دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

به بهانه بازپخش یک سریال در «آی فیلم»

امیرحسین صدیق: ساختار «رقص پرواز»موجب ماندگاری آن شده است/ تلویزیون مخاطب را ساده انگار و بی سلیقه نداند

امیر حسین صدیق

سینماپرس: امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون بازی در سریال «رقص پرواز» که چند شبی است از شبکه «آی فیلم» در حال بازپخش است، گفت: «نوع ساختار سریال به گونه ای است که سبب ماندگاری اثر می شود به طوری که اگر باز هم این سریال در سال های بعد پخش شود، حرف ها برای گفتن دارد. این سریال از بازی های بسیار خوبی سود برده است.»

وی که مشغول مطالعه ۲ فیلم نامه است در گفتگو با سینماپرس پیرامون ویژگی های یک سریال ماندگار تلویزیونی بیان داشت: «متن خوب، کارگردانی قابل قبول، بازی های باورپذیر و احترام به مخاطب ویژگی های یک سریال موفق و ماندگار است. سریال باید برای مخاطب و دیده شدن ساخته شود و نه برای پر کردن و بالا بردن آمار تولیدات تلویزیون. کیفیت خیلی مهم است. تلویزیون نباید مخاطب را ساده انگار و بی سلیقه فرض کند

صدیق پیرامون ویژگی های این سریال افزود: «سریال «رقص پرواز» چند ویژگی داشت که سبب شد من در آن ایفای نقش کنم.؛ انتخاب بازیگران خوب، تهیه کننده خوش نام، نوع نگاه متفاوت فیلم نامه به موضوع دفاع مقدس و همچنین کارگردان.»

بازیگر سریال «عصر پائیزی» افزود: «من در آن سریال نقش یک فرد آذری را داشتم و این برای من یک چالش به حساب می آمد که خودم را در نقش یک رزمنده آذری به چالش بکشم همچنین پیش از آن افتخار همکاری با احمد مرادپور را نداشتم و بازی در آن سریال فرصتی بود تا افتخار همکاری با مرادپور را به تجربه هایم اضافه کنم.»

وی اظهار داشت: «در کنار نگاه متفاوتی که فیلم نامه به دفاع مقدس داشت، احمد مرادپور هم کارگردانی متفاوتی برای این سریال انجام داد. سریال «رقص پرواز» پرداخت متفاوتی از دفاع مقدس دارد و از آن حالت شعارگونه و ساخت سفارشی به دور است.»

صدیق در پاسخ به این سوال که چرا یک سریال باید برای چندمین بار در کنداکتور پخش تلویزیون قرار بگیرد، بیان داشت: «این سریال هر بار که از تلویزیون پخش می شد مورد توجه مخاطب قرار می گرفت و فکر می کنم هنوز فرصت دیده شدن به دلیل نگاه موشکافانه نویسنده و کارگردان به موضوع دفاع مقدس را دارد.»

صدیق در پایان اظهار داشت: «برنامه ای با عنوان «اینجا شب نیست» از ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد از رادیو جوان در حال پخش است که شنبه شب ها من مجری آن برنامه هستم. یک برنامه ای متفاوت و خاص که توصیه می کنم شنیدن آن را از دست ندهید.»

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.