دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

بازتاب معرفی فیلم میرکریمی به اسکار

اکبرلو: «امروز» حرف جهانشمولی برای گفتن ندارد/ کمیته مربوطه دلایل انتخاب خود را برای افکار عمومی تشریح کند

منوچهر اکبرلو

سینماپرس: یک منتقد و روزنامه نگار صبح امروز گفت: «امروز» رضا میرکریمی که برای اسکار معرفی شده است حرف جهانشمولی برای گفتن ندارد و به نظر می رسد هیئت انخاب به ناچار این فیلم را انتخاب کرده اند؛ لذا بهتر است در یک نشست خبری دلائل خود را برای رسانه تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در پی معرفی فیلم سینمایی «امروز» ساخته سید رضا میرکریمی به عنوان فیلم برگزیده سینمای ایران در اسکار منوچهر اکبرلو منتقد سینما به ارزیابی این انتخاب پرداخت و اظهار داشت: به نظر من هیچکدام از گزینه های مطرح شده برای حضور در  اسکار حرفی برای مطرح شدن نداشتند  از جمله فیلم سینمایی «امروز» ساخته سید رضا میرکریمی, چرا که مطرح شدن در اسکار پیش از هر چیزی نیازمند یک توزیع کننده ای است که به فیلم اعتقاد داشته باشد و بتواند در کنار آن اکران پر سر و صدایی در آمریکا با خود به همراه بیاورد.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران  در ادامه افزود: همچنین این توزیع کننده باید فیلم را برای اعضای آکادمی اسکار قابل دیدن و مورد توجه واقع شدن بکند.

اکبرلو تصریح کرد:  باید توجه داشت به اینکه گزینه های موجود برای معرفی به اسکار هیچکدام پتانسیل لازم برای اکران موفق در آمریکا را نداشته اند و بنابراین نمی توان روی آن ها حساب ویژ ه ای باز کرد.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: فیلم سینمایی «امروز» ساخته سید رضا میرکریمی ویژگی خاصی را در بر ندارد تا حداقل از آن منظر در میان فیلم های غیر آمریکایی در اسکار دیده شود، یعنی نه ویژگی ساختاری دارد و نه دارای تجربه جدیدی است؛ فیلم سینمایی «امروز» تجربه جدید در کارنامه سید رضا میرکریمی به هیچ وجه محسوب نمی شود.

اکبرلو یادآور شد: «امروز» از لحاظ فضای عمومی واجد فضا سازی ، بازی های بکر، نشان دادن سبک زندگی اسلامی  و در کنار تمام اینها  قصه بومی مناسب نیست.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: البته باید به نظر هیئت داوران در نهایت  احترام گذاشت اما در اینجا بحث بهتر بودن یک فیلم مطرح نیست بلکه بحث در این است که یک فیلم در فضای اسکار چه امکانی برای ابراز وجود دارد.     

برچسب‌ها

نظرات

  • شهرام ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۱۷:۴۲
    0 0
    تنهای تنهای تنها و چ میتوانستند به اسکار بروند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.