یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

خزاعی: «مقاومت» در برابر شبه روشنفکرانی که با خفت و خواری ناله«ما نمی توانیم» سر می‌دهند معنای تازه ای یافته است

محمد خزاعی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: در آستانه برگزاری بزرگ ترین اجتماع و گردهمایی هنرمندان، سینماگران و فعالان عرصه سینمای مقاومت و انقلاب ودفاع مقدس محمد خزاعی دبیر این رویداد بین المللی طی پیامی عنوان کرد:امروز کاروان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به سیزدهمین منزل خود رسیده است، پربارتر، با شکوه تر و گسترده تر از دوره های قبل.

به گزارش سینماپرس متن کامل پیام دبیر سیزدهمین جشنواره مقاومت به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

«خون پاك صدها هنرمندِ فرزانه در جبهه هاي عشق و شهادت و شرف و عزت، سرمايه زوال ناپذير آنگونه هنري است كه بايد، به تناسب عظمت و زيبايي انقلاب اسلامي، هميشه مشامِ جانِ زيبا پسندِ طالبانِ جمالِ حق را معطر كند.»  امام خمینی (ره)

این کلام جاودانه از پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به هنرمندان، رمز و راز هنر مقاومت را در برابر دیدگان همه جویندگان حقیقت آشکار می سازد. همه مکتب ها و سبک های هنری سرمایه ها و سرچشمه های الهامی دارند. اما بی گمان بزرگترین سرمایه هنر مقاومت، خون پاک شهدایی است که در راه اهداف مقدس و در دفاع از شرف و عزت ملت شان، بذل شده است. این سرمایه ای زوال ناپذیر و تمام نشدنی است: بنگرید که خون تازه کودکان و زنان و جوانان غزه چگونه امروز الهام بخش فعالان فرهنگی و هنرمندان انقلابی در سراسر جهان شده و جبهه مقاومتی فراملی برضد استکبار و صهیونیسم شکل داده است. و مگر چنین نیست که هشت سال دفاع مقدسِ دلیرمردان و شیرزنانِ ایرانی نیز، الهام بخش یکی از اصیل ترین و بومی ترین گونه های سینمایی ایران، یعنی سینمای دفاع مقدس بود؟

امروز کاروان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به سیزدهمین منزل خود رسیده است، پربارتر، با شکوه تر و گسترده تر از دوره های قبل. این جشنواره امروز علاوه بر یاران وفادار قدیم، همراهان و همسفرانی جدید دارد، از نسل های گوناگون و ملیت های مختلف. این جشنواره منزل و مأوای همه هنرمندان و سینماگرانی است که خون پاک شهدای مقاومت در اقصی نقاط جهان را، سرمایه خلق آثار سینمایی می دانند. این جشنواره پیام هنر مقاومت را نه تنها در شهر تهران، بلکه در ۲۷۵۰ نقطه در خاک میهن اسلامی و نیز در ۸کشور مختلف منتشر خواهد کرد. برگزاری همایش افق نو، و نخستین همایش علمی سینمای مقاومت از دیگر ویژگی های متمایز این دوره از جشنواره است.  

امروز که میدان نبرد با قدرت های مستکبر، از جبهه نظامی به عرصه های فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترش یافته است، معنا و مفهوم «مقاومت» نیز برای ملت های آزاده جهان گسترده تر شده است. ایستادگی در برابر گفتمان های غالب فرهنگ سرمایه داری نئولیبرال و افکار استعمارزده ی شبه روشنفکرانی که ناله ی«ما نمی توانیم» سر می دهند و نظریه پرداز خفت و خواری هستند، از جمله عرصه هایی است که «مقاومت» در آن معنای تازه ای یافته است. امید است که جشنواره مقاومت، محفل اُنسی برای هنرمندان و اندیشمندانی باشد که راه آزادگی و عزت و شرف را انتخاب کرده و همواره حرمت خون شهدای مقاومت را در نظر و عمل پاس دارند. و انشاءالله که همه ما مصداق این آیه شریفه باشیم که می فرماید: «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ». «به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است»./ والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.