سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

طالب زاده، رمضان نژاد و ..

هیات داوران مستندهای بین الملل جشنواره مقاومت معرفی شدند

آرم مقاومت

سینماپرس: هیات داوران بخش مستند بین الملل جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: هیاتی متشکل از : نادر طالب زاده، جواد رمضان‌نژاد جلودار، شازیا خان و علی ظاهر مستندهای بخش بین الملل جشنواره را داوری خواهند کرد.

بر پایه این خبر، مشخصات داوران این بخش به این شرح است:

نادر طالب‌زاده/ متولد: 1332- تهران/ تحصیلات: کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا

سوابق هنری: کارگردان سینما و فیلم‌های مستند تلویزیونی؛ منتقد دائمی سیاست‌های رسانه‌ای امریکا؛ کارگردان فیلم و مجموعه تلویزیونی بشارت منجی؛ کارگردان مستند‌های ما آنجا بودیم درباره شواهد عینی سقوط برج‌های دوقلوی امریکا و مستند خنجر و شقایق؛ مجری و تهیه‌کننده برنامه معروف راز؛ تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی؛ مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و داور بخش‌های ملی و بین‌المللی جشنواره‌های مختلف. طالب‌زاده فعالیت خود را از سال 1359با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

جواد رمضان‌نژاد جلودار/ متولد: 1356- تهران/ تحصیلات: فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم ارتباطات/ سوابق هنری: کارگردان و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند از ضمیر خیمه‌ای افروخته، خارج از ستاره، ربیع زینب، به دنبال سایه، حصر آبادان، خرمشهر، جمعیت 35 میلیون نفر؛ رئیس شبکه افق سیما؛ عضو شورای راهبردی مرکز سیمافیلم؛ مدیر گروه مستند شبکه چهار سیما؛ دبیر کارگروه مستندسازی سازمان بسیج مستضعفین؛ مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی شهید آوینی  و مدیر کانون برنامه‌سازان جوان بسیج صدا و سیما؛ سردبیر بخش‌های خبری مختلف رادیو و تلویزیون و عضو هیات داوران دومین همایش تصویر عاشورا و جشنواره فیلم ققنوس.

شازیا خان (هند، داور بخش بین‌الملل، مستند): مستند ساز و اهل کشمیر هند است و فارغ التحصیل رشته ارتباطات از دانشگاه دهلی می‌باشد. بیش از 50 فیلم را برای شبکه های مختلف داخلی و خارجی ساخته یا کارگردانی کرده است. فیلم مستند او به نام کاروان در سال 2008 در موضوع سیر اسلام در هندوستان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند در جشنواره زنان هند شده و در جشنواره های بسیاری از جمله الجزیره به نمایش درآمده است.

علی ظاهر (لبنان، داور بخش بین‌الملل، مستند): اهل لبنان و مشاور رسانه‌ای سید حسن نصر الله است و مدیر موسسه فرهنگی هنری الرسالات می باشد.او تهیه کنندگی چندین پروژه سینمایی عظیم را بعهده داشته است. در چاپ و نشر کتب در زمینه مقاومت لبنان فعال است و اخیراً مجموعه 12 جلدی قلم رصاص با الهام از هنر دفاع مقدس در ایران، در زمینه مقاومت مردم لبنان را منتشر کرده و مورد تقدیر قرار گرفته و در حال حاضر در حال ترجمه به فارسی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.