شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

دبیرخانه جشنواره فیلم کودک اعلام کرد

معرفی اسامی هیات‌انتخاب و داوری بخش آثار ویدئویی جشنواره فیلم کودک اصفهان

آرم فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: هیات‌انتخاب و داوری بخش مسابقه آثار ویدئویی بلند، نیمه بلند و کوتاه مسابقه سینمای ایران در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از  معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، عبدالله باکیده (نویسنده، کارگردان)، زاون قوکاسیان (نویسنده، کارگردان)، علی زارعان (مدیر گروه کودک و خردسال شبکه‌ دو)، سیدمصطفی ابطحی (معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری) و بیژن میرباقری (فیلم نامه نویس، کارگردان) اعضای هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه آثار ویدئویی بلند، نیمه بلند و کوتاه مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهند.  این افراد از بین فیلم های ارسال شده به دبیر خانه جشنواره، آثار برگزیده را انتخاب و مورد قضاوت قرار خواهند داد. 

عبدالله باكيده متولد ۱۳۲۹ تهران، فارغ التحصيل كارگرداني سينما و تلويزيون از دانشكده هنرهاي دراماتيك است. وی فعاليت سينمايی را از سال ۱۳۴۸ در سينمای آزاد همدان با فيلم ۸ م.م «نذر» آغاز كرد. سپس از سال ۱۳۵۴ با دستياری كارگردان در فيلم «فرياد زير آب» به كارگردانی سيروس الوند وارد كار در سينمای حرفه ای شد و از سال ۱۳۵۸ به عنوان مسئول واحد فيلمسازی و كارشناس در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شروع به فعاليت كرد.

زاون قوكاسيان متولد ۱۳۲۹ اصفهان، فارغ التحصيل شيمی از دانشگاه اصفهان است. وی سال ۱۳۵۰ فيلمسازی آماتوری را با فيلم های ۸ م.م در سينمای آزاد آغاز كرد و مدتی سرپرست سينمای آزاد اصفهان بود. از ديگر فعاليت های او می توان به نشر كتاب های سينمايی اشاره كرد.

سید مصطفی ابطحی متولد ۱۳۴۵ در زنجان و دارای دکترای  علوم سیاسی است. وی درکارنامه خود سوابق علمی و اجرایی متعددی دارد که از جمله آن می توان به: معاون فرهنگی و مشاور ارشد موسسه فرهنگی اکو، مدیر کل امور شوراهای وزارت کشور، قائم مقام ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، عضو شورای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت کشور، مدیر اجرایی صندوق توسعه محلی وزارت کشور، دبیر کارگروه توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور، مدیر مسول و صاحب امتیاز هفته نامه ندا، دبیر کل شورای تجاری مشترک ایران و عربستان، رئیس واحد های دانشگاه آزاد زنجان و شیراز و... اشاره کرد.

بیژن میرباقری متولد ۱۳۴۷ در تهران، در سال ۱۳۶۴، به عنوان مربی نقاشی درمرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری شروع به کار کرد. او با ساخت فیلم انیمیشن «آفتاب می‌شود» فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کردو در ادامه انیمیشن‌های «مرد و سایه»، «گل»، «مه سا»، «پسرک آبی» را ساخت. بیژن میرباقری از سال ۱۳۶۷ با ساخت فیلم کوتاه دو خواهر به فیلم سازی کوتاه روی آورد و بعد از ساخت شش فیلم کوتاه از سال ۱۳۸۳ با ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود به نام ما همه خوبیم وارد عرصه ساخت فیلم‌های بلند سینمایی شد و تا کنون چهار فیلم سینمایی به نام‌های «روز برمی آید»، «دوزخ، برزخ، بهشت» و «طبقه سوم» را ساخته است. فیلم ماه کامل اخرین فیلم وی به شمار می‌رود که در دست تولید دارد.

بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.