یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

بازگشت علیخانی و ضیاء به شبکه سه

ماه عسل-احسان علیخانی

ایسنا: مدیر شبکه سه سیما ضمن اعلام برنامه‌های جدید این شبکه در نیمه دوم سال، از ساخت دو برنامه جریان‌محور با حضور احسان علیخانی و علی ضیاء خبر داد.

 مجید زین‌العابدین در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های شبکه سه سیما در نیمه دوم سال ۹۳ پرداخت.

مدیر شبکه سه سیما در عین حال از تغییر کنداکتور این شبکه در پاییز و زمستان خبر داد و گفت: سریال‌های شبکه سه سیما از این پس به صورت هفت شبی پخش می‌شوند.

زین‌العابدین همچنین از خرید حق پخش بازی‌های جام ملت‌های آسیای استرالیا، خرید رایت بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و همچنین خرید حق پخش تلویزیونی بازی‌های پارا آسیایی خبر داد.

 

*** «زخم»، «همه چیز آنجاست» و «شمعدونی»؛ سریال‌های جدید

زین‌العابدین در این نشست با اعلام پخش سه سریال «زخم»، «همه چیز آنجاست» و «شمعدونی» برای پخش در نیمه دوم سال، گفت: سریال نوروزی شبکه سه سیما به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی رضا جودی ساخته می‌شوند. «بانوی آسمان‌ها» جدیدترین سریال محمدحسین لطیفی و رضا جودی برای شبکه سه سیما در نوروز ۹۴ است.

وی همچنین سریال «صبوح» به کارگردانی بروز نیک‌نژاد (کارگردان «دردسرهای عظیم») را به عنوان سریال رمضانی شبکه سه سیما عنوان کرد و گفت: این سریال به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام برای رمضان ۹۴ در نظر گرفته شده است.

زین‌العابدین درخصوص پخش مجموعه طنز «سیگنال موجود است» (ساخته مهدی مظلومی) نیز گفت:‌ این سریال برای پخش آماده است اما با توجه به پیش‌بینی که برای پخش آن نداشتیم، امیدواریم بتوانیم آن را در نیمه اول سال ۹۴ به پخش برسانیم.

زین‌العابدین در ادامه این نشست از ساخت سریال‌هایی جدید در ژانر اجتماعی خبر داد و توضیح داد: سریال «نگین» به نویسندگی مهران نیک‌نام در مرحله پیش تولید است و آبان امسال کلید می‌خورد. سریال «روزگاران» نیز با موضوع سبک زندگی و در ژانری اجتماعی به تهیه‌کنندگی محمد هاشمی در حال پیش تولید و مراحل نگارش است و هنوز کارگردان آن مشخص نشده است. سریال «یادش بخیر پاییز» نیز به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست و همچنین کارگردانی هادی مقدم‌دوست اواخر امسال کلید می‌خورد؛ قصه این سریال بحث سربازی و خاطرات شیرین این دوران است.

*** «پژمان ۲» در راه است

مدیر شبکه سه سیما همچنین از ساخت سریال «پژمان ۲» خبر داد و گفت: برای ساخت این سریال با قاسم‌خانی و محسن چگینی به جمع‌بندی رسیده‌ایم. «پژمان» ‌قرار است در دو بخش سینمایی و سریال ساخته شود. بخش سینمایی این مجموعه در زمستان کلید می‌خورد و بخش دوم این سریال در ۱۵ قسمت بلافاصله بعد از کار سینمایی کلید می‌خورد.

مدیر شبکه سه سیما از ساخت یک مجموعه طنز با عنوان «زشت و زشت‌تر» به کارگردانی سیدامین حسینیان خبر داد و گفت: این مجموعه نیز در نیمه دوم سال به زودی کلید می‌خورد.

در بخش دیگری از این نشست مدیر شبکه سه سیما از ساخت سریالی ملودرام با عنوان «پریا» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و نویسندگی سعید فرهادی خبر داد و توضیح داد: این مجموعه در ۳۰ قسمت مراحل نگارش را طی می‌کند.

مدیر شبکه سه در ادامه تأکید کرد: همه این سریال‌ها در نیمه دوم سال کلید می‌خورند.

*** تاکید بر افزایش نگاه غیرفوتبالی مخاطبان

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست درخصوص پخش برنامه‌های ورزشی در نیمه دوم سال نیز با بیان اینکه نگاه رسانه ملی به حوزه ورزش توسعه‌گراست، گفت: مسئولان ارشد صداوسیما تا معاونان مختلف این مجموعه واقعا نگاه توسعه‌گرایانه به حوزه‌های ورزشی دارند و مبتنی بر همین نگاه این امکان ایجاد شده است که پخش مسابقات ورزشی را به صورت حداکثری در اختیار مخاطبان قرار بدهیم.

او با اشاره به پوشش کامل بازی‌های آسیایی در حال حاضر گفت: برای خرید حق پخش این بازی‌ها از سال گذشته بر روی بازی‌های آسیایی تمرکز کردیم حتی زمانی که کشور کره برای ساخت ورزشگاه در تدارک بود ما دوستانی را برای مأموریت و ارزیابی به آنجا فرستادیم.

مدیر شبکه سه سیما تأکید کرد: تلویزیون با همین نگاه توسعه‌گرایانه برنامه‌های آینده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی درخصوص خرید حق پخش بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ گفت: موفق شدیم برای اولین بار رایت ماهواره‌ای انحصاری زبان فارسی را خریداری کنیم و این گام بلندی برای رسانه ملی بود.

وی همچنین درخصوص پوشش بازی‌های پارا آسیایی گفت: از ۴۵ کشوری که در این رویداد مهم حضور دارند فقط سه کشور خواهان پخش این بازی‌ها بودند که یکی از آن‌ها، کشور ما بوده است. ما به جهت اهمیتی که به معلولان و جانبازان داریم تیم رسانه‌ای کاملی را برای تولید و پخش بازی‌های پارا آسیایی تجهیز کردیم.

زین‌العابدین رویکرد مستندسازی در حوزه ورزشی را به عنوان یکی از کارهای مهم در شبکه سه مطرح کرد و گفت: بیش از این پخش زنده بازی‌ها فقط مورد توجه بود اما در حال حاضر رویکرد مستندسازی در حوزه ورزشی را در دستور کارمان قرار داده‌ایم. همچنین طراحی مجله شبانگاهی هفتگی برای سایر رشته‌های غیرفوتبالی را طراحی کرده‌ایم. در این برنامه در نظر داریم آن بخش از فوتبال‌زدگی را که در کشور حاکم است مهار کنیم و مخاطبان را به سمت ورزش‌هایی همچون والیبال، ورزنه‌برداری، بسکتبال، هندبال و ... سوق دهیم.

به کارگیری گزارشگران جوان در کنار قدیمی‌ترها از دیگر محورهای صحبت‌های مدیر شبکه سه سیما در این نشست بود.

وی گفت:‌ گزارشگران پیشکسوت زیادی داریم اما احساس می‌کنیم نیاز به گزارشگران جدید جوان داریم که در بازی‌های آسیایی آن‌ها را آزمودیم و در رشته‌های والیبال و بسکتبال آن‌ها را بکار گرفتیم.

او در عین حال از پخش سری دوم مسابقه آقای گزارشگر خبر داد و گفت: بنا داریم در سری دوم از گزارشگران فقط فوتبالی استفاده نکنیم.

مدیر شبکه سه سیما در ادامه این نشست از برگزاری جشنواره تلویزیونی جام‌جم خبر داد و گفت: چهارمین دوره جشنواره تلویزیون نیز برگزار خواهد شد. امسال یکی از بخش‌های جشنواره به تله‌فیلم اختصاص دارد که این تله‌فیلم‌ها تا زمان برگزاری جشنواره به صورت هر شبی از تلویزیون پخش می‌شوند و در معرض قضاوت مخاطبان قرار خواهد گرفت. سپس این آراء به ستاد جشنواره ارسال می‌شود و در آنجا تله فیلم‌ها بررسی می‌شود.

زین‌العابدین در عین حال از کاهش پخش سریال‌های خارجی در شبکه سه سیما خبر داد و گفت: بیش از این در برنامه‌ریزی نشست پخش سریال‌ها همیشه تأکید به پخش یک سریال خارجی داشتیم اما در حال حاضر پخش این سریال‌ها را به حداقل رسانده‌ایم. در حال حاضر نیز تا پایان سال دو سریال «افسانه خورشید و ماه»‌ کره‌ای و سری هفتم «گروه تجسس» آماده پخش هستند.

*** بازگشت علیخانی با «پشت صحنه» و علی ضیا با «بعضی‌ها»

وی همچنین درخصوص برنامه‌های جریان محور شبکه سه سیما که قرار است با اجرای احسان علیخانی و علی ضیاء پخش شوند، توضیح داد: احسان علیخانی با سری دوم «پشت صحنه» و علی ضیاء با برنامه‌ای به نام «بعضی‌ها» نیمه دوم سال به تلویزیون می‌آیند.

وی گفت: برنامه «پشت صحنه» با اجرای احسان علیخانی در این سری از پخش خود منحصر به قهرمانان ورزشی نیست بلکه نخبگان علمی، هنری، سیاسی نیز حضور دارند. او پخش این برنامه را زمستان عنوان کرد.

زین‌العابدین درخصوص پخش برنامه شبانگاهی «بعضی‌ها» با اجرای علی ضیاء گفت: این برنامه شبانگاهی از هفته آینده پخش خود را آغاز می‌کند.

او همچنین از پخش یک برنامه جدید ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: این برنامه با عنوان «تازه‌نفس‌ها» به زودی پخش خود را عصرها از شبکه سه آغاز می‌کند.

زین‌العابدین مستند «شوک» و «مکث» را به عنوان برندهای شبکه سه سیما معرفی کرد و گفت: در حال حاضر شبکه سه برای دهه فجر مستند «شهر گمشده» که بازخوانی عزت‌الله مطهری عزت‌شاه است را در دست تولید دارد. مجموعه «تاریخ جنگ» نیز دیگر مستندی است که در حال تولید است. همچنین بازسازی عتبات عالیات نیز مستندی است که برای ایام محرم در شبکه سه در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه سه سیما در ادامه اظهار کرد: شبکه سه برای ایام محرم سریالی را در نظر نگرفته است.

*** تاکید بر اصلاح «سرزمین کهن»

زین‌العابدین در بخش پایانی این نشست در پاسخ به پرسشی مبنی بر اصلاح و پخش سریال «سرزمین کهن» توضیح داد: بنای ما درخصوص این سریال اصلاح و پخش است هر چند تهیه‌کننده نکاتی را در خصوص مسائل مالی عنوان کرده‌اند اما ما هم انجام اصلاحاتی را در سریال صلاح می‌دانیم که تا انجام نشود، کار درست پیش نمی‌رود. این اصلاحیه به گروه سازنده ابلاغ شده است و ما آماده‌ایم این سریال اصلاح شود.

*** جعفری جوزانی علیمردان خان می‌سازد

مجید زین‌العابدین همچنین درخصوص ساخت سریال‌های مسعود جعفری جوزانی و ضیاءالدین دری برای شبکه سه سیما گفت: با مسعود جعفری جوزانی برای ساخت سریال «علیمردان‌خان بختیاری» توافق داشته‌ایم. ایشان بنا داشتند این سریال در تعداد قسمت‌های پایین ساخته شود اما پس از جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که تعداد قسمت‌ها بیشتر باشد، بهتر است. امیدواریم این سریال بعد از فیلم سینمایی این کارگردان به تولید برسد. درخصوص سریال ضیاءالدین دری نیز صحبت‌هایی با وی داشته‌ایم این سریال نیز تاریخی است. پیشنهاداتی را به ما داده‌اند اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.