گفت وقتی مرا دیده برای این نقش انتخابم کرده است.

درگیری دانشجویان مذهبی و هنری بر سر شهدا

وی افزود: این سریال ماجرای چهار پنج دانشجوی رشته هنر است که در دانشگاه برنده جایزه‌ای شدند و قرار است تندیسشان را روی سکو بنا کنند اما یک سری افراد مذهبی دانشگاه به دنبال این هستند که شهدای گمنام را آنجا دفن کنند. این موضوع موجب درگیری بین این دو گروه و منجر به بروز ماجراهایی می‌شود که دانشجوها به قصد فرار به سمت شمال بروند.

این بازیگر ادامه داد: اما آنها مجبور می‌شوند که مثل راهیان نور به سمت جنوب بروند! من نقش یکی از این دانشجویان را دارم که خیلی برای اهدافش تلاش می‌کند و دختر نسبتا شیطانی هم هست. او دوست دارد حق خودش را بگیرد و از حق خودش دفاع کند. این شخصیت آرام و قرار ندارد و با این جریان‌ها همراه می‌شود.

سریال «معراجی‌ها» از فیلم سینمایی‌اش جذاب‌تر است

تهرانی درباره میزان جذابیت این سریال در حالی که مردم فیلم سینمایی آن را دیده‌اند، تصریح کرد: نسخه سینمایی این کار فقط قسمت‌های فلش‌بک‌ سریال ما است، چون وقتی دانشجو‌ها به سمت جنوب حرکت می‌کنند یک سری اتفاقاتی رخ می‌دهد که تمام اینها فلش بک‌هایی است که یک پیرزن و پیرمرد برای آنها تعریف می‌کنند. بنابراین کسی که نسخه سینمایی را دیده باشد هیچ ضرری نمی‌کند چون هیچ ربطی به سریال ندارد و کاملا متفاوت است. به نظر من سریال جذاب‌تر از نسخه سینمایی است چون قسمت‌های طنز و شیرینی زیادی دارد.

وی تأکید کرد: فکر می‌کنم مخاطب از این سریال خوشش بیاید. خود من با وجود اینکه ۷ یا ۸ ماه قبل این کار تمام شد، اما برای پخش آن لحظه شماری می‌کردم. از طرفی نسخه سینمایی مخاطب زیادی داشت اما غم انگیز تمام شد اما نسخه سریالی این کار جوان پسند و امروزی است و ده نمکی در فیلمنامه کاری کرد که یکی به نعل می‌زند و یکی هم به میخ، کل کل‌هایی که این دو گروه با هم می‌کنند به نظر من جذاب است.

ده‌نمکی آدم روشنفکری است

تهرانی درباره اهداف ساخت این سریال گفت: کارگردان می‌خواهد کل جامعه را نشان دهد. او به شدت آدم روشنفکری است و در این فیلم و تمام کار‌هایش می‌خواهد این را ثابت کند که ما انسان‌ها هیچ کدام با همدیگر مشکلی نداریم و تمام اختلاف نظرهایی که با هم داریم سو تفاهم است؛ یعنی اگر به هم فرصت توضیح دهیم و حرف بزنیم، هیچ وقت این مشکلات پیش نمی‌آید. کل این سریال می‌خواهد بگوید که کسی با کسی دشمن نیست.

بازیگر سریال «آسمان همیشه ابری نیست» یادآور شد: جای سریالی که بتواند با حضور بسیاری از بازیگران محبوب و نکته‌های طنز تماشاگر را جذب کند و مخاطب را پای تلویزیون بکشاند، خالی بود. «معراجی‌ها» با این همه بازیگر و تم طنزی که در عین جدی بودن دارد، هم مخاطب جذب می‌کند و هم در انتقال پیام‌هایش موفق است.

آدم طنزی نیستم

وی درباره علاقه‌اش به ایفای نقش در سریال‌های طنز اظهار کرد: می‌کنم که دو یا سه سریال در این قالب بازی کرده‌ام که یکی از آن‌ها «خوش نشین‌ها» بود و  آدمی‌ نیستم که در این تیپ بمانم و ادامه دهم چرا که خودم طنز نیستم. البته در آن سریال تجربه خوبی با علی صادقی و حمید لولایی داشتم و خیلی چیزها یاد گرفتم.

این بازیگر متذکر شد: آنجا من با پیشکسوت‌ها و بهترین‌های طنز کار کردم و یک تجربه کامل و جامع بود و این تجربه آنقدر کافی بود که دیگر دوست ندارم با کس دیگری طنز کار کنم چون با بهترینها کار کرده‌ام.

دوست دارم با گوهر خیراندیش همبازی شوم

تهرانی در این باره که دوست دارد با چه کسانی همبازی شود، گفت: در بین خانم‌ها من خیلی دوست دارم که با گوهر خیراندیش همبازی شوم و او را به شدت دوست دارم. در بین آقایان هم دوست دارم با پرویز پرستویی و رضا کیانیان کار کنم تا بتوانم از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم اما متاسفانه تاکنون این افتخار نصیبم نشده است. من با بسیاری از بازیگرهای خوب همبازی شدم اما این افراد از نظر من استاد هستند و دوست دارم در کنارشان تجربه کسب کنم.

وی که بازی در سریال «برابر اصل» به کارگردانی و تهیه کنندگی جلال الدین دری را به تازگی به پایان رسانده، درباره علاقه‌اش به بازیگری توضیح داد: من از بچگی عاشق بازیگری بودم و این کار را دوست داشتم. مهم‌ترین هدف زندگی‌ام هم بازیگری بود. اما خانواده با این حرفه مخالف بودند و خیلی دوست داشتند ادامه تحصیل بدهم. من هم در رشته مامایی تحصیل کردم و لیسانس گرفتم. با این حال دوره‌ای را در کلاس بازیگری ایران گذراندم و بعد از یک تست و یک کار ویدیویی به ابوالقاسم طالبی برای سریال «به کجا چنین شتابان» که نخسین کار تلویزیونی من بود معرفی شدم.

هنوز اول راهم

بازیگر سریال در حال پخش «معراجی‌ها» در پایان گفت: من هنوز احساس می‌کنم که اول راه هستم و آن نقشی را که دوست دارم بازی نکردم. شاید در مسیرش قرار گرفته باشم اما هنوز جایگاه خودم را پیدا نکردم. این برای من خیلی با ارزش است چون همین در مسیر قرار گرفت، برای آدم‌ها سخت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.