یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

در نشست نقد و بررسی فیلم «ملکه»

کی‌مرام: بیان واقعیتهای جنگ فاصله میان نسل فعلی و افراد دوران دفاع مقدس را کم خواهد کرد

میلاد کی مرام در نشست نقد و بررسي سريال «بچه هاي نسبتا بد» در فرهنگسراي ارسباران

سینماپرس: میلاد کی مرام بازیگر فیلم ملکه معتقد است: اگر می خواهیم که فاصله بین نسل حاضر و نسل سالهای دفاع مقدس کم شود باید واقعیتهای جنگ را کاملا بیان کنیم.

به گزارش «نسیم»، اکران و نشست نقد و بررسی فیلم "ملکه" با حضور محمد علی باشه آهنگرکارگردان فیلم و میلاد کی مرام بازیگر اصلی فیلم شب گذشته (شنبه ۵ مهر ماه)  توسط باشگاه هواداران برج میلاد تهران برگزار شد.

* جنگ را کاملا از نزدیک لمس کرده ام

محمد علی باشه آهنگر کارگردان فیلم سینمایی ملکه در جلسه نقد و بررسی با اشاره به اینکه خود از اهالی جنوب کشور است گفت:زمانی که جنگ تحمیلی علیه ایران شروع شد من ۱۸ ساله بودم و در نزدیکی اروند زندگی می کردیم به همین دلیل جنگ را کاملا از نزدیک لمس کرده ام.

وی ادامه داد : من در منطقه ای بودم که مدت هشت سال از همه جهات گلوله برروی ان می بارید لذا بسیار دوست دارم که همیشه در جهان صلح برقرار باشد.

* حتی اگر این تصاویر را بسازیم ما را ملامت می کنند

باشه آهنگر با اشاره به اینکه در فیلم ملکه سعی کرده است بخشی از واقعیتهای جنگ را بگوید افزود : بسیاری ازباورها و رفتارهای که در زمان جنگ اتفاق افتاد را نمی توان سینمایی کرد و کاری بسیار سخت است، اما حتی اگر این تصاویر را بسازیم ما را ملامت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از سخترین بخشهای فیلم رابطه سیاوش و جمشید بود و من به خاطر اینکه اسم این دو نفر از اسطورهای ایرانی گرفته شده بود بسیار چوب خوردم و بعضی افراد می گفتند که چرا اسم این آدمها از اسطوره های ایرانی گرفته شده است.

*ساخت "ملکه" کاری طاقت فرسا بود

باشه آهنگر درباره بازی میلاد کی مرام در این فیلم گفت : قرار بود به جای کی مرام بازیگر دیگری ایفای نقش کند و حتی فیلمنامه را بر اساس وی نوشته بودم اما ناگهان دو روز مانده به فیلمبرداری اعلام کرد که نمیخواهد در فیلم بازی کند و در نتیجه میلاد کی مرام جایگزین شد.

وی ادامه داد: هرچند دور خوانی فیلمنامه کار خوبی است اما در هنگام دورخوانی فیلم و نقش بازیگر کامل نمی شود و باید سر صحنه بازیگر بازی خود را نشان دهد لذا من علاقه به بازیگری دارم که در لحظه بازی می کند و حسی است.

* اگر صدام مرد باشد باید خودکشی کند

این کارگردان سینمای ایران، درباره صحنه خود کشی فرمانده عراقی و نجات جان وی توسط سرباز ایرانی گفت : حضرت امام خمینی (ره ) جمله ای دارند که می فرمایند اگر صدام مرد باشد باید خودکشی کند. صحنه این خودکشی به نوعی نماد خود کشی  نظام دشمن است اما روحیه جوانمردی ایرانی اجازه نمی دهد که وی خودش را بکشد.

باشه آهنگر با طاقت فرسا بودن ساختن این فیلم آن هم بدون حمایت گفت: بویلری که در فیلم استفاده  می شد در تابستان دمایش به ۶۰ درجه می رسید و رفتن از آن حدود ۲۰ دقیقه طول می کشید.

وی با اشاره به موسیقی فیلم گفت: حسین علیزاده برای ساخت موسیقی این فیلم به سر صحنه آمد و حتی در زمان تدوین نیز حضور پیدا کرده بود.

*برای جنگیدن شعور لازم است

به گفته باشه آهنگر؛ من در این فیلم میخواستم بگویم که برای جنگیدن شعور لازم است یعنی فردی که میخواهد بجنگد باید بداند برای چه بجنگد و جنگیدن فقط کشتن نیست.لذا هیچ ایرانی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس سر هیچ سربازی را نبرید ویا اموالی را ندزدید و یا به ناموس کسی تجاوز نکرد.

وی ادامه داد:  در این فیلم می خواستم نشان دهم کسانی که به جنگ رفتند و شهید و جانباز شدند زندگی و خانواده داشتند،  اما رفتند و جنگیدند تا ما بتوانیم زندگی کنیم.

باشه آهنگر درباره فیلم نساختنش گفت: بعد از ساخت فیلم ملکه هر گاه متن فیلمنامه ای را ارائه می کنم هنوز شلاق فیلمهای قبلی ام را می خورم.

*کی مرام:ملکه بهترین فیلمی است که تاکنون بازی کرده ام

در ادامه نشست نقد و بررسی فیلم "ملکه"میلاد کی مرام با اشاره به جایزه ای که برای فیلم ملکه از خانه سینما گرفت، گفت: این جایزه هرچند دیر هنگام بود اما برای من بسیار ارزشمند بود زیرا آن را از همکاران خودم می گرفتم.

وی ادامه داد : ما نه تنها از هشت سال دفاع مقدس اطلاع زیادی نداریم بلکه حتی از افراد مشهور و قهرمانان این هشت سال همچون شهید باقری و همت و کشوری نیز اطلاعات کافی و زیادی نداریم.

کی مرام با اشاره به پذیرفتن بازی در این فیلم گفت : نقشی که من در این فیلم بازی کردم نقش یکی از دیدبان های جنگ بود که هنوز زنده است لذا قبل از بازی در فیلم با وی دیدار کردم و او تمام تصورات من را از جنگ و دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان تغییر داد.

*نمی دانم باشه آهنگر به چه دلیل نباید سه سال فیلم بسازد

وی ادامه داد: ملکه بهترین فیلمی است که بازی کرده ام و جایگاه خاصی در بین نقشهای که تاکنون بازی کرده ام، دارد. حاضرم در فیلم بعدی باشه آهنگر نیز بازی کنم زیرا می دانم که قطعا فیلم خوبی است.

به گفته بازیگر فیلم ملکه، این فیلم  از جمله فیلمهایی است که بعد از گذشت چند سال قدر آن بیشتر دانسته می شود  و من  نمی دانم چرا باید کارگردانی مانند باشه آهنگر سه سال تمام فیلم نسازد.

کی مرام افزود: اگر می خواهیم که فاصله بین نسل حاضر و نسل سالهای دفاع مقدس کم و پر شود باید واقعیتهای جنگ را کاملا بیان کنیم.

وی ادامه داد: در این فیلم حمید اذرنگ بسیار من را کمک کرد زیرا بازی در این فیلم کاملا حسی بود و اصلا تکینکال نبود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.