یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

در هفته فیلم هلند در خانه هنرمندان

کارگردان «پارادیزو» در ایران کارگاه آموزشی «سینمای مستند» برگزار می‌کند

یرون برکونس

سینماپرس: هفته فیلم هلند توسط انجمن سینمای جوان از تاریخ ۵ الی ۹ مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و در این هفته «یرون برکونس» کارگردان هلندی، کارگاه فیلمسازی برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، کارگاه آموزشی «سینمای مستند» توسط «یرون برکونس» یکی از اساتید سینمای مستند آکادمی فیلم کوتاه فیلم و تلویزیون هلند هفتم لغایت نهم مهرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ بعدازظهر برگزار خواهد شد. 

بنابراین گزارش در این هفته فیلم حدود ۴۵ فیلم کوتاه و ۳ فیلم بلند از کشور هلند، طی روزهای ۶ الی ۹ مهرماه ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نمایش می‌‍رسند. 

«یرون برکونس» Jeroen Berkvens  طراحی سینما توگرافیک را، در آکادمی هنر در بردا به اتمام رسانده و در سال ۱۹۹۳ با فیلم "بگذار همه را داشته باشم"، موفق به دریافت جایزه «آرته آوارد» در جشنواره دانشجویی فیلم اروپا در هانوور آلمان شد. فیلم دیگر وی جایزه «گراند پریز درکراکو» در جشنواره فیلم هنری مونترئال و بیگ اسکای اوارد در مونتانا و گلدن کالف در هلند به دست آورده است.

همچنین او فیلم "پوست بسیار کم، روزهای نیک دریک" را کارگردانی کرده که نیویورک تایمز این فیلم را به عنوان "یک شعر سینمایی تا یک زندگینامه " توصیف کرده است.

فیلم پارادیزوی «یرون برکونس» یکی‌ از مکان‌های موسیقی قدیم آمستردام را از نقطه نظر خیلی‌ از هنرمندان هنرهای نمایشی نشان می‌دهد. این فیلم جایزه "گراند پرایز" را در فستیوال فیلم  و موسیقی  "the Jecheon" در سال ۲۰۱۲ در کره از آن خود کرد.

«یرون برکونس» در کنار کارگردانی مستند و سریال، به طور گاه و بی‌ گاه پروژه‌های فیلمی تهیه می‌کند.  از میان آن‌ها می‌توان به "داستان‌های پسران دختران را ملاقات می‌کنند" که شامل ۳۴ فیلم کوتاه شاعرانه در مورد عشق است، اشاره کرد. دنباله این مجموعه، "زندگی‌ زیباست"، توسط مارک دی کلوئه (Jeroen  وMark the Cloe  ) به طور مشترک کارگردانی شده است.

«یرون برکونس» از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، طراحی سینما توگرافیک را در دانشگاه خودش در Breda تدریس کرد و در کنار آن به‌عنوان مدرس میهمان در بسیاری از کارگاه‌های آموزشی بین‌‌المللی و کلاس‌های مستندسازی حضور داشته است. وی با فیلم «پارادیزو» جایزه بزرگ جشنواره کره را بدست آورد.

هفته فیلم هلند برای دومین بار، برگزاری در تهران را تجربه می‌کند. سال ۱۳۸۹ هفته فیلم مشابه‌ای با همکاری دانشگاه سوره و سفارت هلند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.