چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷

در گفتگو با سینماپرس

جباری: تولید مستند با محوریت شهدای ترور از جمله اولویت‌های اصلی بنیاد فرهنگی روایت است

جواد جباری رئیس بنیاد فرهنگی روایت*

سینماپرس: جواد جباری، مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت تأکید کرد تولید مستند با محوریت شهدای ترور از جمله اولویتهای اصلی این بنیاد در سال جاری است.

سردار جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس به تشریح  تولیدات و فعالیتهای این بنیاد در حوزه های مختلف تصویری پرداخت. 

 وی با اشاره به حوزه مستند گفت: در این حوزه با توجه به وجود ۱۷ هزار شهدای ترور، فیلم هایی با همین محوریت در حال تولید است و به دلیل تولیدات اندک و محدود در این بخش، ساخت فیلم هایی با چنین رویکردی در دستور و اولویت کارهای  ما قرار گرفته است.

جباری در ادامه افزود: فیلم هایی در زمینه شهدای وحدت و شهدای اهل سنت نیز تولید شده است که بزودی پخش خواهند شد.

وی در ادامه به تولیدات سینمایی اشاره کرد و افزود: آثار این بخش در مجموعه تحت نظر انجمن سینمایی انقلاب دفاع مقدس ساخته می شود که  آقایان محمد رضا شرف الدین و روح الله سهرابی  مسئولیت  این بخش را بر عهده دارند؛ ضمن اینکه این انجمن در حوزه  فیلم های کوتاه، مستند و سریال  هم فعالیت هایی دارند.

جباری به عنوان یکی از تهیه کنندگان «قلاده های طلا» در ادامه افزود: در حوزه فیلم های کوتاه هم آثاری تولیده شده است که تعداد زیادی از آن ها در جشنواره های مختلف  حضور پیدا کرده و موفقیت های خوبی را برای  فیلمساز و ما کسب کرده اند.

وی گفت: در طی یک سال گذشته بیشترین جوایز ما را فیلم های کوتاه تولید شده انجمن به دست آورده اند.

سردار جباری در ادامه افزود: در حوزه فیلم های مستند «روایت فتح» نیز مستندهای مختلفی در حال تولید است و تعداد زیادی افراد شاخص و شناخته شده در این عرصه مشغول به تولید هستند.

وی ادامه داد: در تمامی فیلم های این بخش از مستندهای «شهید آوینی» پیروی شده است.

جباری در ادامه به حوزه انیمیشن اشاره کرد و افزود: در این حوزه هم  فعالیت های تازه و نویی  داریم و دوستان و همکاران ما تلاش دارند تا این حوزه را هم مانند سایر  حوزه های فیلمسازی مانند کوتاه و مستند رونق خوبی دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه انیمیشن، یک فیلم با محوریت «شهید چمران» چند سالی است در حال تولید است و  در تلاش هستیم تا این فیلم را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

مدیر عامل بنیاد روایت یادآور شد: همچنین در حوزه انیمیشن یک سریال با عنوان «فرزندان آفتاب» در حال تولید است که طولانی ترین سریال انیمیشن کشور محسوب می شود. زمان این سریال نزدیک به ۲۰۸۰ دقیقه است که قرار است مهر ماه  از تلویزیون پخش  شود.

جواد جباری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم یک سریال ۲۶ قسمتی پیرامون زندگی «شهید بروجردی»، همچنین یک کمیک موشن که در حال نگارش بوده و در مورد شهدای دبیرستان دخترانه «زینبیه» که در شهر میانه مورد حمله بعثی ها قرار گرفت را در کنار یک سریال  ۱۳ قسمتی  تا پایان سال آماده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.