دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

حسن توکل نیا در گفتگو با سینماپرس:

«تمشک» سالور بعد از«تراژدی» اکران می شود/ مخاطبان به کمدی بیشتر از سایر ژانرهای سینمایی توجه نشان می‌دهند

علی توکل نیا کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم «جاب جا» درفرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: حسن توکل نیا تهیه کننده سینما صبح امروز با اعلام اینکه قرار است امسال فیلمی کمدی بسازد، از پخش فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور در گروه سینمایی فرهنگ خبر داد.

وی  به خبرنگار سینماپرس گفت: پخش یکتا فیلم بر عهده ما است و قرار است فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور را بعد از اتمام اکران فیلم سینمایی «تراژدی» ساخته آزیتا موگویی در گروه فرهنگ به اکران عمومی درآوریم. 

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «تمشک» قصه حمید و هما زوج ناباروری هستند که تصمیم گرفته‌اند از راه اجارهٔ رحم بچه‌دار شوند. این دو در راه پیگیری و انتخاب شخص مورد اطمینان برای این منظور به زن جوانی به نام رضوان بر می‌خورند که با وجود شرایط مساعد دارای مشکلاتی است. اتفاقی که برای این زوج پس از آشنایی با رضوان می‌افتد سبب می‌شود آنها به شناخت تازه‌ای از خود و پیرامون شان برسند…

نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی، سمیرا حسن پور، بیژن افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم به ایفای نفش پرداخته اند.

تهیه کننده «چند میگیری گریه کنی» به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و افزود: این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه ای هستیم که تا به نتیجه مطلوب نرسد، نمی توانیم وارد پیش تولید آن شویم، مشکل اینجاست که فیلمنامه اولیه آن چیزی که می خواستیم در نیامد.

تهیه کننده «جا به جا» در ادامه افزود: هنوز نامی برای این فیلم انتخاب نکرده ایم اما فیلمنامه این کار از  درونمایه ای کمدی برخوردار است و برای همین باید به محصولی مطمئن تبدیل شود تا بتوانیم آن را کلید بزنیم و اگر فیلمنامه خوبی شود حتماً به جشنواره فیلم فجر می رسانیم.

توکل نیا ادامه داد: علاوه بر این فیلمنامه ، روی چند طرح دیگر هم مشغول فعالیت هستیم. اما مسئله اینجا است که فعلاً مخاطبان به کمدی بیشتر از سایر ژانرهای سینمایی توجه نشان می دهند و ما هم علاقه مند هستیم با ذائقه مخاطب امروز فیلم بسازیم.

تهیه کننده «دست های آلوده» یادآور شد: فیلمی با نام «قیصرانه» به کارگردانی علی توکل نیا که راجع به تاریخ سینما را هم آماده داریم که چهار سال پیش پروانه ساخت آن را دریافت کردیم اما مسائل مالی مانع از تولید این فیلم شد  و حالا قرار است بار دیگر فیلمنامه مورد بازبینی قرار بگیرد و اگر پروانه ساخت این فیلم تمدید شد ، آن را هم می سازیم.

برپایه گزارش، حسن توکل نیا متولد ۱۴ فروردین ۱۳۴۰ در تهران است. وی دوران تحصيلی را با اخذ مدرك ديپلم تجربی به پايان رساند و پس از ۶ سال به تدريس در نهضت سوادآموزی پرداخت. سپس با گذراندن دوره آموزشی مديريت توليد فيلم وارد عرصه سينما شد.

در کارنامه تهیه کنندگی حسن توکل نیا تا کنون ۱۶ فیلم به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به «باج خور»، «کاغذ بی خط»، «دست های آلوده» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.