یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

«چهارشنبه دوم» در انتظار سرمایه گذار است/ با سه فیلم در جشنواره مقاومت حضور دارم

جواد مزد آبادی

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما از کسب پروانه ساخت «چهارشنبه دوم» و عدم پیدا کردن سرمایه گذار برای این فیلم خبر داد و گفت: امسال با سه فیلم در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور دارم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: مدتی است نگارش فیلمنامه ای با نام «چهارشنبه دوم» را به پایان رسانده ایم و به تازگی پروانه ساخت این فیلم سینمایی را نیز دریافت کرده ایم  اما به دلیل پیدا نکردن سرمایه گذار نتوانسته ام این فیلم را به مرحله تولید برسانیم. 

کارگردان «طاووس بی پر» در ادامه افزود: در صورت پیدا شدن سرمایه گذار به سرعت این فیلم را کلید خواهیم زد چرا که «چهارشنبه دوم» فصل خاصی برای تولید نمی خواهد.

کارگردان تله فیلم «روز کلاغ» در مورد ویژگی های فیلم جدید خود اشاره کرد و توضیح داد : فیلمنامه این فیلم سینمایی را وحید حسین زاده نوشته است، «چهارشنبه دوم» فیلمی در ژانر اجتماعی است و سعی کردیم که داستان فیلم بتواند در جذب مخاطبان جوانان موفق عمل کند.

بنابراین گزارش،  دو کارگر در متن داستان فیلم سینمایی «چهارشنبه دوم» قرار دارند. دو کارگری که در یک مغازه کار می کنند و بعد از مدتی اتفاقاتی که برایشان رخ می دهد که مسیر زندگی شان را به طوری کلی تغییر می دهد و ...

وی در مورد اینکه آیا عوامل پشت و جلوی دوربین این فیلم انتخاب شده اند گفت: تا کنون به هیچ فردی برای حضور در پروژه «چهارشنبه دوم» فکر نکرده ام اما امیدوارم بتوانم یک فیلم جوان پسند بسازم.

تهیه کننده «آقای خاص» در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: امسال با سه فیلم سینمایی «ابابیل»، «مثل دریا» و «فریاد های خاموش» در جشنواره بین المللی جشنواره فیلم مقاومت حضور دارم.

مزدآبادی در مورد «ابابیل» توضیح داد: این فیلم در بخش بصیرت سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پذیرفته شده است. داستان این فیلم در اوج بحران های سال ۱۳۸۸ اتفاق می افتد که طی آن گروهی از معاندین انقلاب به سرکردگی فردی به نام شاهپوری در جهت برهم زدن نظم عمومی و ایجاد اغتشاش اقدام به عملیات کردند که این عملیات از طرف غرب و همکاری برخی از کشورهای عربی صورت می گرفت.

کارگردان «ورود زنده ها ممنوع» در ادامه از محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده این فیلم سینمایی نام برد و گفت: امیر ماهرو فیلمنامه «ابابیل» را به نوشته است و لیلا بلوکات، رامین راستاد و وحید شیخ زاده در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

وی همچنین در مورد فیلم سینمایی «مثل دریا» نیز گفت: این فیلم با قصه جذاب و گیرایی که دارد به موضوع تفحص شهدا پرداخته است که به مناسبت هفته دفاع مقدس ساخته شده است .

وی به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود: پرویز فلاحی پور، رضا توکلی، سعید شیخ زاده و محمود جعفری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

مزدآبادی در پایان در مورد «فریادهای خاموش» نیز گفت: این کار اولین تله فیلم تلویزیون ایران است که در ۴ کشور مالزی، لائوس، میانمار و تایلند تصویربرداری شده و این امر، کار را برای ما به شدت سخت‌ کرده بود. در این فیلم با نگاه انسانی به مسئله کشتار مسلمانان میانمار پرداخته‌ایم و شهرام ابراهیمی، حدیثه تهرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

جواد مزدآبادی ، متولد سال ۱۳۵۱ در مشهد و دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه تهران است. وی تا کنون نزدیک به ۴۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی و نماهنگ، ۳ مجموعه‌ تلویزیونی و ۴ تله‌فیلم را کارگردانی کرده و با مستندهای «یک قفس آزادی»، «دیوار زندگی» و «دست سیاه نان سپید» جوایز مختلفی را از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به دست آورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.