یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

عباس شوقی به سینماپرس خبر داد

«یتیم خانه ایران» ابوالقاسم طالبی تا ۲۰ روزآینده کلید می خورد/ حضورسه بازیگر در جمع بازیگران قطعی شد

علی رام نورایی و عباس شوقی مسئول جلوه های ویژه دراستودیو بهمن در روزهای نزدیک جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: عباس شوقی مدیر جلوه های ویژه سینما از کلید خوردن فیلم جدید ابوالقاسم طالبی تا ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: حضور علیرام نورایی، فرخ نعمتی و داریوش اسدزاده به عنوان بازیگران ایرانی در این فیلم قطعی شده است.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول مراحل پایانی پیش تولید فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هستیم  و طبق برنامه ریزی قرار است  ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر این فیلم کلید بخورد اما به دلیل حجم بالای تولید این فیلم قطعاً به سی و سومین جشنواره فیلم فجر  نمی رسیم

شوقی در ادامه  به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود:  در این فیلم از عوامل حرفه ای سینمای ایران استفاده خواهیم کرد و بازیگرانی هم از خارج از کشور در این پروژه حضور پیدا خواهند کرد.۱۰ نفر از انگلستان و دو بازیگر از روسیه در کنار۴۰ بازیگر اصلی ،  ۸۰ بازیگر فرعی ، ۴۰ هزار نفر هنرور ، ماشین های قدیمی جنگ جهانی اول ، ارابه ها ، توپ ها و تانک ها ، اسب و لوکیشن های صد سال پیش که حجم اصلی این فیلم  را تشکیل می دهد که پیدا کردن این لوکیشن ها وقت زیادی را از ما گرفت و قرار است بخش هایی از فیلم به صورت دکور و جلوه های ویژه کامپیوتری ساخته شود.

وی به لوکیشن ها و مدت زمان فیلمبرداری این فیلم اشاره کرد و افزود: به مدت  ۶ ماه فیلمبرداری در ایران داریم و قرار است در دو کشور اروپایی به مدت ۲۷  روز فیلمبرداری داشته باشیم که ۱۰ روز در کشور انگلیس است و ۱۷ روز قرار است در یک کشور دیگری اروپایی فیلمبرداری داشته باشیم.

شوقی گفت: بنده در این فیلم  به عنوان مدیر برنامه ریزی، دستیار کارگردان و مشاور در امور جلوه های ویژه  تصویری فیلم مشغول به فعالیت هستم.

شوقی درباره عوامل پشت دوربین نیز گفت:  تا کنون حضور اصغر رفیعی جم (مدیر فیلمبرداری)، عباس بلوندی (طراح صحنه)، ملک جهان خزائی (مشاور هنری پروژه)، محسن موسوی (طراح چره پردازی)، محمود سماک باشی (صدابردار)، مهدی حسینی وند (تدوین)، کرت تسکو (آهنگساز اکراینی) در این فیلم قطعی شده است.

 عباس شوقی در پایان این گفتگو  به فیلم های آماده نمایش خود اشاره کرد و افزود: ابتدای سال  فیلم سینمایی «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در اکران نوروز داشتم و فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسین علی لیالستانی و تهیه کنندگی حسن علیمردانی را آماده نمایش دارم.

بنابراین گزارش، داستان «یتیم خانه ایران» درباره مردن نیمی از جمعیت ایران بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ بر اثر قحطی است که در آن زمان نیمی از جمعیت ایران را از بین برد.

آخرین فیلم ابوالقاسم طالبی «قلاده های طلا» ساخته ۱۳۹۰ درباره وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ بود.

عباس شوقی تا کنون جلوه های ویژه ۳۶ فیلم سینمایی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که از جمله آنها می توان به فیلم های «اشک سرما»، «تیک»، «رخساره»، «شام آخر» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.