چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

یک فیلم انقلابی در برابر بایکوت و توهین

جوهرچی: برخوردهای غیرحرفه ای با «روزگاری عشق و خیانت» برآمده از نگاه‌های مغرضانه سیاسی به سینماست

حسن جوهرچی در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی«روزگاری عشق و خیانت»

سینماپرس: حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در پی برخوردهای ناشایست اخیر برخی با عوامل فیلم «روزگاری عشق و خیانت» به تهیه کنندگی روح الله شمقدری که در نشست نقد و بررسی آن در جشنواره فیلم مقاومت مطرح شد گفت: «این برخوردها برآمده از نگاههای مغرضانه سیاسی عده ای به سینما است. سینما و هنرمند نباید به سیاست آلوده شود چرا که هنر باعث رشد بازیگر می شود نه سیاست.»

جوهرچی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «نکته این جا است که عده ای به جای اینکه اصل ماجرا را ببینند، فرع را نگاه می کنند و از آن حاشیه می سازند. حاشیه همیشه در سینما وجود داشته و همیشه هم خواهد بود، اما اگر منِ بازیگر بخواهم وارد این حاشیه ها شوم که بازیگری خودم را زیر سوال برده ام.»

وی با بیان اینکه حاشیه سازی سبب افت سینما و بازیگران می شود، اظهار داشت: «این رفتار به مانند این است که از همایون ارشادی گلایه کنید چرا در فیلم عباس کیارستمی بازی کرده است! این رفتار انسانی و منطقی نیست. در آن نشست باید بازیگری، فیلمبرداری، کارگردانی و... نقد می شد نه شخصیت کارگردان یا تهیه کننده!»

این بازیگر که مشغول مطالعه چند فیلم نامه تلویزیونی است، در ادامه بیان داشت: «این حاشیه ها فقط رشد سینما و هنرمند را متوقف می کند؛ هیچ سودی در این حاشیه سازی ها وجود ندارد که بخواهیم به آن ها بپردازیم. به هیچ فردی ارتباطی ندارد بازیگر در کدام فیلم و با چه فردی همکاری می کند. بازیگر حرفه اش بازی است، باید بازی کند.»

جوهرچی در پایان تاکید کرد: «منتقدین فقط باید در مورد نوع بازی بازیگر صحبت کنند که مثلا بازی اش خوب بوده یا ضعیف؛ دلیل بازی بازیگر در فیلم ها منتقدین رسانه ها و محافل سینمایی را از اصل پرداختن به یک اثر هنری غافل می کند.»

فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه کنندگی روح الله شمقدری با موضوع حوادث انقلاب اسلامی تولید شده و در جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در آمد.

در«روزگاری عشق و خیانت» اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجهه با آن هراس داشته است.

همایون ارشادی، میلاد کی مرام، علی اسیوند، حسن جوهرچی، نسرین مقانلو، جمشید هاشم پور، سحر قریشی از جمله بازیگران این فیلم هستند که در جلسه نقد و بررسی این فیلم از برخوردهای غیر حرفه ای برخی رسانه و احتمال بایکوت همه جانبه این فیلم به شدت انتقاد کردند.

 

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۱۳:۴۰
    0 0
    مافیاچی های سینما باید هم از جنگ بترسند سینما جدا جای پلشتی ها شده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.