یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

نقد شفاهی فیلم های اکران

اکبرلو: «آرایش غلیظ» از روابط غیر منطقی شخصیت‌ها آسیب دیده است

آرایش غلیظ

سینماپرس: یک منتقد گفت: بازی بازیگران به ویژه حامد بهداد در «آرایش غلیظ» مبهم و معلق است و روابط بین شخصیت ها غیرمنطقی است.

منوچهر اکبرلو، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت الله اظهار داشت:  «آرایش غلیظ» تنها ساخته حمید نعمت الله است که با سلیقه من سازگار نیست. توقعی که حمید نعمت الله از فیلم های پیشین خود ایجاد کرده بود ما را در این انتظار باقی گذاشته بود که در ادامه فیلمسازی همان فیلم های جذاب مانند: «بوتیک»، «بی پولی » و ... با فیلمنامه منسجم، دیالوگ های به جا و همراه با نقد درست و غیر احساسی از جامعه باشد.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه افزود: این فیلم اگر چه به یک پدیده اجتماعی و اقتصادی روز ما می پردازد اما در اینجا و در این فیلم خبری از روابط منطقی و روایت روان دیگر نیست.

اکبرلو تصریح کرد: همچنین رابطه بین شخصیت ها فیلم قابل تحمل به نظر نمی رسد و می توان سوالات زیادی درباره انگیزه رفتار آدم ها که قابل توجیه نیستند  در این فیلم  بیان کرد.

این منتقد و روزنامه نگار یادآور شد: برداشت من این است که با ساخت «آرایش غلیظ» از دانش سینمایی حمید نعمت الله چیزی کاسته نشده است بلکه فیلم های این چنینی بیش از اینکه نشانگر دانش یا توانایی نویسنده یا فیلمساز باشد، بیانگر شرایط ناسالم، شتاب زده و بی هدف در تولید فیلم سینمایی در ایران است.

اکبرلو ادامه داد: چنین است که فیلم هایی مانند «آرایش غلیظ» نه در بیان یک پیام اجتماعی و نه در حد یک فیلم سرگرم کننده توقع ما را برآورده نمی سازد به همین ترتیب عناصر دیگر فیلم نیز در همین مسیر حرکت می کنند، مانند بازی بازیگران به ویژه حامد بهداد که شخصیتش در این فیلم مبهم و معلق است. بنابراین مانند همیشه در چنین مواردی بازیگر، ساز خود را می نوازد بدون اینکه نیاز باشد خود را با دیگران هماهنگ سازد.

وی در پایان به ویژگی های مثبت جدیدترین ساخته نعمت الله نیز اشاره کرد و افزود: البته یکی از محاسن فیلم، روی دادگاه آن است یعنی فضا و لوکیشن های  فیلم که خارج از تهران ، خارج از آپارتمان و خارج از تنگ روی دادگاه های محدود اکثر فیلم های ایرانی ساخته شده است.   

برچسب‌ها

نظرات

  • مبینا ۱۳۹۳/۰۷/۱۳ - ۱۰:۴۳
    0 1
    به نظر میرسد در این نقد انصاف رعایت نشده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.