چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

پس از صدور پروانه ساخت

شهابی: «دوراهی» اواخر آبان کلید می خورد/ در مرحله انتخاب بازیگر هستیم

حسین شهابی*

سینماپرس: حسین شهابی فیلم سینمایی «دوراهی» را با موضوع نقد پدیده مهاجرت آبان ماه جلوی دوربین می برد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس پس از صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «دوراهی» اظهار داشت: این فیلم سینمایی پیش از این «مترجم» نام داشت و قرار است با نام جدید «دو راهی» در دو قسمت مجزا در تهران و لندن فیلمبرداری شود.

وی ادامه داد: به جهت سختی های فیلمبرداری در لندن و ضرورت بهره مندی از یک حمایت کننده مالی خوب، ترجیح میدهم قصه را تنها متناسب با فضای تهران جلو ببریم و اگر شرایط در خارج از کشور فراهم شد طبق فیلمنامه مصوب آن را در لندن پیگیری و فیلمبرداری خواهیم کرد.

کارگردان «حراج» ادامه داد: در حال حاضر در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران هستیم ، قرار است در این فیلم از ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر استفاده کنیم.

کارگردان «روز روشن» در ادامه در مورد زمان کلید زدن و تعداد جلسات فیلمبرداری این فیلم نیز گفت: قرار است اواخر آبان فیلمبرداری فصل تهران  این فیلم جلوی دوربین برود و حدود ۳۰ جلسه برای فیلمبرداری  آن درنظر گرفته ایم.

وی در پایان به موضوع این فیلم اشاره کرد و افزود: قصه «دوراهی» یک موضوع اجتماعی دارد و درباره مهاجرت جوانان است و نگاهی آسیب شناسانه به این موضوع دارد.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «دو راهی» درباره زن جوان ایرانی است که به لندن می‌رود و تصمیم می گیرد تا زمان اقامت کار ترجمه را برای یک شرکت اینترنتی انگلیسی انجام دهد، در ارتباطات اینترنتی که او با کاربران ایرانی دارد متوجه می‌شود در کشور خودش بیشتر به حضورش نیاز دارند. بهانه این سفر که نامزد گمشده‌اش بوده موجب بروز برخی اتفاقات می‌شود…

حسين شهابی متولد ۱۳۴۶ در تبريز است. وی تحصيلکرده رشته موسيقی کلاسيک با گرايش علوم آهنگسازی در دانشگاه تهران است. او فعاليت فيلمسازی خود را ازسال ۱۳۷۵ با ساخت فيلم کوتاه «صد برابرصد ثانيه» آغازکرد، که همين فيلم برنده ديپلم افتخار و جايزه نقدی بهترين فيلم و بهترين کارگردانی از جشنواره صدمين سالگرد سينما در ايران شد.

«روز روشن» اولين فيلم بلند سينمايی حسین شهابی است که در سی و يکمين جشنواره فيلم فجر مورد استقبال و تحسين منتقدين و اهالی رسانه قرار گرفت و هم اکنون فیلم سینمایی «حراج» به صورت تک سانس در چند سالن در حال اکران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.